رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۴ آذر ۱۴۰۱

از بازارهای چابهار چی بخریم ؟

اشتراک گذاری

از بازارهای چابهار چی بخریم ؟ سوالی است که شاید در سفر به چابهار و دیدن جاهای دیدنی این شهر ساحلی از خود بپرسید. از آنجا که چابهار یکی از شهرهای نزدیک دریای مکران و اقیانوس هند می باشد. برای کسانی که می خواهند زیاد و یا به صورت عمده خرید کنند، عالی می باشد . در این شهر هر کسی می تواند لوازم مورد نیازش را با کیفیت و قیمت مناسبی تهیه نماید. خلاصه این که به هیچ عنوان دست خالی به شهر خود بازنگردد. حال از جمله ی جذابیت های این شهر، بازار سنتی آن است که از قدیم تا به الان به عنوان محبوب ترین بازار چابهار فعالیت می نماید.
در این بازار با افراد جالبی می توانید روبرو شوید. مثلا بانوان چابهاری را ببینید که اجناسشان رابه فروش می رسانند. جایی را ببینید که نقش حنا بر روی دست افراد می کشند. یا افرادی را ببینید که به دنیال خرید کردن هستند و مغازه ها و فروشنده ها را رج به رج مورد بررسی قرار می دهند.

بازارهای چابهار

بازار سنتی چابهار

اصولا چابهار، در خود بازارهای سنتی و البته مراکز تجاری بسیار زیادی دارد که اگر راه خرید کردن از آن ها را بلد باشید. بهشت شما برای خرید کردن آن هم به صورت عمده و زیاد می شود. شما به عنوان یک خریدارمی توانید از چابهار با استفاده از راهنمای خرید از بازارهای چابهار بهترین سوغات. صنایع دستی و محصولات مورد نیاز خود را حتی با بهترین قیمت خریداری نمایید. البته یکی از دلایلی که چابهار و بازارهایش برای خیلی ها جذاب هستند. این است که، در بازارها و مراکز خرید این شهر می ‌توانید تا اجناس نسبتا ارزان و البته با کیفیتی را پیدا کنید.

در شهر چابهار، چندین مرکز خرید مختلف وجود دارد که از جمله ی آن ها می توان به مرکز خرید پردیس، مرکز خرید صدف، مرکز خرید ابریشم. مرکز خرید صالح یار، مرکز خرید فردوس و مرکز خرید تیس اشاره نمود که در ادامه درباره ی آن ها توضیح خواهیم داد.

منطقه آزاد تجاری

در واقع چابهار، یکی از مناطق آزاد تجاری و صنعتی است و از روزگاران قدیم به اجناس نسبتا ارزانش معروف بوده است. از این رو تعجب ندارد که مراکز خریدش به اقامتگاه های پر طرفدارش نزدیک باشد.عمده ی فروشندگان در این بازار را خانم های چابهاری با لباس ها و شمایل محلی تشکیل می ‌دهند. لازم به ذکر است که با خرید سوغاتی از شهرهایی که به آن ها سفر می کنید می توانید رونق بی نظیری را در بازارهای آن شهر به وجود آورید . همچنین سبب زنده نگه داشتن فرهنگ و صنایع دستی سنتی که قدمتی دیرینه دارند، شوید و از تولید بومی و ملی حمایت نمایید.

چابهار با این که در منطقه ی آزاد واقع شده است و در آن همه جور جنسی پیدا می‌ شود. ولی کیفیت اجناسش با مناطق اطرافش متفاوت است و خرید هم از آن به صرفه ‌تر است. اجناسی مثل پتو، ظرف و ظروف، پارچه، چای، نسکافه ، شکلات و عطر را می توانید با راحتی از چابهار خرید کنید. در عوض، در هنگام خرید اجناسی همچون لباس و یا هر نوع البسه ای، دقت را باید چاشنی کار خودتان قرار دهید.

بازارهای چابهار

فردوس از بازارهای چابهار

با توجه به این که فصل پاییز و زمستان و همچنین فصل بهار بهترین زمان برای سفر به چابهار هستند، به نظر می آید اگر قصد خرید به صورت عمده و یا تکی دارید، بهترین زمان همین زمان پیش رو است.

اگر شما می خواهید تا از بازارهای سنتی خرید نمایید، باید این نکته را بدانید که می توانید از این بازار پارچه های زری دوزی شده و یا لباس ها و زینت آلات سکه دوزی شده را خریداری نمایید. داروها و ادویه های محلی و سنتی، پارچه و رومیزی های مخصوص چابهار، زیورآلات سوزن دوزی شده، محصولات حصیربافی شده، پارچه های رنگ و وارنگ بلوچی، معرق، صدف، چادربافی و بسیاری از سوغاتی ها و محصولات محلی و بومی منطقه را خریداری نمایید.

در مراکز خرید مدرن این شهر هم که بی شک می توانید هرگونه البسه و پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم ورزشی و لوازم خانگی را خریداری نمایید. باید این نکته را بدانید که اما با این حال فکر می کنید که هر کدام از این موارد را در کدام بازار می توانید خریداری نمایید؟

بازارهای چابهار

بازار

به دکه بازار بروید تا اگر دلتان پارچه‌ های رنگارنگ بلوچی می خواهد یا زیورآلات سنتی، چادر بافی، سوزن دوزی، حصیر، معرق، صدف، روسری های محلی و روبند، کاموا، ادویه و گیاهان دارویی را از این بازار خریداری نمایید.

البته فکر نکنید که بازارهای چابهار فقط برای خرید و فروش منسوجات فعالیت می کنند ب.لکه در این بازارها، برنج های هندی و پاکستانی، ترشی های بسته بندی و فله و مخصوصا ترشی انبه و لیمو را با قیمتی بسیار مناسب و کیفیتی خوب در بازار سنتی چابهار با قیمتی بسیار مناسب می توانید تهیه نمایید.

البته مواد غذایی فسادپذیری همچون: ماهی، میوه، گوشت، سبزیجات و هر نوع مواد غذایی را خریداری نمایید. اما بدون تجهیزات نمی توانید آن ها را بدون فاسد شدن مثلا به تهران انتقال دهید. از دیگر بازارهای مهم و پر طرفدار چابهار، بازار طالح یار است که به معنای واقعی کلمه، طرفداران بسیار زیادی را در بین افراد بومی و مسافران دارد.

بازار صالح یار بیشتر به فروش لوازم برقی، پتو و لوازم آرایش می پردازد. دلیل محبوبیت این بازار به این علت است که در آن می توان اجناس را با قیمتی بسیار پایین و البته به نسبت آن با کیفیتی مناسب پیدا کرد.

بازارهای چابهار

در بازار فردوس چابهار، می توانید تا انواع لوازم خانگی متنوع و چینی ها و کریستال های مختلفی همچون پیرکس را بیابید و البته با قیمتی مناسب خریداری نمایید.

در چابهار حتی می توانید که لوازم طبیعت گردی، اسکی و در کل لباس ها و وسایل ورزشی مناسبی را با قیمتی بسیار مناسب تر از بازار لته در بندر کنارک خریداری نمایید. اگر می خواهید به این بندر بروید. می توانید در مسیر گل افشان که در ۱۰ کیلومتری چابهار قرار گرفته است، بروید.

در بازار زرگرهای چابهار نیز می توانید انواع و اقسام مختلفی از طلا را خریداری نمایید.

بازارهای چابهار

بازار ابریشم از بازارهای چابهار

بازار ابریشم چابهار علاوه بر اجناسی نظیر لوازم خانگی و لوازم آرایش، کالاهای روزانه و مصرفی را نیز عرضه می‌کند. بدلیجات و زیورآلات، لوازم صوتی و تصویری و لباس هم در این بازار فروخته می‌شود. اگر از بازار ابریشم چابهار خرید کنید، در قرعه‌کشی ماهانه این بازار هم شرکت داده خواهید شد.

بازارهای چابهار

مجتمع تجاری صدف

در ادامه ی راهنمای خرید از بازارهای چابهار و در میان مراکز خرید بزرگ چابهار، مجتمع تجاری صدف یکی از بهترین انتخاب ها برای کسانی است که می خواهند برای خرید لوازم شخصی و خانگی به چابهار بروند.

صدف در واقع یک مجتمع تجاری با استانداردهای بالا است. و می توانید در آن اجناس با کیفیت و مدرنی را اعم از انواع لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لباس، کفش و خوراکی های متنوع را با کیفیتی مطلوب و قیمتی مناسب پیدا کنید. اصولا به این صورت است که تمام مسافرانی که به چابهار سفر می کنند. گشت و گذار و خرید از مرکز خرید صدف را حتما در میان برنامه های خود می گنجانند. بسیاری از گردشگران چابهار، بازدید از مرکز خرید صدف را در برنامه سفر خود قرار می‌دهند.

بازارهای چابهار

مجتمع تجاری تیس از بازارهای چابهار

در توضیح این قسمت از راهنمای خرید از بازارهای چابهار باید به شما که قصد سفر و خرید از چابهار را دارید. بگوییم که، اگر به اجناس و کالاهای چینی علاقه مند هستید و نیاز خود را می خواهید از طریق این کالاها برطرف سازید، به بازار تیس سر بزنید.

در مرکز خرید تیس و در طبقه ‌ی دوم این مرکز خرید می توانید یک مجموعه ی کامل از اجناس چینی را ببینید. زیرا، کاملا این طبقه به اجناس چینی اختصاص داده شده است. طبقه ‌ی پایین این مجتمع نیز به فروشگاه‌ های پلاستیک فروشی و لوازم آرایشی اختصاص داده شده است.

بازارهای چابهار

نحوه دسترسی به شهر چابهار

به منظور دسترسی به شهر بندری چابهار راه ارتباطی گوناگونی نظیر ماشین شخصی، هواپیما، قطار و راه دریایی نیز وجود دارد. اما ساده ترین راه خرید بلیط هواپیما است. مسیر جاده ای تهران تا چابهار حدود ۲ هزار کیلومتر است، که اگر بخواید با ماشین شخصی سفر کنید. به دلیل طولانی بودن مسیر باید حداقل یک شب را در یکی از شهرهای بین راهی بگذرانید.

بازارهای چابهار

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *