رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۸ اسفند ۱۳۹۳

استان لرستان ظرفیت بالایی از لحاظ طبیعی، تاریخی و فرهنگی دارد

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۲/۱۸-به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان ، محمدحسین طالبیان در جلسه ای که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار لرستان و جمعی از مسئولان استان در خرم آباد برگزار شد اظهار داشت: استان لرستان ظرفیت بالایی از لحاظ طبیعی، تاریخی و فرهنگی دارد به گونه ای که این استان از لحاظ تنوع زیست محیطی فوق العاده است.

وی بیان کرد: باید این ظرفیت طبیعی، تاریخی و فرهنگی حفظ شود و سازمان میراث فرهنگی نیز به دنبال ثبت دره خرم آباد در یونسکو بوده اما به خاطر ساخت و سازهای نامناسب این امر امکان پذیر نشده و برنامه خود را برای ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک گذاشته ایم که باید تلاش شود حریم این قلعه آزادسازی تا ثبت جهانی شود.

وی تصریح کرد: پرونده ای به صورت زنجیره ای باید برای پل های تاریخی لرستان تشکیل شود زیرا این پل ها به جهت تکنولوژی و موقعیت های استراتژی که دارند می توانند در صورت تجمیع آنها در یک پرونده در ایران و جهان کم نظیر باشد و آنها را ثبت جهانی کنیم.

وی از ادارات منابع طبیعی، محیط زیست و سایر دستگاه های استان لرستان خواست اطلاعات بیشتری در زمینه میراث فرهنگی، گردشگری و طبیعی در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار دهند تا بتوان از آثار تاریخی و طبیعی این استان استفاده کرد زیرا معرفی گردشگری و بحث اقتصادی هدف در زمینه ثبت آثار طبیعی و تاریخی است.

طالبیان از مسئولان استان لرستان خواست نسبت به بافت های تاریخی در استان لرستان و حفظ آنها تلاش کنند.

به گفته وی در کنار آثار تاریخی و طبیعی لرستان می شود کارهای خوبی انجام داد تا در زمینه اقتصادی برای استان تاثیرگذار باشد.

طالبیان یادآور شد: این استان شامل میراث های ناملموسی مانند آیین ها، سنت ها و رویدادهای معنوی است که تاکنون به آنها کم لطفی شده و امیدواریم همه تلاش کنیم در زمینه آثار تاریخی و میراث فرهنگی این استان قدمی برداریم.

در این جلسه تفاهم نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و استانداری لرستان سازمان میراث فرهنگی و شهرداری خرم آباد برای ساماندهی و اجرای عرصه رودخانه و اراضی پیرامونی آن در استانداری لرستان منعقد شد.

785 استان لرستان ظرفیت بالایی از لحاظ طبیعی، تاریخی و فرهنگی دارد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *