رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۵ شهریور ۱۳۹۵

استفاده از یک ته ستون تخت جمشید به جای جاکفشی در این مجموعه صحت ندارد

اشتراک گذاری

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان فارس ، انتشار مطلبی در فضای مجازی دال بر استفاده از یک ته ستون تخت جمشید به جای جا کفشی در نقطه ای از این مجموعه تاریخی را نادرست خواند و به شدت تکذیب کرد .
مصیب امیری پنجشنبه در گقت و گو با ایرنا ضمن تقدیر از حساسیت و مسئولیت پذیری مردم نسبت به حفاظت از آثار تاریخی گفت : فرهنگ دوستان باید به تصاویر و اخبار منتشر شده بدون هویت آن هم در فضای مجازی که اغلب فاقد نام و نشان است توجه نکنند .
به گزارش ایرنا ، پیش تر در شبکه های مجازی و اجتماعی تصویری از یک ته ستون تخت جمشید در گوشه ای از یک مکانی عمومی نشان داده شده بود که موجب برانگیختن حساسیت برخی دوستداران میراث فرهنگی شده بود.
به گفته امیری این تصویر مربوط به پنج سال قبل بوده که به علت تعمیرات قسمتی از مجموعه جهانی تخت جمشید در یکی از اتاق های نمازخانه قدیمی این مجموعه جهانی نگهداری می شده که پس از تعمیرات مجموعه ، به محل اصلی خود انتقال داده شده است .
امیری این را هم اضافه کرد که آثار تاریخی کشور به دلیل اینکه جزو هویت ما بشمار می رود همواره تحت صیانت و نظارت دقیق متولیان میراث فرهنگی کشور قرار دارند .

1094 استفاده از یک ته ستون تخت جمشید به جای جاکفشی در این مجموعه صحت ندارد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *