رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اتاق فرار، تفریح نوپای ایران

تاریخ بروزرسانی :
۲۹ آبان ۱۳۹۸

تفریح؛ واژه ای که همیشه همراه انسان بوده و تعاریف متفاوت در دوران های مختلف دارد شاید کم اهمیت تلقی شده و شاید بیش از هر چیزی به آن پرداخته شده باشد. اما همیشه بوده، هست و خواهد بود.
اگر بخواهیم به اصل این موضوع بپردازیم از همان ابتدا بخش اعظم از تفریحات بر پایه یادگیری و افزایش مهارت شکل گرفتند تا در زندگی واقعی و رویاروی با مسائل بتوانیم بر شرایط مسلط شده و با موفقیت از آن گذر کنیم. البته که گذران وقت، ایجاد لذت و فارغ شدن از سختی های روزمره چیزی نیست که بتوان از ان چشم پوشی کرد.
امروزه تفریحات شکل و شمایل ویژه ای به خود گرفته اند بگونه ای که توانایی شبیه سازی وایجاد تجربیات مشابه و بسیارنزدیک به واقعیت را دارند، بشر همواره دنبال کشف و کسب تجربیات جدید بصورت شخصی و بدون واسطه است.
پیدا کردن مکان های تفریحی که تمام خانواده از آن لذت ببرند می تواند یک تصمیم سخت باشد. هرکس تمایل دارد به سمت علاقه خود برود به همین دلیل انرژی بسیاری صرف می‌شود تا در مورد یک فعالیت توافق کنند. با توجه به اینکه در آستانه فصل سرما هستیم یافتن مکان هایی که در هنگام سرد بودن هوا میتوان در آنجا خوش گذراند هم چالش برانگیز است. گذراندن یک شب به یادماندنی در کنار خانواده و دوستان برای همه لذت بخش خواهد بود فقط کافیست کمی راجب تفریحات جدید اطلاع کسب کنیم تا بتوانیم بهترین را انتخاب کنیم و چه گزینه ای بهتر از بازی اتاق فرار که یک بازی ماجراجویی برای همه افراد وکسانیست که به دنبال کسب تجارب جدید و جذاب هستند، تجربه غوطه ور شدن در دنیای کاملا شبیه واقعیت و یا حضور در فیلمی که خود فیلمنامه آن را می‌نویسید.

PNG-image-4 اتاق فرار، تفریح نوپای ایران
اکنون نزدیک به پنج هزار اتاق فرار در سرتاسر جهان وجود دارد!!!! پیدایش اتاق فرار در سال ۲۰۰۷ و از کشور ژاپن بود. در ابتدا ، بازی ها در کافه ها و کلوپ های مختلف ژاپن برگزار می شد. طی پنج سال، مکانهای دائمی در سراسر آسیا و اروپا ساخته شد. این مکان ها در بسیاری از مناطق از جمله بوداپست ، برن و استرالیا گسترش یافت. اتاق فرار بین سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ به ایالات متحده رسید و چند شرکت در سان فرانسیسکو ، سیاتل ، سنت لوئیس و نیویورک فعالیت خود را آغاز کردند، حدود سه سال پیش اولین اتاق فرار در پایتخت کشورمان ایجاد شد و بعد از گذشت مدتی کوتاه این اتاق ها افزایش یافتند و امروزه تعداد زیادی از آنها در شهرهای مختلف ایران شامل تهران، شیراز، اصفهان، یزد، مشهد، کرج، چالوس، کاشان و … بوجود آمدند.
در اتاق فرار شما تیم خود را که متشکل از ۳ تا ۶ نفر از اعضای خانواده یا بهترین دوستانتان است را در یک اتاق بسته می بینید و یک ساعت فرصت دارید تا ماموریت خود را انجام داده و از اتاق فرار کنید. هنگامی که می خواهید پازل های تعاملی و سرنخ های مخفی را برای تکمیل این ماموریت کشف کنید، حرارت بازی باعث خواهد شد شما و گروهتان دنیای سرد خارج از اتاق را کاملاً فراموش کنید .
اتاق فرارها با روایت داستان های مختلف و با دکورسازی های متنوع از جمله زندان، موزه، سکان کشتی، کابین هواپیما و حتی واگن قطار؛ جمع دوستان و یا خانواده شما را بدون اینکه مسافرتی به دوردست داشته باشند به سفری در دنیای دیگر می‌برد.
هر اتاق فرار رسالت منحصر به فرد خود را دارد. شما می توانید با انتخاب مأموریتی که می خواهید خود را به چالش بکشید و ماجراجویی خود را تجربه کنید. به طور مثال شما سعی می کنید یک اثر هنری را از یک موزه به سرقت برده ، یا برنامه ریزی برای فرار از زندان داشته باشید ، یا حتی مانند داستانهای شرلوک هولمز و پوآرو سعی در اکتشاف راز یک قتل در یک جای هیجان انگیز داشته باشید. ممکن است در یک واگن در خطر نیرو های اهریمنی باشید که تنها راه شما فرار از واگن باشد اما چالش ها و معما های سختی پیش روی شماست و باید هرچه سریعتر قبل از آنکه دیر شود خود را نجات دهید.

PNG-image اتاق فرار، تفریح نوپای ایران
تیم شما به محض ورود به اتاق فرار ، فوراً به دنیای دیگری منتقل خواهد شد ، زیرا محیط اطراف شما با موضوع مأموریتی که بر دوش شماست مطابقت دارد. شاید خودتان را در یک گالری هنری فانتزی داخل هواپیما یا پشت میله های سلول زندان ، یا در یک واگن قطار با ماژول های هوشمند و معماهای کامل با صفحه نمایش و کنترل های پیشرفته ببینید. این دنیاهای غوطه ور به شما کمک می کنند احساس کنید واقعاً در دل یک داستان حقیقی افتاده اید و مانند قهرمان های داستان ها رسالت مخصوص خود را برای انجام ماموریت های مختلف دارید.
اتاق فرار به کار تیمی ، سرعت و خلاقیت نیاز دارد. اتاق های فرار برای تعطیلات خانوادگی ، تیم سازی شرکت ها و فعالیت های جمعی یا صرفا تفریح با دوستان مناسب است و تجربیات شگفت‌انگیزی برای به اشتراک گذاشتن با افراد فراهم و انگیزه کار گروهی را تقویت می‌کند زیرا تنها با همکاری هم می‌توانید سرنخ هایی را برای خارج شدن از اتاق فرار کشف کنید و با حل معماها و رسیدن به هدف نهایی که پیدا کردن راه خروج و فرار شماست دست پیدا کنید، حتی اگر واقعاً از اتاق خارج نشوید خاطراتی را برای همیشه به یاد خواهید داشت از تجربه سفری که مشابه آن را هیچ کجا و در هیچ بازی دیگری تجربه نخواهید کرد.
در حالی که گسترش اتاق های فرار باعث می شود پیدا کردن یکی از آنها در نزدیکی شما بسیار آسان باشد ، اما اتاق های فرار در کیفیت کلی، تکنیک، ساخت و ارائه متفاوت هستند.

PNG-image-3 اتاق فرار، تفریح نوپای ایران
اتاق های فرار انواع بازی ها ، سرنخ ها و معماهای مختلف از دیجیتال و لمسی گرفته تا هندسی و مبتنی بر الگو ارائه می دهند. همه بازی های فرار برای کودکان و بزرگسالان به طور یکسان چالش برانگیز ، سرگرم کننده و هیجان‌انگیز است.
پس اگر به دنبال یک رویداد خانوادگی سرگرم کننده هستید، مکان هایی برای میزبانی شما در همه شهرها تدارک دیده شده و اگر خوب جستجو کنید حتی در نزدیکی خود مکان‌هایی با ویژگی‌های همه جانبه می‌بینید که برای لذت و تفریح خانوادگی و دوستانه بهترین است.

مطلب ارسالی از اسکیپ واگن

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *