جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آبشار سمیرم

تاریخ بروزرسانی :
۱۷ شهریور ۱۳۹۷

چشم‌اندازهای طبیعت رنگارنگ آبشار سمیرم در بهار و اوایل تابستان رویایی‌اند اما در زمستان هم می‌شود به کنار آبشار سمیرم رفت و در خلوت سکوت، غرش آبشار را با تمام وجود شنید.حیف است اهل گردشگری در طبیعت باشیم و آبشار سمیرم را نبینیم. آبشار سمیرم، آبنمای طبیعی چشم‌نوازی است که در ۵ کیلومتری شرق سمیرم واقع در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار گرفته است.
با عبور از سمیرم به سمت شرق به آبشار سمیرم می‌رسیم. آبشار سمیرم گاهی، البته بندرت، ارتفاعی بیش از ۷۰ متر پیدا می‌کند. آب آبشار از چشمه‌ساران ارتفاعات بالادست آن سرچشمه می‌گیرد و از بالای تخته سنگ صخره‌ای صاف و عظیم به بیرون می‌جهد. پای آبشار سمیرم فضای سبز وسیعی احداث شده که هماهنگی چشمگیری با کوه و آبشار و گیاهان و گل‌های طبیعی کوه دارد.
آب و هوای آبشار سمیرم در بهار و تابستان مطبوع و روح‌نواز است و گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند اما در زمستان هم بویژه اگر هوا خیلی سرد نباشد و برف زیادی زمین را نپوشانده باشد، مشتاقان طبیعت به تماشای آبشار سمیرم می‌شتابند.

اواخر بهار و سراسر تابستان شاید جایی برای نشستن روی نیمکت‌های فضای سبز آبشار سمیرم پیدا نکنید و صدای آبشار در سروصدای مردم، صلابت زمستانی‌اش را نداشته باشد؛ اما در زمستان شمایید و طبیعت شگفت‌انگیز پیش‌رویتان و شاید هم چند نفری مثل خودتان آنجا باشند. می‌گویند آبشار سمیرم، عروس زیبای سلسله کوه‌های زاگرس است.
زاگرس زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای دارد. شاید یکی از جالب‌ترین آنها همین آبشار باشد. این آبشار که آبش در دره نادر جریان می‌یابد، در گذشته ۷۵ متر ارتفاع داشته؛ اما بر اثر فرسایش در سال‌های متمادی به ۳۵ متر کاهش یافته و تنها در سال‌های پرآبی دوباره ارتفاع می‌گیرد.
سالیان طولانی که شاید هزاران سال باشد، سبب شده تا نرمی آب، خراش و شکافی بر سینه کوه ایجاد کند و آب از این شکاف بیرون می‌جهد. همسایگی آبشار و کوه با درختان و همنوایی آنها با پرندگان، درختان و جانوران در محل، چشم‌اندازی رویایی پدید آورده که تنها باید به آنجا رفت و این همه زیبایی را به چشم بصیرت و حیرت دید و این کلام را بر زبان آورد: خدایا تو را شکر که سرزمینی زیبا به ما عطا فرمودی. شکرگزار نعمت‌های بی‌پایانت هستیم.

 

معروف 2 آبشار سمیرم

 

%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%88%D9%81 4 آبشار سمیرم

 

معروف 6 آبشار سمیرم

معروف 7 آبشار سمیرم

 

معروف آبشار سمیرم

آبشار سمیرم 1 آبشار سمیرم

 

آبشار سمیرم آبشار سمیرم

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • سید محمد حسینی

    اشار سمیرم عالیه.جایی خوش ابو هوا مخصوص تابستون هستش.فک کنم ی دوساعتی با اصفهان فاصله داره

    ۹ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • الهام حاجی زاده

    آبشار سمیرم که خیلی معروفه و تقریباً دو ساعت با اصفهان فاصله دارد در تابستان خیلی خیلی شلوغ میشه همه چی این آبشار عالی است فقط کم بود امکانات مثل سرویس بهداشتی و نمازخانه به چشم میاد

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مهرنوش زاده رفيع

    اگر دوست داريد، صداي خروش آبشاري پرآب در كوهسار را بشنويد و به تماشاي ريزش آب از كوه و لاله‌هاي سرخ واژگون و شكوفه‌هاي رنگارنگ و بستر سبز كنار جوي‌ها بايستيد، به سميرم در استان اصفهان برويد و از آنجا پس از پشت سر گذاشتن مسيري ۵ كيلومتري به كنار آبشار سميرم مي‌رسيد كه از زيباترين و بزرگ‌ترين آبشارهاي ايران است.

    ۲۳ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • رها مسعودی

    حدود دو ساعت با اصفهان فاصله داره، طبیعتش عالی بودن، بهترین ماه سفر تیر و مرداد هستش، هواش تو تابستونم خنکه

    ۲۸ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • محمد

    این ابشار زیبا در فاصله ۱۶۰ کیلومتری از شهر اصفهان قرار دارد.پیشنهاد میکنم بهار بروید و این ابشار زیبا رو نظاره کنید

    ۲۶ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *