رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ مهر ۱۳۹۴

اتصال مسیر ۵۲۰۰ کیلومتری هندوستان به هلسینکی اروپا با راه آهن آستارا

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۷/۱۹- استاندار گیلان گفت: راه آهن آستارا مسیر ۵ هزار و ۲۰۰ کیلومتری کشور هندوستان در آسیای میانه را به بندر هلسینکی در اروپای شمالی متصل می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، محمدعلی نجفی،‌ در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، موسوم به نشست «آستارا – آستارا» که در بندر مرزی آستارای ایران برگزار شد، اظهار کرد: استان گیلان علاوه‌بر منطقه آزاد انزلی، طرح توسعه بندر مرزی آستارا و بندر کاسپین را در دست اجرا دارد که آغاز فعالیت منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا‌ تاثیر بسزایی را در توسعه استان دارد.

وی با اشاره به اتصال خط ریلی سراسری جمهوری آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران از طریق آستارا، افزود: راه آهن، ارتباط تجاری دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به خصوص استان گیلان را به مرکزیت این شهرستان افزایش می‌دهد.

نجفی با تاکید بر آمادگی استان گیلان بر پیگیری احداث خط ریلی رشت – آستارا و اتصال آن به راه آهن سراسری آذربایجان، گفت: نتایج مثبت این توافق در آینده نمایان می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به احیای خط گردشگری دریایی در دریای خزر، تصریح کرد: تحقق این هدف، فرصت لازم را برای حضور گردشگران در منطقه ایجاد می‌کند و رونق و توسعه منطقه را به دنبال دارد.

وی از پیشرفت قابل توجه در احداث راه آهن قزوین – رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: این مسیر تا دو سال آینده افتتاح می‌شود و پیگیر ادامه اتصال این خط تا آستارا هستیم.

نجفی از خط آهن جمهوری آذربایجان که به اروپای شمالی متصل است به عنوان یک مسیر اقتصادی مهم یاد کرد و گفت: راه‌آهن آستارا، مسیر ۵ هزار و ۲۰۰ کیلومتری کشور هندوستان در آسیای میانه را به بندر هلسینکی در اروپای شمالی متصل می‌کند؛ همچنین پل مشترک به روی آستاراچای را جمهوری آذربایجان می‌سازد و هزینه صرف شده در این زمینه بین دو کشور مشترک می‌باشد.

عالی‌ترین مقام دولت در استان گیلان به چگونگی احداث این خط آهن در خاک جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: در انتهای ایجاد دو کیلومتر خط آهن ایران، ترمینالی احداث می‌گردد که سرمایه گذاران بخش خصوصی سهمی ویژه‌ای را در این زمینه دارند.

وی در پایان هدف از برگزاری این کمیسیون را توسعه همه جانبه روابط دو کشور دانست و ضمن ابراز امیدواری، بیان کرد: در آینده شاهد برگزاری این کمیسیون در سایر شهرهای فعال در عرصه اقتصادی استان باشیم.

2488 اتصال مسیر 5200 کیلومتری هندوستان به هلسینکی اروپا با راه آهن آستارا

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *