رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۴ اسفند ۱۳۹۸

المان‌ «مهر پدری» و «پاکبان» در ابرکوه نصب شد

لینک این مطلب کپی شد!

علیرضا رسولی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: از المان ها به‌عنوان نمادی از فرهنگ مردمان در بدنه اصلی مبلمان شهری استفاده می‌شود که می‌تواند تلفیقی از فرهنگ ، هنر، صنعت و معماری باشد و نقش بسزایی در ایجاد جلوه‌های بصری دارد.

ابرکوه  المان‌ «مهر پدری» و «پاکبان» در ابرکوه نصب شد

وی با اشاره به اینکه سیمای شهر به ‌عنوان یک بخش زنده ، همواره برای شهروندان قابل‌ لمس و دیدن است ، اظهارکرد: نصب المان پدر در محل زیرگذر قدس در واقع طرح و احترامی به والدین را برای هر بیننده‌ای یادآوری می کند و از سوی دیگر به اعتبار فرهنگی و هنری شهر می‌افزاید.

شهردار ابرکوه اضافه کرد: نصب المان «پاکبان» در حاشیه بوستان ملت هم در راستای تکریم از تلاش‌های پاکبانان شهر که در طول سال و تمامی ایام و مناسبت‌ها ، شهر را تمیز می کنند و احساس آرامش و امنیت را به شهروندان هدیه می‌دهند ، است.

رسولی بیان کرد: پاکبانان قشر فعال جامعه هستند که حضور نداشتن آنان حتی برای یک روز سبب هرج ‌و مرج ، بی‌نظمی و آلودگی شده و شهروندان را آزار می دهد.

شهردار ابرکوه اضافه کرد: زیباسازی سیما و منظر شهر از وظایف شهرداری است، اما نگهداری و حفظ آن‌ از جمله وظایف مهم شهروندان است که باید به حفظ اموال عمومی شهر توجه جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: مکان‌یابی نصب المان‌ها به‌گونه‌ای انجام شد که در یک معبر پر تردد قرار گیرد تا ضمن افزودن به زیبایی بصری ، مفاهیم عمیق و پیام‌های مهم و ارزشمندی را در پس خود به بیننده انتقال دهد.

شهر تاریخی ابرکوه ۲۸ هزار نفر جمعیت دارد، مرکز این شهرستان ۵۵ هزارنفری در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد و ابرکوه یکی از ۱۴ شهرنمونه گردشگری کشور است و در این ارتباط می توان از میبد و تفت هم به عنوان ۲ شهر دیگری تاریخی استان یزد یاد کرد.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *