رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۲ آذر ۱۳۹۹

آداب غذا خوردن در بوفه های آزاد رستوران

لینک این مطلب کپی شد!

آیا تاکنون به آداب غذا خوردن در بوفه‌های آزاد رستوران فکر کرده‌اید؟ به اینکه در کنار میزهایی که مملو از انواع غذا، چاشنی و نوشیدنی هستند باید چگونه رفتار و از خودتان پذیرایی کنید؟این نوع پذیرایی در دو دهه اخیر در مهمانی‌های دوستانه و خانوادگی و حتی در رستوران‌ها بسیار باب شده که از سیستم سلف‌سرویسی استفاده شود. این روش کمک می‌کند تا مهمان‌ها از میان خوراکی‌های بسیار متنوع، گزینه‌های محبوب خود را به هر میزان که دوست دارند میل کنند.ایده‌ی بوفه آزاد بسیار جذاب و کاربردی است اما برخی از آدم‌ها در مقابل این حق انتخاب، به حدی بد و ناراحت‌کننده رفتار می‌کنند که می‌تواند تجربه‌ی ناخوشایندی را برای دیگران یا صاحب مجلس بر جا بگذارد.

-غذا-خوردن-در-بوفه-های-آزاد-رستوران-2 آداب غذا خوردن در بوفه های آزاد رستوران

حال در این مطلب می خواهیم آداب غذا خوردن در بوفه های آزاد رستوران را بیاوریم . تا با مطالعه آن شخصیت خود را حفظ کنم .

رستوران‌هایی که بوفه آزاد دارند برای مهمان‌های خانوادگی گزینه بسیار مناسبی هستند. از هر فرد یک مبلغ مشخص به عنوان ورودی دریافت می‌شود و پس از ورود، فرد آزاد است به هر میزان که دوست دارد از خوراکی‌های موجود مصرف کند. مزیت‌ این بوفه این است که تنوع غذا، سالاد، چاشنی و خوراکی در آنها زیاد است و همه اعضای خانواده می‌توانند در مکانی واحد، هرآنچه دوست دارند را میل کنند. یعنی کسی مجبور نیست برای احترام به بقیه از غذای مورد علاقه خود صرف‌نظر کند.پیش از برداشتن غذا، اول دور همه میز‌ها قدم بزنید و همه گزینه‌های موجود را ببینید. به این ترتیب می‌توانید تصمیم بگیرید چه غذایی را به چه میزانی بردارید و از اضافه برداشتن غذا‌ها هم پیشگیری می‌شود.

-غذا-خوردن-در-بوفه-های-آزاد-رستوران-3 آداب غذا خوردن در بوفه های آزاد رستوران

– هر فرد بشقابی متناسب با نوع غذا یا غذاهایی که میل دارد، بر می‌دارد. بشقاب غذاخوری ابعاد بزرگ تری داشته و بشقاب دسر یا میوه معمولا کوچک تر است. سوپ هم که کاسه جداگانه خود را دارد.
– اگر سری اول غذایی که برداشته‌اید تمام شده و می‌خواهید غذای دیگری را تست کنید، توصیه می‌کنیم بشقاب تمیز دیگری بردارید و ظرف قبلی خود را دوباره استفاده نکنید.
– به حجم کل غذا های برداشته شده دقت شود. به هر حال معده هر انسان یک ظرفیت مشخص دارد و حتی اگر در یک وعده اصطلاحا پرخوری کند، باز هم حجم مشخصی را شامل می‌شود. بنابراین از هر نوع غذا، ابتدا به مقداری کم برداشته و میل می شود. اگر بعد از آن همچنان تمایل به صرف غذای بیشتری بود، بار دیگر می توان به میز یا پیشخوان مربوطه مراجعه کرده و غذا برداشت. این که هر بار به میزان مورد نیاز غذا برداشته شود، نشانه ادب و شعور بالای فرد مورد نظر است و نباید از مراجعه متعدد کوچکترین خجالتی کشید.
– وقتی فرد دیگری در حال برداشتن یک غذا یا خوراکی است، بالای سر او نایستید، زیرا این کار اول از همه بی‌نزاکتی محسوب می‌شود و بعد اینکه ممکن است بشقاب‌ها به هم برخورد کنند و برای هر دو نفر شما مشکل ایجاد شود.
– صف و حرکت را به هم نریزید. یعنی در کنار پیشخوانی که غذا‌ها سرو شده توقف نکنید. از قبل برای خود مشخص کنید کدام گزینه‌ها را می‌خواهید، غذایتان را بردارید و پشت میز خود بازگردید. اگر مطمئن نیستید که غذایی را می‌خواهید یا خیر، بهتر است بدون
توقف رد شوید و بعدا که مطمئن شدید دوباره سراغ آن گزینه بروید. اما مانع از حرکت بقیه نشوید.
– از دست خود برای برداشتن هیچ غذا، میوه یا خوراکی استفاده نکنید. در کنار هر گزینه‌ای که در بوفه موجود است یک قاشق، چنگال، کارد یا … وجود دارد و شما حتما باید از آن استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که اگر انگشت دستتان با غذا تماس پیدا کرد، هرگز آن را در دهان قرار ندهید (لیس نزنید).

-غذا-خوردن-در-بوفه-های-آزاد-رستوران-4 آداب غذا خوردن در بوفه های آزاد رستوران
– وقتی از صندلی خود بلند می‌شوید تا دوباره بشقابتان را پر کنید، بهتر است دستمال را روی صندلی بگذارید تا بقیه بدانند که دوباره بازخواهید گشت.
– قاشق و چنگالی که استفاده کرده‌اید را درون بشقاب خودتان قرار دهید نه روی میز.
– اگر مجبور هستید سرفه یا عطسه کنید، حتما سرتان را پشت به میز غذاخوری نگه دارید و حتما دستمال جلوی دهان خود بگیرید.
– بد نیست به گارسون‌هایی که دایما در حال تمیز کردن میز‌ها و پر کردن ظرف‌های غذا روی پیشخوان هستند، انعام بدهید. البته این امر اختیاری است و شما ملزم به انجام آن نیستید.
– توجه داشته باشید که در رستوران‌هایی که بوفه آزاد دارند شما نمی‌توانید باقی‌مانده‌ی غذای خود را ببرید. پس غذا را به اندازه‌ای که میل می‌کنید بردارید.
– ممکن است در غذاهای ارائه شده، مورد یا مواردی باشد که فرد تا به حال ندیده یا امتحان نکرده باشد. در این شرایط فقط در حد یک قاشق کوچک از غذای مربوطه را در کنار بشقاب ریخته و در سر میز خود آن را امتحان می کند. اگر طعم آن دلخواه بود که در نوبت بعدی به هر میزان که میل دارد، برخواهد داشت و اگر طعم دلچسبی نداشت، غذای اضافه ای برداشته نشده و حیف و میلی صورت نمی گیرد. برداشتن مقدار زیاد از غذایی که طعم و مزه آن برای فرد معلوم نیست، چرا که اگر از آن خوشش نیاید تمام غذای برداشته شده عملا دست زده شده و دور ریخته خواهد شد.

– در ارتباط با دسرها یا مواد خوراکی جنبی که در کنار غذاهای اصلی ارائه میشوند ( نظیر سبزی، ترشی، شور، زیتون، سالاد و غیره ) نیز همین قاعده صادق است. برداشت مواد غذایی به میزانی کمتر از آنچه حدس می‌زنیم که می‌توانیم میل کنیم. بعد از پایان حجم مربوطه و در صورت تمایل، می توان مجدد و حتی بارها از مواد غذایی مربوطه برداشت. اما اگر حجم آن بیش از میزان نیاز باشد، نتیجه ای به جز حیف و میل و اسراف را به دنبال ندارد.

اینکه افرادی در شرایط بوفه، بشقاب های پر از مواد غذایی متنوع را در همان اولین مرحله برمی‌دارند، چیزی به جز عدم آشنایی با شرایط استفاده از یک بوفه آزاد نیست. اگر تمام این بشقاب های پر شده صرف شود، هیچ ایرادی ندارد، اما اگر در پایان مواد غذایی زیادی در بشقاب های این نفرات باقی بماند، چه نتیجه ای می‌توان گرفت؟ چنین افرادی را با چه عنوانی خطاب می کنند؟ چنین فردی چه وجهه ای پیش سایر مشتریان و افراد حاضر در آن رستوران یا هتل خواهد داشت؟ از نظر فرهنگی و آداب رفتاری این فرد در چه مرتبه ای قرار می گیرد و آیا می توان این فرد را با ادب خطاب کرد؟

-غذا-خوردن-در-بوفه-های-آزاد-رستوران-6 آداب غذا خوردن در بوفه های آزاد رستوران

بوفه آزاد در مهمانی‌های خانوادگی و دوستانه: وقتی شما صاحب مجلس هستید

وقتی تعداد مهمان‌ها زیاد و سلیقه آنها متنوع است، بهترین اقدام استفاده از بوفه آزاد در این مهمانی‌هاست. برای این منظور باید حواستان باشد که میز از هر طرف و هر زاویه‌ای باز باشد تا مهمان‌ها بتوانند آزادانه از خودشان پذیرایی کنند.
– برای خوراکی‌های مختلف، مکان مجزایی را سر میز در نظر بگیرید. مثلا سالادها در کنار هم باشند، ماست و چاشنی‌ها در کنار هم، فینگرفودها در یک طرف و غذاهای اصلی در طرفی دیگر. این کمک می‌کند تا مهمان‌ها انتخاب راحت‌تری داشته باشند.
– از گذاشتن بشقاب، قاشق و چنگال و لیوان‌های اضافه خودداری کنید. در صورت نیاز می‌توانید برای مهمان‌ها این وسایل را بیاورید اما از قبل میز را شلوغ نکنید. استفاده از وسایل یک بار مصرف کاغذی (غیرپلاستیکی) نیز ایده خوبی است.
– حتما روی میز دستمال کاغذی قرار دهید. دستمال‌های پارچه‌ای را نیز در دسترس قرار دهید تا در صورت لزوم (در صورت ریختن لیوان نوشیدنی یا غذا روی زمین) از آنها استفاده کنید.
– اگر یکی از مهمان‌ها لیوان یا بشقاب از دستش افتاد، سریعا سراغش بروید و آن را تمیز کنید و طوری رفتار کنید که او از این اتفاق شرمسار نشود.
– اگر قصد دارید بستنی برای مهمان‌ها سرو کنید، یک میز یا گوشه‌ای از میز را برای آن در نظر بگیرید اما خود بستنی را تا لحظه‌ای که قصد سرو آن را دارید در فریزر نگه دارید.
– در کنار سطل یخ حتما انبر آن را نیز بگذارید تا کسی با دست سراغ یخ‌ها نرود.

-غذا-خوردن-در-بوفه-های-آزاد-رستوران آداب غذا خوردن در بوفه های آزاد رستوران

بوفه آزاد در مهمانی‌های خانوادگی و دوستانه: وقتی شما مهمان هستید

– وقتی به یک مهمانی بوفه آزاد دعوت می‌شوید خوب است دست خالی نروید و یک خوراکی یا نوشیدنی با خود ببرید. یا حتی می‌توانید از صاحب مجلس بپرسید که آیا چیزی لازم دارد که شما برایش تهیه کنید!
– فقط غذاها و خوراکی‌هایی را بردارید که مطمئن هستید می‌خورید. اگر پس از تمام کردن بشقاب اول، همچنان احساس گرسنگی داشتید هیچ اشکالی ندارد که دوباره غذای دلخواه خود را بردارید.
– وقتی دیگران در حال پذیرایی از خودشان هستند، بالای سر آنها نایستید. با حفظ فاصله اجازه دهید تا دیگران هرآنچه می‌خواهند را بردارند و سپس شما برای پر کردن بشقاب خود اقدام کنید.
– وقتی می‌بینید کسی با بشقابی که در دست دارد نمی‌تواند برای خودش نوشیدنی بریزد، حتما به او پیشنهاد کمک بدهید.
– اگر کودکی در مجلس هست، بهتر است به آنها کمک کنید تا غذا و نوشیدنی دلخواه شان را بردارند.
– با توجه به ایده‌ی «پذیرایی از خود» در چنین مجالسی بسیار عادی و درست است که بلافاصله پس از پر کردن بشقاب و نشستن سر جای خود، غذایتان را شروع کنید. یعنی لازم نیست منتظر بقیه باشید.
– اگر فرزندی دارید به هیچ عنوان انتظار نداشته باشید بقیه از او مراقبت کنند و شما به غذای خود برسید. اول از همه مطمئن شوید کودک شما برای دیگران مشکلی ایجاد نمی‌کند و آرام در گوشه‌ای مشغول خوردن غذایش است و سپس سراغ غذای خود بروید.

-غذا-خوردن-در-بوفه-های-آزاد-رستوران-7 آداب غذا خوردن در بوفه های آزاد رستوران

تفاوت سلف سرویس و بوفه

ممکن است برای شما چنین سوالی پیش آمده باشد که مهمترین تفاوت سلف سرویس و بوفه در چیست؟سلف سرویس و بوفه از جمله روش های پذیرایی در رستوران به شمار می آیند که با یکدیگر متفاوت هستند.از تفاوت های میان سلف سرویس و بوفه می توان به این موضوع اشاره کرد که در روش پذیرایی سلف سرویس خود مشتریان و مهمانان بخشی از خدمات را در اختیار خواهند داشت.به این معنی که مشتریان به صورت پراکنده به رستوران مراجعه خواهند کرد و آنها در طول یک مسیر زنجیره ای قرار می گیرند.
در روش سلف سرویس انواع غذا و نوشیدنی و دسرها در داخل کانترهای مخصوص گرم و سرد به نام بن ماری در معرض دید مراجعه کنندگان و مهمانان رستوران قرار می گیرد.

سلف سرویس

در این روش مراجعه کنندگان و مهمانان ابتدا سینی، سرویس قاشق و چنگال خود را شخصا برمی دارند و با مورد توجه قرار دادن قیمت ها و ذائقه غذای مورد دلخواه خود را در حال حرکت انتخاب می کنند.سپس آشپزی که در پشت میز کانتر سلف سرویس حضور دارد به تقاضاهای آنها رسیدگی می کند.در سلف سرویس میزان و پرس غذاهایی که مشتریان انتخاب می کنند از قبل مشخص شده است.پس از اینکه مشتریان غذای مورد نظر خود را تحویل گرفتند باید پیش غذا، نوشیدنی و دسر خود را نیز انتخاب کنند.

در انتهای خط مشتریان به صندوقدار مراجعه کرده و بعد از اینکه وجه را پرداخت کردند،بر روی یکی از میزهای آماده در سالن می نشینند.لازم است این نکته را یادآوری کنیم که در روش پذیرایی سلف سرویس خدمات و سرویس دهی با سرعت بسیار بالایی در اختیار مشتریان و مهمانان قرار می گیرد.به طوری که نیازی نیست مشتریان برای دریافت غذاهای مورد دلخواه خود مدت زمان زیادی منتظر بمانند.

نحوه پذیرایی با استفاده از شیوه بوفه

روش پذیرایی بوفه در رستوران بیشتر برای پذیرایی کردن در جشن ها، مناسبت ها ومراسم هایی به کار برده می شود که مهمانان و مشتریان بسیار زیادی حضور دارند.در حقیقت باید گفته شود بوفه به عنوان نوع مدرن و مجلل سلف سرویس به شمار می آید.

در روش بوفه دیگر از کانترهای گرم و سرد استفاده نخواهد شد و در عوض ظروف شیک و مجلل مورد استفاده قرار می گیرند.ظروف بر روی میزهایی که به صورت خاص تزئین شده اند قرار داده خواهند شد و مهمانان در ازای هزینه های مشخصی که پرداخت می کنند به هر اندازه ای که بخواهندغذا و نوشیدنی مورد دلخواه خود را انتخاب کرده و صرف خواهند کرد.در شیوه پذیرایی بوفه هدف تنها تامین غذا و عرضه آنها نمی باشد بلکه جلب رضایت مهمانان و احترام به آنها خواهد بود.به همین جهت برای اینکه مدیران رستوران به این هدف دست پیدا کنند لازم است که تجهیزات و امکانات ویژه ای را به کار گیرند.

-غذا-خوردن-در-بوفه-های-آزاد-رستوران-8 آداب غذا خوردن در بوفه های آزاد رستوران

بدانیم که به طور کلی مهمترین تفاوت سلف سرویس و بوفه چیست؟

نحوه پرداخت صورتحساب: یکی از مهمترین تفاوت های سلف سرویس و بوفه این است که در سلف سرویس مراجعه کنندگان و مهمانان رستوران هنگام ورود باید ابتدا در یک خط زنجیره ای قرار بگیرندو پس از اینکه غذا و نوشیدنی مورد دلخواه خود را انتخاب کردند ابتدا در انتهای خط وجه را پرداخت کرده و بعد غذا را میل کنند.

در حالی که بوفه به این صورت است که مهمانان قبل از پرداخت صورتحساب خدمات و سرویس دهی مورد نیاز در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

میزان و حجم غذا: از دیگر مهمترین تفاوت سلف سرویس و کافه می توان به این میزان و حجم غذا اشاره کرد.در سلف سرویس اندازه پرس غذا از قبل تعیین شده و در واقع باید گفته شودکه مراجعه کنندگان نمی توانند بیشتر از آن مقدار غذا میل کنند.اما، در بوفه از آنجایی که مهمانان هزینه های مشخصی را پرداخت می کنند قادر هستند به اندازه مورد دلخواه خود غذا صرف کنند.

مهم‌ترین مزایای بوفه

با پرداخت مبلغ ثابت هرچیزی و هرچه‌قدر می‌خواهیم می‌خوریم

در رستوران‌های بوفه به تنوع غذایی گسترده‌ای دسترسی خواهیم داشت. اگر بنا باشد از منو سفارش دهیم، هر نفرمان احتمالا یکی دو نوع غذا بیشتر سفارش نخواهیم داد. این در حالی است که در رستوران بوفه با همان مبلغ ثابتی که می‌پردازیم، می‌توانیم به همه غذاهای منوی روز دستبرد بزنیم. بنابراین رستوران‌های بوفه از لحاظ تنوع غذایی به قیمت‌شان می‌ارزند. البته به شرط اینکه بوفه توسط رستوران با انواع قابل‌قبولی از غذاها پر شده باشد.

رستوران بوفه فرصت خوبی است تا غذاهایی را که معمولا از منو سفارش نمی‌دهیم هم امتحان کنیم. اما اینکه بشقاب‌مان را از چند مدل غذا پر کنیم به خودمان بستگی دارد. چون درهرصورت، چه از یک نوع غذا بخوریم چه از همه انواع غذاها، قیمت بوفه برای هر نفر تغییر نمی‌کند. برای مثال اگر قیمت بوفه صبحانه در رستورانی به‌ازای هر نفر برفرض ۵۰ هزار تومان باشد، هرچقدر بخورید، همان ۵۰ هزار تومان را باید بپردازید. مهم‌تر اینکه می‌توانیم هر چند بار دل‌مان خواست بشقاب‌مان را پر کنیم.
درکل خیلی بعید به نظر می‌رسد که گرسنه از رستوران بوفه بیرون بیایید. حتی اگر گیاه‌خوار یا دنبال غذاهای کم‌کالری باشید هم احتمالا گزینه‌هایی برای انتخاب خواهید داشت.

نیازی نیست تا آماده‌شدن غذا لحظه‌شماری کنیم

وقتی از منو انتخاب می‌کنیم، طبیعتا باید زمانی را به آشپز فرصت دهیم تا سفارش‌مان را آماده کند. اما در رستوران بوفه همه غذاها پیشاپیش آماده است و به‌محض ورود می‌توانیم از خودمان پذیرایی کنیم. فقط گاهی ممکن است برخی غذاهای پرطرفدار بوفه زود ته بکشند و مجبور شویم تا شارژ مجدد پیشخوان اندکی صبر کنیم.

اسراف کمتر؛ البته به شرط اینکه از هر غذایی به اندازه شکم‌مان برداریم

در رستوران‌های بوفه اندازه هر پُرس دست خود مشتری است. بنابراین می‌توانیم هر غذایی را دقیقا به اندازه‌ای که خودمان می‌خوریم برداریم تا اسراف نشود. می‌توانید از غذاهایی که مطمئن نیستید خوش‌تان بیاید اول مقدار کمی بردارید و درصورتی‌که پسندیدید دوباره بکشید. البته می‌دانیم کسانی هم هستند که اتفاقا وقتی محدودیتی در کار نباشد، بیشتر اسراف می‌کنند! فقط این نکته را هم به خاطر بسپارید که معمولا در رستوران‌های بوفه نمی‌توانیم از باقی‌مانده غذاها با خودمان ببریم.

-غذا-خوردن-در-بوفه-های-آزاد-رستوران-9 آداب غذا خوردن در بوفه های آزاد رستوران

معایب رستوران بوفه

درصورتی‌که آدم کم‌خوراکی هستید، رستوران بوفه به‌نسبت حجم غذایی که خواهید خورد برایتان گران، یا بهتر بگوییم حتی ناگوار، درمی‌آید. اگر هرقدر هم که غذاهای متنوع جلوی رویتان باشد باز معمولا از یکی دو نوع غذا بیشتر نمی‌کشید، پس رستوران بوفه عملا مزیت قابل‌توجهی برایتان نخواهد داشت. اما پرخورها به احتمال قریب به یقین از رستوران بوفه استقبال می‌کنند و چون حجم زیادی می‌خورند و هیچ نوع غذایی را جا نمی‌اندازند، قیمت بوفه برایشان گواراتر خواهد بود.

درصورتی‌که بخواهیم رستوران‌های بوفه را از لحاظ قیمت ارزشیابی کنیم، می‌توان ادعا کرد که اگر پرخور باشید، این سبک رستوران‌ها برایتان به بهشت می‌ماند. قیمت بوفه از قیمت یک پرس غذای منو بیشتر است. یعنی اگر چند پرس غذا از منو سفارش دهید، باید پول خوبی خرج کنید. اما در رستوران بوفه بااینکه مبلغ بیشتری از قیمت یک پرس غذا می‌پردازید، می‌توانید به حجم غذای بیشتر و متنوع‌تری دسترسی داشته باشید.

جا دارد نکته‌ای را هم درخصوص رستوران‌هایی یادآوری کنیم که سلف‌سرویس‌شان تنها شامل پیش‌غذاها (انواع سوپ و سالاد) و مزه‌هاست. در این‌دست رستوران‌ها غذای اصلی را باید از منو سفارش دهید. اما برای پیش‌غذا و دورچین می‌توانید به بار مراجعه کنید. ولی چون قرار نیست خودمان را با پیش‌غذا سیر کنیم، شاید درنهایت موقع پرداخت فیش احساس کنید حجم خرده‌ریزهایی که از بار خورده‌اید به قیمت بوفه نمی‌ارزد.

و اما یادآوری چند نکته مهم

اگر نحوه ارائه و دکور غذا برایتان اهمیت دارد، رستوران بوفه انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود. چراکه سِرو غذا با خودتان است. تنها درصورتی‌که از منو سفارش دهید، غذا برایتان شیک و مجلسی تزئین و سِرو می‌شود. اما در بوفه خودتان باید بشقاب‌تان را بچینید. به‌عبارتی خوشگلی بشقابی که درنهایت سر میز خواهید داشت به سلیقه خودتان بستگی دارد. قابل‌توجه فودبلاگرهایی که به تزئینات اطواری علاقه‌مندند!
در رستوران‌های بوفه همه مشتریان حداقل یک بار سر هر غذایی حاضر می‌شوند. آداب غذاخوری در رستوران‌های بوفه حکم می‌کند که هیچ غذایی را دست‌مالی نکنیم و مثلا با ملاقه فسنجانی قیمه نریزیم. هستند کسانی که ملاقه غذا را تا جلوی بینی نزدیک و بو می‌کشند و دوباره به ظرف اصلی برمی‌گردانند. خلاصه اینکه همه مردم رعایت نمی‌کنند. بنابراین چون در بوفه عده زیادتری به غذاها سرک می‌کشند، احتمال اینکه برای مثال مویی چیزی در غذا پیدا کنید بیشتر است.

-غذا-خوردن-در-بوفه-های-آزاد-رستوران-1 آداب غذا خوردن در بوفه های آزاد رستوران

جا دارد نکته‌ای را هم درخصوص تروتازگی غذاها در رستوران‌های بوفه با شما در میان بگذاریم. در رستوران‌های بوفه غذاها همه در حجم بالا تهیه می‌شوند. تعجبی ندارد که احتمالا بعضی از غذاها اضافه خواهند آمد و شاید برای روز بعد مجددا استفاده شوند. این در حالی است که خصوصا غذاهای سبزیجاتی یا تخم‌مرغی در سِرو مجدد بی‌کیفیت می‌شوند. این افت کیفیت در همه غذاها محسوس نیست. اما از روی تروتازگی و شادابیِ به‌ویژه مواد اولیه سبزیجاتی می‌توانید به این موضوع پی ببرید.برخی غذاهای پرطرفدار بوفه ممکن است زودبه‌زود در پیشخوان تمام شوند. اما اگر رستوران غذاهای تمام‌شده را سریع شارژ نکند، شاید موفق به امتحان‌کردن بعضی غذاها نشوید.

 

-غذا-خوردن-در-بوفه-های-آزاد-رستوران-5 آداب غذا خوردن در بوفه های آزاد رستوران

 

 

 

 

 

           
 

نظر کاربران :

  • حمید نخبه

    عااالی مفید.

    ۲۵ شهریور, ۱۴۰۰ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *