رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۲ شهریور ۱۴۰۲

امامزاده سیده صالحه خاتون میمه

اشتراک گذاری

امامزاده سیده صالحه خاتون میمه ، در شهرستان شاهین شهر و میمه قرار دارد. نسب این امامزاده به روایت اهالی به حضرت امام موسی بن جعفر (علیه السلام) می رسد و از زیارتگاههای استان اصفهان است.

امامزاده سیده صالحه خاتون میمه

معماری آستان امامزاده سیده صالحه خاتون

مساحت صحن زیارتگاه ۱۷۰۰۰ متر مربع بوده و در ضلع شمال شرقی تعداد ۲۴ باب زائرسرا جهت رفاه زائرین ساخته شده است. اين بنا به روايت هيئت امناء قدمتی ۲۰۰ ساله دارد كه به مرور بازسازی و مرمت شده است. دو گلدسته زيبا و كاشيكاری شده كه هر كدام ۲۲ متر از كف ارتفاع دارند. در سردر ورودی زيارتگاه قرار گرفته كه در سال ۱۳۷۰ ساخته شده است. گنبد كاشيكاری شده و مخروطی شكل زيارتگاه از كف ۲۰ متر ارتفاع دارد. داخل حرم ضريحی فلزی در ابعاد ۲/۵×۲ روی سنگ مزار امامزاده قرار دارد.

تزئينات بقعه شامل كاشيكاری است كه روی آن زيارت عاشورا و زيارتنامه وراث و زيارت حضرت فرج (عجل الله تعالی فرجه) نوشته شده است. همچنين شامل نقاشی های زيبای اضلاع است كه تا زير سقف ادامه دارد.

نحوه دسترسی

بقعه امامزاده سیده صالحه خاتون در روستای ازان از روستاهای میمه قرار گرفته است. راه دسترسی به امامزاده از سمت اتوبان اصفهان-تهران است. که هم به صورت مستقیم از اتوبان، جاده ای به امامزاده منتهی می شود.و هم از داخل شهرهای میمه و وزوان قابل دسترسی است.

امامزاده سیده صالحه خاتون میمه

امامزاده سیده صالحه خاتون میمه

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *