رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ شهریور ۱۳۹۳

اجرای معماری ایرانی اسلامی مستلزم رعایت اصالت در ساخت و ساز است

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۶/۲۶ – زنجان – ایرنا – معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اجرای معماری ایرانی اسلامی مستلزم رعایت اصالت و یکپارچگی در طراحی و ساخت و سازها است.

پیروز حناچی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیاست کلی وزارت راه و شهرسازی هدایت شهرها به محدوده کمربندی ها است زیرا در این صورت می توان از توسعه شهر به صورت بدقواره جلوگیری و زمینه نوسازی بافت فرسوده را فراهم کرد.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در زمینه اجرای معماری ایرانی اسلامی قدم نخست حفظ داشته های مربوط به هر بافت است.

حناچی گفت: رعایت اصالت و یکپارچگی برای اجرای معماری ایرانی اسلامی اصولی دارد که باید در طراحی ساختمان ها به آن توجه کرد.

وی خاطر نشان کرد: جنس مصالح، طراحی، ساختار و ارزش های الزامی مواردی است که باید در طراحی برای اجرای معماری ایرانی اسلامی به آن توجه کرد.

حناچی ادامه داد: در زمینه معماری ایرانی اسلامی اتفاق نظر خاصی وجود ندارد و برخی آن را نوعی مفهوم خوانده و برخی دیگر بر لزوم رعایت مصادیق در ساخت و سازها تاکید دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: موضوعی که روی آن اتفاق نظر وجود دارد، حفظ ارزشهاست به گونه ای که بتوان حضور آنها را در زندگی کنونی تداوم بخشید.

* تشکیل هیات راهبردی برای پروژه سبزه میدان زنجان

حناچی به اجرای پروژه بزرگ سبزه میدان در زنجان اشاره کرد و از تشکیل هیات راهبردی جدی با همکاری مسوولان استانی و شهری و حمایت وزارت راه و شهرسازی برای اجرای این طرح خبر داد.

وی اضافه کرد: بیش از دو دهه از زمان آغاز عملیات اجرایی پروژه سبزه میدان زنجان سپری شده و اکنون از چنین محیط ارزشمندی به کم اهمیت ترین شکل ممکن استفاده می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این منطقه اکنون به پارکینگ عمومی تبدیل شده است در حالی که می توان این کاربری را در طبقات اول و دوم زیرین نیز تعریف کرد.

وی افزود: موضوعی که باید در اجرای طرح سبزه میدان مورد توجه قرار گیرد این است که این پروژه رقیب بازار نیست و برای تکمیل کاربری بازار تعریف شده است.

حناچی یادآورشد: دولت آمادگی حمایت از چنین پروژه های را دارد.

به گزارش ایرنا، منطقه سبزه میدان در مرکز شهر زنجان واقع شده و اجرای آن به بیش از ۵.۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد؛ این طرح با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری زنجان اجرا می شود.

طرح توسعه سبزه میدان در ۶۴ هزار مترمربع و شامل هفت بلوک با کاربری اداری، تجاری، خدماتی و فرهنگی است که عملیات اجرایی آن روز گذشته با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

اجرای این طرح بیش از دو دهه پیش به تصویب رسید و به گفته استاندار زنجان، حدود ۲۵ سال از زمان تملک محوطه این پروژه توسط شهرداری زنجان می گذرد.

81315501-5955912 اجرای معماری ایرانی اسلامی مستلزم رعایت اصالت در ساخت و ساز است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *