جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

احداث کمپ گردشگری در کویر لوت سیستان و بلوچستان

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ تیر ۱۳۹۶

بخشدار نصرت آباد زاهدان گفت: با تخصیص اعتبار‌ به زودی احداث کمپ گردشگری در کویر لوت سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود.

محمود نوری در گفت و گو با ایسنا- ‌افزود: برای رونق گردشگری و جلب توریست به منطقه تاکنون جشن‌ها و مسابقات ورزشی متعددی در کویر لوت برگزار کرده‌ایم از جمله برگزاری مسابقات رالی، نقاشی بر روی ریگ و ستاره شناسی اما تبلیغات مناسبی برای آن انجام نشده است. در نظر داریم در سال جاری این برنامه‌ها را در سطح گسترده تر و با تبلیغات بیشتر اجرا کنیم.

بخشدار نصرت آباد افزود: به منظور آشنایی بیشتر مردم با صنعت گردشگری و مزایای آن با همکاری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری دوره‌های آموزشی برای مردم بومی منطقه برگزار می‌شود.

وی در ادامه به زیبایی‌ها و جذابیت‌های بخش نصرت آباد و کویر لوت اشاره کرد و گفت: بخش نصرت‌آباد بعنوان پایگاه میراث فرهنگی و طبیعی بیابان لوت معرفی شده است و با وجود کویری و خشک بودن منطقه، روستاهای ورودی کویر دارای اب شرین بوده و مناطق آباد و سرسبزی دارد که در آن محصولاتی نظیر خربزه و هندوانه کشت می‌شود.

این مقام مسؤل در مورد ارائه تسهیلات به گردشگران در این منطقه گفت: مهمانسراهایی را در نظر گرفته‌ایم که تمام امکانات بطور رایگان در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد و آنان هیچ محدودیت زمانی برای اسکان در این مهمانسراها را ندارند.

نوری به آب و هوای مناسب کویر در فصول پاییز و زمستان برای سفرگردشگران به منطقه اشاره کرد و گفت: بعد از ماه شهریور هوای کویر مناسب است و گردشگران می‌توانند با خیالی آسوده به این منطقه سفر کنند. همچنین قرار است همایشی در خصوص معرفی این اثر جهانی در سطح ملی برگزار شود که از ۶۰۰ نفر از مدیران برای شرکت در این همایش دعوت به عمل خواهد آمد.

وی در همین رابطه افزود: کویر گردشگران زیادی دارد و به علت همجواری با مناطق گردشگری و کویری شهداد و نهبندان تورهای گردشگری بسیاری از خارج کشور به این منطقه سفر می‌کنند.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: نشست با مدیرکل امور روستایی استانداری برای دریافت اعتبارات و کمک به دهیاری‌ها به منظور تامین آب، احداث کمپ، ساخت جاده‌ و تبلیغات برای معرفی بیشتر ‌منطقه از برنامه‌های در حال اجرای بخشداری است.

کویر لوت احداث کمپ گردشگری در کویر لوت سیستان و بلوچستان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *