جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

امامزاده سیدعبدالله (ع) کلور

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ خرداد ۱۳۹۸

امامزاده سیدعبدالله (ع) از نوادگان حضرت امام موسی الکاظم (ع) است. آرامگــاه امامزاده سیدعبدالله (ع) در یک کیلومتــری شهر کلور در کنار چشمه زلال بسیـــار خنک مشهـــــور به جیگیزات و رودخــــانه پرخروش شاهرود در دل کوههای بلند منطقه قرار گرفته است. ساختمان امامزاده سیدعبدالله (ع) کلور نوساز بوده و بــا الگوگیری از معماری اسلامی بصورت چهار ضلعی با پنجره های مشبک ساخته شده است. باغهـــای بسیار با مصفایی اطـــراف امامزاده سیدعبدالله کلور را فرا گرفته که از وسط آن رودخــانه بسیـــار زیبا و پرآبی عبور می کند همچنین جاده مابیـن شهـــر و امامزاده از میان باغهـــای کلور گذشته و درختـان گردو و توت مانند چتری دو طرف جاده را فرا گرفته که منظره بی بدیلی را بوجود آورده و چشم هر بیننده ای را نـــوازش می دهد.شهر کلور (kelur) در قسمت جنوبی و بیست و پنج کیلومتری شهر خلخال در منطقه بسیار زیبا و خــوش آب و هوا به نام منطقه شاهرود واقع گریده است.

امامزاده سیدعبدالله ع 1 امامزاده سیدعبدالله (ع) کلور

زبان تاتی گویش مردم شهر کلور بوده و شغـــل اصلی اکثر ساکنین آن کشاورزی و دامداری می باشد. این شهر به لحاظ قرارگرفتن در منطقه کوهستانی و بدلیل هم مرز بودن با استان گیلان دارای آب و هوای بسیار لطیفی در تمام فصول سال بخصوص در فصل تابستان بوده و باعث بوجود آمدن باغها و مزارع وسیع و میوه های مختلف از قبیل گردو-سیب-زردالو-گلابی-انگور-هلو-توت وشاتوت-ومیوه‌های جالیزی مانند خیار-گوجه-طالـــبی و غیــره شده است. از مناطق تفریحی و گردشی این شهر می توان به امامزاده عبدالله، چشمــــه ورازشت، آبشـــار سجن، امامزاده سیدحسین، و رودخانه شاهرود و باغهای اطراف آنرا نام برد.
در محوطه امامزاده سید عبدالله کلور نیز سکوهایی برای نشستن خــانواده ها و وسایـــل بازی برای کودکان مهیا گردیده است همه ساله در اولین روز ماه رجب جشن رغایب در محوطه این امامزاده با حضور اهالی و سایر میهمانان و بازدیدکنندگان با شور و حیجان فراوان برگزار می شود.

امامزاده سیدعبدالله ع 2 امامزاده سیدعبدالله (ع) کلور
امامزاده سیدعبدالله ع 3 امامزاده سیدعبدالله (ع) کلور

منبع:
بیتوته

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد