رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۸ خرداد ۱۴۰۰

آب معدنی شیخ معروف نقده

لینک این مطلب کپی شد!

چشمه آب معدنی شیخ معروف نقده از جاذبه های گردشگری این شهرستان است که بخاطر خاصیت درمانی آن، بسیار مورد توجه قرار دارد. آب پر خاصیت این چشمه معدنی بدون وقفه از دل زمین میجوشد و هر روز در ایام بهار و تابستان پذیرای مسافران شهرهای دور و نزدیک است.این چشمه معدنی که با نام محلی “آب معدنی شیخ معروف” شهرت دارد شافی امراض پوستی می باشد و در قسمت جنوب شرقی شهرستان نقده واقع شده است. آب معدنی شیخ معروف و تپه باستانی حسنلو هر کدام به تنهایی نماد گردشگری شهرستان نقده و منطقه سولدوز هستند.
این چشمه با وجود معروفیتی که بین مردم نقده و شهرهای اطراف دارد ، اما از طریق امکانات دولتی هیچ تبلیغی برای معرفی بیشتر آن صورت نگرفته است بطوریکه برخی شهروندان نقده ای نیز تا بحال برای دیدن از این مکان ترغیب نشده اند .
تنها یک مقایسه کوتاه و حداقلی بین چشمه های معدنی اردبیل و سرعین اثبات میکند که کم کاری متولیان در این بخش بسیار فراتر از این مکتوب است .

-معدنی-شیخ-معروف-نقده آب معدنی شیخ معروف نقده

معضلات

عدم امکانات از مشکلات گردشگران این منطقه است. مردمی که برای استفاده از آب معدنی شیخ معروف به این مکان میروند مجبور هستند زیر آفتاب سوزان و بر روی خاک برای خود سرپناهی درست کنند در حالیکه با حرکت چرخ های هر ماشین و موتوری تلی از خاک به هوا بلند می شود. نبود تابلوهای راهنما، جاده آسفالت، سطل زباله، آلاچیق (حدالامکان نوعی سایه بان)، سرویسهای بهداشتی از جمله توالت و دوش، سوپرمارکت یا دکه اغذیه فروشی و … حداقل امکاناتی است که انتظار میرفت در این مکان وجود داشته باشد. بعلت نبود تابلوی راهنما امکان گمراهی در مسیر زیاد است و فقط با کمک مردم منطقه می توان چشمه را پیدا کرد. البته برای امکانات گردشگری سرمایه گذاری در این مکان در حال انجام است.

-معدنی-شیخ-معروف-نقده1 آب معدنی شیخ معروف نقده

نحوه دسترسی به آب معدنی شیخ معروف

این چشمه در هجده کیلومتری جنوب شرقی نقده در روستای کوچکی به همین نام قرار گرفته و در كيلومتر پنجم سه راه محمديار بطرف مهاباد تابلوی راهنمای آن نیز نصب شده است.

-معدنی-شیخ-معروف-نقده2 آب معدنی شیخ معروف نقده

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *