رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۶ فروردین ۱۳۹۳

افزایش آمار تصادفات زائران در عربستان

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۱/۰۶ – مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت اعلام کرد: آمار تصادفات زائران در عربستان، در دو ماه گذشته زیاد بوده است و زائران باید نهایت دقت را هنگام رفت‌و آمد‌ داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام محمد زاهدی با اشاره به تعداد تصادفات زائران ایرانی تأکید کرد: با توجه به این‌که آمار تصادفات زائران در این دو ماه زیاد بوده است، از زائران درخواست می‌شود در هنگام عبور از خیابان‌های مدینه و مکه نهایت دقت را داشته باشند و مراقب کودکان خود یا بزرگسالان در هنگام عبور از عرض خیابان‌ها باشند، خصوصا وقت اذان و اقامه نماز از جمله ساعات پر ترافیک حضور زائران در حرمین شریفین است که زائران باید در این ساعات نهایت دقت در تردد را داشته باشند و از دور شدن اطفال خود جدا جلوگیری کنند.

وی همچنین از زائران درخواست کرد؛ کارت شناسایی خود را که در آن اطلاعات شناسایی شخصی و محل اقامت زائران در مدینه و مکه درج شده است، همیشه همراه داشته باشند.

مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت، با توصیه به زائران برای رعایت احترام و ادب در کشور میزبان و به ویژه در مواجهه با زائران سایر کشورها، گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام فاطمیه از زائران درخواست می‌کنیم در هنگام زیارت مرقد مطهر پیامبر (ص) و یا قبور ائمه بقیع (ع) نسبت به بزرگان مذاهب دیگر رعایت دستورات اخلاق اسلامی را با دقت بیشتر به جای آورند. همچنین از برگزاری دعای توسل در کنار بقیع و حرمین بدون هماهنگی با بعثه نمایندگی ولی فقیه در عربستان خودداری کرده و ادعیه خود را به صورت فردی و آهسته بخوانند.

وی افزود: کشیدن سیگار در تمام نقاط مسجدالحرام و نیز مسجدالنبی ممنوع بوده و مجازات حبس دارد. همچنین کندن نخ از پرده کعبه جرم محسوب می‌شود و مجازات زندان دارد.

زاهدی به سیستم‌های کنترلی و دوربین‌های مدار بسته در تمامی صحن حرم‌های مدینه و مکه اشاره کرد و گفت: هر گونه نزدیکی و فشردگی زائران در حین طواف خصوصا در زمان حضور در کنار سنگ حجرالاسود در بیشتر موارد به عنوان هتک حرمت و عمل خلاف عفت در نزد دولت سعودی محسوب شده و به محض استنباط، فرد مظنون دستگیر می‌شود و مجازات زندان و شلاق خواهد گرفت. بنابراین از نزدیک شدن به سنگ حجرالاسود در مکه اکیداً اجتناب شود.

4-33 افزایش آمار تصادفات زائران در عربستان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *