جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اقامتگاه بومگردی ساسنگ

تاریخ بروزرسانی :
۲۹ بهمن ۱۳۹۷

ساسنگ روستای کوچکی در شرق استان سرسبز گلستان، در ارتفاع ۹۰۰ متری از سطح دریا و محصور در میان کوههای پوشیده از درختان جنگلی‌ است. چشمه سارهای فراوانی که از دل سنگهای بزرگ می جوشد و آبشارهای بلند و پر آبی که چشم هر بیننده ای را می نوازد، از جذابیت های اصلی این روستای کوچک است. ساسنگ یعنی ” به سان سنگ” و روستا نامش را از همین سنگهای بزرگی گرفته که بنا به گفته پیشینیان از آنها در ساخت کلبه های روستایی استفاده میشده است در ساسنگ میتوانید با فرهنگ اقوام مختلف گلستان آشنا شوید. میتوانید به دل جنگل بروید و کنار آتشی که ما برایتان می افروزیم دمی بیاسایید. میتوانید سوار بر اسب به دیدن مردم روستا بروید و از تماشای آرامش ساده روستا کیفور شوید. میتوانید به تماشای مراسم حنابندان قوم قزلباش بنشینید و در تورهایی که ما برایتان تدارک دیده ایم به موسیقی دو تار ترکمن گوش بسپارید یا از رقص جوانان ترکمن لذت ببرید.

مشخصات اقامتگاه
اقامتگاه بومگردی ساسنگ از دو بنای قدیمی و نوساز تشکیل شده است و در مجموع چهار اتاق دارد. بنای قدیمی آن خانه ای کاهگلی است که به دقت و ظرافت مرمت گردیده است. این بنا سه اتاق دارد به نام های زیتون و ابریشم و توت که در مجموع ظرفیت پذیرش شش الی ده نفر را فراهم نموده است. یک هال مشترک و یک آشپزخانه کوچک فضای مشترک اتاق ها را تشکیل داده و ایوان بزرگ آبی رنگ که رو به دامنه های سرسبز جنگلی باز میشود، زیبایی خانه را صدچندان کرده است. در انتخاب اسم اتاق های این بنا از محصولاتی که در روستا تولید میشود استفاده کرده ایم؛ ابریشم یکی از محصولات اصلی ساسنگ است که حاصل دسترنج زنان روستاست. برای تغذیه کرم ابریشم از برگ درختان توت استفاده میکنند و به همین علت در کنار هر خانه چندین درخت توت کاشته اند. زیتون هم که از محصولات اصلی شهر مینودشت و یکی از درختان پرمحصول و کم مصرفی است که در اراضی شیب دار و با کمترین نیاز آبی رشد و پرورش می یابد. اتاق ابریشم و اتاق زیتون شومینه هیزمی دارد و امکان تهیه چای آتشی و دمنوش های گیاهی برای مهمانان فراهم است. (هر چند که ما ترجیح میدهیم به جای مصرف هیزم و آسیب به جنگل از اجاق گاز برای جوشاندن آب استفاده کنیم) علاوه بر شومینه هیزمی، در تمام اتاق ها بخاری گازسوز تعبیه شده و هیچ مشکلی در گرم کردن فضا در فصل سرد سال وجود ندارد. دو سرویس بهداشتی (ایرانی و فرنگی) و یک حمام با رعایت کامل ضوابط بهداشتی در اقامتگاه ساخته شده و آب گرم در تمام فصول سال به راحتی قابل استفاده است.

بنای جدید اقامتگاه بومگردی ساسنگ اتاق بزرگی است که حدودا هفتاد متر مربع مساحت دارد و نام آن را اتاق دورهمی گذاشته ایم. اتاق دورهمی برای گروههای خانوادگی یا دوستانه که تمایل دارند دسته جمعی در یک فضا اقامت داشته باشند مناسب تر است. این اتاق دو سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و حمام اختصاصی داشته و چشم انداز آن رو به جنگل است. نمای اتاق دورهمی همانند بقیه اتاق های اقامتگاه از کاهگل است و یک شومینه هیزمی، دو بخاری گازسوز و دو عدد کرسی در فصول سرد سال گرمایش این اتاق را تامین می کند.

لطفا در نظر داشته باشید که در اقامتگاه بومگردی ساسنگ امکان آشپزی و پخت و پز برای مهمانان فراهم نیست، آشپزخانه پاکیزه و مجهزی در اقامتگاه ساخته شده و چهار نفر از زنان با سلیقه روستا در آنجا مشغول به کار هستند. سالم ترین و خوشمزه ترین غذاهای محلی استان گلستان در همین آشپزخانه برای شما طبخ و مهیا می شود و چنانچه مایل باشید میتوانید در پخت غذاهای محلی به آشپز کمک کنید.

انواع ترشیجات و مربا، نان محلی، عسل و زعفران ساسنگ در آشپزخانه اقامتگاه به فروش میرسد؛ مطمین باشید تمامی مواد غذایی مورد استفاده از محصولات روستا بوده و در نهایت سلیقه و پاکیزگی تهیه شده است. دو نفر از دختران جوان روستا امور مربوط به پذیرایی از گردشگران و خدمت رسانی را به عهده دارند و ما تلاش می کنیم که شما در این خانه همانقدر آسوده باشید که در خانه خود هستید.

شرایط اقامتگاه
اکولوژ ساسنگ از کلیه قوانین و بخشنامه های هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی، مناطق گردشگری و فضاهای عمومی پیروی میکند.رعایت شئونات اسلامی در فضای عمومی اقامتگاه، محدوده روستا و منطقه گردشگری الزامی است.
به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر برای مسافران و راهنمایان تور الزامی است.
حفظ اموال و مدارک شخصی به عهده مسافر بوده و در صورت مفقود شدن آن هیچ گونه مسئولیتی متوجه مدیریت و یا اکولوژ ساسنگ نخواهد بود.
در صورت بروز هر گونه حادثه ای برای مسافر در طول سفر و در محوطه و داخل اقامتگاه، مسافر یا شرکت گردشگری موظف است بیمه حوادث پوشش داده شده را تامین نماید. اکولوژ ساسنگ در این مورد هیچ مسئولیتی ندارد.
در صورت بروز هرگونه پیشامد غیرمنتظره و حوادث غیرمترقبه و سایر اشکالات (فنی، محیطی یا شرایط جوی) که از کنترل اقامتگاه خارج بوده و سبب تغییر برنامه شود، مسئولیتی متوجه اکولوژ ساسنگ نخواهد بود.
آدرس : استان گلستان – ییلاقات شهر مینودشت -روستای ساسنگ
تلفن :۰۹۱۲۸۸۸۳۲۶۸

IMG 20180421 211302 2 اقامتگاه بومگردی ساسنگ

IMG 20180421 211258 1 0 اقامتگاه بومگردی ساسنگ

IMG 20180421 211300 3 اقامتگاه بومگردی ساسنگ

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • سید محمد حسینی

    ویوی قشنگی داشت اطراف سرسبز وقتی دوربرو میبینی حالت خوب میشه.برخورد پرسنلشم بدنبود.ترشیجاتشم حتما امتحان کنید.

    ۹ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد