جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آبشارهای کوه سر تنکابن

تاریخ بروزرسانی :
۹ آبان ۱۴۰۰

آبشارهای کوه سر تنکابن در حد فاصل روستاهای جنگلی سفیدآب (اسپه او) و کوهسر (گوسر) از توابع بخش نشتارود شهرستان تنکابن، آبشار زیبایی قرار گرفته است. نشتا به معنی نشت آب بوده و به دلیل چشمه ها و رودخانه های فراوان در منطقه به ویژه گذر رود از مرکز شهر، به نشتارود شهرت یافته است.

نشتارود

نشتارود با ۵۹۶۷ نفر جمعیت در فاصله ۵ کیلومتری شمال شرقی شهرتنکابن و در فاصله ۲۱۰ کیلومتری غرب ساری مرکز استان و ۲۳۲ کیلومتری شمال غربی تهران قرار دارد. برای رسیدن به این آبشار زیبا علاوه بر طی کردن جاده ی خاکی که چشم انداز زیبایی دارد. باید از رودخانه نیز عبور کرد که خالی از لطف نیست. در تقاطع جاده و رودخانه در پایین دست، مجموعه آبشارهای کوهسر وجود دارد که مخصوصا” در فصول پر آب، بسیار زیبا و با شکوه هستند.

استان مازندران از گذشته بدلیل آب و هوای معتدل و جاذبه های طبیعی مورد توجه گردشگران بوده است. اغلب شهرهای استان دارای جاذبه های طبیعی است و در ایام مختلف سال به خصوص در فصل گرما میزبان شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی می باشد. یکی از این شهرهای استان مازندران شهرستان تنکابن است که دارای جاذبه های بکر و طبیعی می باشد.

222 آبشارهای کوه سر تنکابن

از جنگل تا آبشار

اگر اهل طبیعت گردی هستید، بدون شک از این سفر لذت زیادی خواهید برد. هم تک تک آبشارهای تماشایی کوهسر و هم مسیر دسترسی به آن ها بسیار رویایی و زیبا است. به ویژه اگر فصل بهار را برای این سفر انتخاب کنید، به دلیل پر آب بودن رودخانه ها و آبشارها، چشم اندازهای بینظیری را مشاهده خواهید کرد.

بعد از بازدید از مکان های دیدنی شهر تنکابن، چند انتخاب دارید. می توانید در یکی از روزهایی که در تنکابن هستید، یک گشت نیم روزی به آبشارهای کوهسر داشته باشید. و مجدداً به هتل بازگردید و به ادامه سفر خود و یا اینکه دل به جنگل بسپارید، از آبشارهای کوهسر دیدن کنید و شبی را در جنگل چادر بزنید و هیجان و ترس شب خوابیدن در جنگل را تجربه نمایید. نشتا یعنی نشت آب و این نام به دلیل وجود چشمه ها و روخانه های بسیار زیادی که در این منطقه وجود دارد، بر این شهر گذاشته شده است.

برای رسیدن به آبشارها باید از جاده خاکی عبور کنید. از این رو خودروهای شاسی بلند برای این سفر بسیار مناسب تر هستند. قبل از سفر با خودرو شخصی حتماً از سالم بودن کمک فنرها، لاستیک های ماشین و زاپاس اطمینان حاصل کنید. چراکه در طول مسیر باید از رودخانه هایی نیز عبور کنید.

312 آبشارهای کوه سر تنکابن

آب و هوای منطقه

آب و هوا در این منطقه بسیار خنک و مناسب است. سایه درختان سر به فلک کشیده بر روی زمین امکان نشستن و پیک نیک زدن را فراهم می کند. به دلیل آنکه این منطقه بکر است، امکانات گردشگری در آن وجود ندارد. دقت کنید که تمامی وسایل لازم را به همراه خود داشته باشید .و در کنار وسایل ضروری، کیسه زباله نیز برای جمع آوری و برگرداندن زباله هایتان به همراه بیاورید. آب تنی در پایین آبشار، جنگل نوردی و عکاسی از فعالیت هایی است که کنار آبشارهای کوهسر می توان انجام داد.

جاذبه های دیگری نیز در همین منطقه وجود دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. پارک جنگلی و زیبای خشکه داران با حیوانات تاکسیدرمی شده ای که در آن وجود دارند. منطقه ییلاقی و خوش آب و هوای داغ کوه، مرداب تماشایی نشتارود و منطقه جنگلی دینارسرا از نمونه های این مناطق دیدنی هستند. خوب است که در سفر به این مناطق بکر مسئولانه عمل کنیم و زباله های خود را در طبیعت رها نسازیم.

 3 2 آبشارهای کوه سر تنکابن

نحوه دسترسی

این مجموعه آبشار در بین روستاهای سفیدآب و کوهسر که هر دو از توابع بخش نشتارود تنکابن هستند، قرار گرفته است. فاصله نشتارود تا تنکابن ۵ کیلومتر بوده و در قسمت شمال شرق تنکابن واقع شده است. راه دسترسی به این آبشارها جاده خاکی است و گاهی لازم است که از میان رودخانه عبور کرد. چشم اندازهای بی نظیری در طول مسیر رسیدن به این آبشارها وجود دارد.

آبشارهای کوه سر تنکابن 1 آبشارهای کوه سر تنکابن

آبشارهای کوه سر تنکابن 2 آبشارهای کوه سر تنکابن

آبشارهای کوه سر تنکابن 3 آبشارهای کوه سر تنکابن

آبشارهای کوه سر تنکابن 4 آبشارهای کوه سر تنکابن

آبشارهای کوه سر تنکابن 5 آبشارهای کوه سر تنکابن

آبشارهای کوه سر تنکابن آبشارهای کوه سر تنکابن

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 9 میانگین: 4]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • احمد

    بی نظیر بود

    ۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • علی طاهرخانچی

    واقعا مکان زیبا و سرسبزی بود و هوای بسار تمیز و پاکی دارد.

    ۵ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *