رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ آذر ۱۳۹۲

استفاده از تلفن همراه در خدمات مسافرتی همچنان کم است

اشتراک گذاری

طبق گزارشی که اخیرااز سوی موسسه تحقیقاتی بررسی گرایش مسافران در حمل ونقل هوایی جهان به فناوری های اطلاعاتی (Sita 2013 منتشر شد و باوجود روند فزاینده مسافران دارای تلفن همراه، استفاده مسافران از خدمات تلفن همراه در فعالیت ها و برنامه ریزی‌های سفر هوایی همچنان اندک است.

طبق همین گزارش هرچند سه چهارم مسافران باخود یک دستگاه تلفن همراه دارند و هرچند بیشتر مسافران شرکت‎های هوایی دارای تلفن‎های هوشمند با اپلیکیشن‌های مناسب برای خدمات مسافرتی هستند، با این حال میزان استفاده از این امکانات درمیان مسافران خطوط هوایی هنوز اندک است.

طبق همین بررسی‌ها که براساس پاسخ ۲۴۰۰ مسافر از شش فرودگاه برتر جهان بدست آمده، روشن می‌شود که مسافران برخوردار از بالاترین فناوری‌های هوشمند موبایل در خدمات مسافرتی نسبت به استفاده از این امکانات بسیارمحتاط هستند.

حتی باوجود افزایش نرخ استفاده از این خدمات در مواردی همانند ثبت نام و رزو ، مبران استفاده از خدمات موبایل درمیان دارندگان این تلفن‌های هوشمند همچنان کمتر از ۵ درصد مانده است.

درحدود ۷۸ درصد از مسافران می‌گویند نگران کارایی قابلیت‌ها و محدودیت‎های این قبیل دستگاه‎ها در تامین خدمات مسافرتی هستند.

“فرانچسکو ویولانته” مدیر اجرایی موسسه سیتا می گوید:«فناوری امروزه ابزاری غیر قابل جایگزین برای اکثریت وسیعی از مسافران است. ۹۰ درصد از مسافران شرکت کننده دراین تحقیق اعلام کرده‌اند که فناوری‌‎های نو عمدتا درسفربرای آن‎ها کمک می‎کند. بنابراین باتوجه به انبوه مسافران موبایل دردست، اکنون فرصت برای توسعه بیشتر این فناوری‎ها فراهم است اما نکته این جاست که خدمات موبایل در زمینه ثبت نام و رزوها و مدیریت کل مراحل سفر باید آسانتر و بهره وری آن بیشتر شود.»

این بررسی ها روشن کرده است که ۶۹ درصد از پاسخ دهندگان سفرهای خود را به کمک وب سایت‌ها رزو کرده اند و ۲۰ درصد نیز با استفاده از کیوسک‌های ویژه در روزسفر اقدام کرده‎اند.
IMAGE635195926493601239 استفاده از تلفن همراه در خدمات مسافرتی همچنان کم است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *