رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۶ مرداد ۱۳۹۶

افتتاح تالار گفت‌وگوی بخش‌خصوصی گردشگری

لینک این مطلب کپی شد!

تالار گفت‌وگوی بخش‌خصوصی گردشگری، دیروز یکشنبه ۱۵ مرداد ۹۶، با حضور سرپرست معاونت گردشگری کشور و رؤسای تشکل‌های گردشگری، در سالن خلیج‌فارس معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افتتاح شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، مراسم افتتاح تالار گفت‌وگوی بخش‌خصوصی گردشگری، با حضور میرهادی قره‌سید رومیانی سرپرست معاونت گردشگری کشور، مدیران‌کل این معاونت، جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتلداران ایران، ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان ایران، علی آذری مدیرعامل جامعه سفره‌خانه‌داران تهران، محسن اسلامی رئیس انجمن مؤسسات آموزشی گردشگری کشور و محسن انصاری رئیس انجمن گردشگری الکترونیک، فعالان بخش‌خصوصی و مجمع هماهنگی تشکل‌های گردشگری برگزار شد.

بخش‌خصوصی باید سازمان میراث‌فرهنگی را خانه دوم خود بداند
رومیانی در این نشست گفت: «امروز خوشحالیم که پرچم بخش‌خصوصی در معاونت گردشگری به‌اهتزاز درآمده است. این موضوع یک پیام دارد و آن این است که شما باید سازمان میراث‌فرهنگی را خانه دوم خود بدانید. اینجا منزل شماست و سیمرغ بلورین صنعت گردشگری بدون حضور شما بال‌وپر ندارد.»

او تصریح کرد: «اگر گردشگری را پیشران اقتصاد می‌دانیم این مهم با همکاری و هم‌افزایی شما در بخش‌خصوصی به‌نتیجه می‌رسد. باید دید در سازمان چه حمایت‌ها و تسهیلاتی می‌توانیم برای بخش‌خصوصی فراهم کنیم؛ چراکه سازمان میراث‌فرهنگی یک بازوی تسهیلگر و حمایت‌کننده است.»

سرپرست معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: «بخش‌خصوصی است که در اصل به فعالیت‌های معاونت گردشگری نمره می‌دهد. تغییر رویکرد در حوزه مصوبات یک ضرورت است و مشکلات و معضلات بخش‌خصوصی نیازمند اقدامات جدی است.»

او گفت: «اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها در حوزه گردشگری برای رفع مشکلات و موانع نیازمند تغییر رویکرد است.»

رومیانی افزود: «اگر تغییری در دنیا در حوزه گردشگری انجام شده به‌واسطه مدیریت کلان در این بخش است. معاونت گردشگری متعلق به بخش‌خصوصی است و ما در سازمان میراث‌فرهنگی در خدمت بخش‌خصوصی هستیم. اگر کسی در این حوزه همراه ما نباشد از این قطار پیاده می‌شود.»

او تصریح کرد: «ما باید به بخش‌خصوصی اطمینان بدهیم که حامی و پشتیبان آن‌ها هستیم و برای این حمایت و پشتیبانی نیازمند قوانین شفاف هستیم. درحال‌حاضر، ۳۲ آیین‌نامه و دستورالعمل در حوزه گردشگری وجود دارد و در برخی موارد شاهد اختلاط موارد با هم هستیم.»

او تصریح کرد: «قریب به ۶۰۰ ماده قانونی مرتبط با موضوعات مختلف حوزه گردشگری را در دست بررسی داریم که پس از اجرای اصلاحات موردنیاز از این موارد رونمایی می‌شود. امیدواریم این اقدام دریچه روشنی برای حرکت چرخه صنعت گردشگری و همراهی بخش‌خصوصی با این حرکت باشد.»

سرپرست معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: «ما به اقدامات اورژانسی در حوزه گردشگری نیاز داریم. برخی از مشکلات و موانع قابل‌حل است، اما برخی دیگر نیازمند زمان و همکاری بخش‌خصوصی است. انتظار داریم که بخش‌خصوصی در این مسیر همراه ما باشد.»

با مدیریت فعلی، گردشگری روزهای خوبی را پشت‌سر می‌گذارد
جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران، نیز در این نشست، در توضیح تشکیل مجمع هماهنگی گردشگری کشور، که اعضای آن را رؤسای تشکل‌های گردشگری حاضر در این جلسه تشکیل می‌دهند، گفت: «این مجمع از دو سال قبل برای هماهنگی تشکل‌های گردشگری تشکیل شده و اقدامات بسیار خوبی برای هماهنگی و داشتن زبان مشترک بین تشکل‌ها انجام داده است.»

او تصریح کرد: «این مجمع در حل مشکلات و موانع بخش‌خصوصی گردشگری گام‌های مؤثری برداشته و ما معتقدیم که تشکیل این مجمع و قوی‌تر شدن آن باعث توسعه و رونق گردشگری کشور می‌شود.»

حمزه‌زاده ادامه داد: «با حضور دکتر رومیانی امیدواریم بسیاری از موانع و مشکلات حوزه گردشگری حل شود. گردشگری صنعتی فرابخشی است که با سازمان‌ها و ارگان‌های بسیار زیادی مرتبط است. معاون گردشگری باید تعامل مثبتی با این ارگان‌ها داشته باشد و آقای رومیانی در این حوزه زمینه لازم را دارد.»

رئیس جامعه هتلداران ایران ادامه داد: «گردشگری با حضور خانم دکتر احمدی‌پور در رأس سازمان میراث‌فرهنگی و آقای دکتر رومیانی در مقام سرپرستی معاونت گردشگری روزهای خوبی را پشت‌سر می‌گذارد و این موفقیت‌ها بدون داشتن تعامل و ارتباط مناسب با سایر دستگاه‌ها ممکن نمی‌شد.»

همکاری بخش‌خصوصی و دولتی رونق گردشگری را به‌دنبال دارد
ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان ایران، گفت: «از طرف جامعه تورگردانان ایران به آقای رومیانی تبریک می‌گویم و آرزوی موفقیت برای ایشان دارم. نباید فراموش کنیم که بخش‌خصوصی در کنار بخش دولتی است و این همکاری و هم‌افزایی باعث رشد و رونق گردشگری کشور می‌شود.»

او تصریح کرد: «صنعت گردشگری می‌تواند ایران را از درآمد تک‌محصولی نفت نجات دهد و تبلیغات منفی را که در دنیا علیه کشور ما وجود دارد خنثی کند. این صنعت می‌تواند به کسب درآمد ارزی در کشور کمک بسیار زیادی بکند.»

محسن اسلامی، رئیس مؤسسات آموزشی گردشگری کشور، نیز در این نشست گفت: «امیدواریم با حضور دکتر رومیانی موانع و مشکلاتی که در این بخش وجود دارد حل شود. انتظار داریم که مشکلات هر یک از انجمن‌ها و تشکل‌های گردشگری به‌صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرند.»

اسلامی تصریح کرد: «خواسته ما این است که سیاست‌های سازمان به‌صورت شفاف اعلام شود و سیاست‌های شخصی مطرح نباشد.»

صنعت گردشگری نیازمند اقدامات ضربتی است
بهروز کمالیان، رئیس انجمن دفاتر خدمات زیارتی ایران، نیز در این جلسه، ضمن تبریک‌ منصب سرپرستی معاونت گردشگری به رومیانی، گفت: «بخش‌خصوصی گردشگری باید موردتوجه قرار گیرد. نواقصی که در این حوزه وجود دارد باید در اسرع وقت حل‌وفصل شود تا در فضای موجود کشور شاهد رشد و رونق صنعت گردشگری باشیم.»

مسعود عبداللهی، رئیس جامعه راهنمایان گردشگری کشور، هم در این جلسه اظهار کرد: «راهنمایان یکی از ارکان اصلی در حوزه گردشگری هستند. راهنمایان گردشگری امروز جزو بسته سفر نیستند و این مسئله باید حل شود.»

رئیس جامعه راهنمایان گردشگری کشور تصریح کرد: «متولی بخش‌خصوصی در سازمان میراث‌فرهنگی وجود ندارد. باید دفتری وجود داشته باشد که متولی مستقیم تشکل‌های بخش‌خصوصی باشد.»

عباس بیدگلی، مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران، نیز گفت: «بخش گردشگری در کنار اقدامات بلندمدت، نیازمند برخی اقدامات ضربتی و کوتاه‌مدت است.»

مدیر اجرایی جامعه هتلداران ایران ادامه داد: «برخی تشکل‌ها امکان برگزاری جلسات خود را ندارند. ما انتظار داریم که در صورت امکان سازمان میراث‌فرهنگی مکانی برای برگزاری جلسات و کلاس‌های آموزشی برای تشکل‌های ضعیف درنظر بگیرد.»

در ادامه این نشست نیز محسن انصاری رئیس تشکل گردشگری الکترونیکی ایران، حسین محمدزاده رئیس اتحادیه میهمان‌پذیرها، علی آذری مدیرعامل جامعه سفره‌خانه‌داران تهران، و اویس کیانی رئیس هیئت‌مدیره کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان کشور با تبریک‌گویی به رومیانی برای او در مقام سرپرستی معاونت گردشگری کشور آرزوی توفیق کردند.

-تالار-گفتگوی-بخش-خصوصی-گردشگری-3 افتتاح تالار گفت‌وگوی بخش‌خصوصی گردشگری

-تالار-گفتگوی-بخش-خصوصی-گردشگری-15 افتتاح تالار گفت‌وگوی بخش‌خصوصی گردشگری

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *