رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آبشار مبارک آباد

تاریخ بروزرسانی :
۲ تیر ۱۴۰۰

آبشار مبارک آباد ، واقع در روستای مبارک آباد استان گلستان می باشد . این آبشار در نزدیکی روستایی به همین نام قرار گرفته است. آبشار به صورت پلکانی با عرض ۱۴ متر دارای آب فراوانی است و آبشاری دایمی است. آب گوارا و فراوان این آبشار پس از سرازیر شدن ، در رودخانه آرام می گیرد و وجود دره های پردرخت در اطراف آبشارهر رهگذری را به تحسین زیبائیهای خلقت در این منطقه وا می دارد.روستای مبارک آباد واقع دراستان گلستان، ۱۴ کیلو متری جنوب غربی مینودشت در دهستان چهل چای و بخش مرکزی شهرستان مینودشت است. از شمال وصل به زمینهای کشاورزی و در نهایت به جاده ی آزادشهر- مینوشت و از جنوب به ارتفاعات البرز شرقی محدود می شود واز شرق به زمینهای کشاورزی و در نهایت به روستای محمد زمان خان و از غرب به زمینهای کشاورزی و در نهایت به چشمه ی روستا و جنگل متصل می باشد.

197 آبشار مبارک آباد

آب و هوای مبارک آباد در بهار و تابستان ، معتدل و مطبوع و در زمستان سرد است. به دلیل وجود جاذبه های طبیعی موجود در آن مانند جنگل زیبا ، آبشارها، بیشه زارها و باغات انبوه ، رودخانه خروشان و کوه های مرتفع پوشیده از درختان بلند قامت زیبا ، چمنزارها وگلها چشمه ساران زلال مورد توجه گردشگران فراوانی است.

در اطراف روستا چشمه های کوچک و بزرگی فراوانی یافت می شود که یکی از این چشمه ها که در فاصله دو کیلومتری از روستا قرار دارد آبی بسیار سرد وگوارا ومحوطهای دیدنی و مسطح دارد که در روزهای تعطیل پذیرای مهمانان زیادی از شهر و روستاهای اطراف است. با همین آب چشمه که به صورت بندآب به اراضی پایین دست می رسد مردم به کاشت برنج مشغول می شوند از این روی این چشمه برای مردم از اهمیت خاصی برخوردار است. آب آشامیدنی اهالی روستا توسط چشمه ی بزرگی در عمق جنگل که حدودا ۷ کیلو متر فاصله دارد تامین می شود. غار آبریزطلا کوهی در دامنه ارتفاعات روستا قرار دارد.

198 آبشار مبارک آباد

           
 

نظر کاربران :

  • حسن شهمرادی عظیم

    آبشار روستای مبارک آباد شهرستان مینوشت، به حالت پله کانی میباشد که طول آبشار ۱۴متر میباشد

    ۱۵ آذر, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • حسن شهمرادی عظیم

    روستای مبارک آباد شهرستان مینوشت، آبشاری بسیار زیبا وپله کانی دارد

    ۱۵ آذر, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • الهام حاجی زاده

    این روستای زیبا در شهر زیبای مینودشت واقع شده و دارای دو آبشار هست که یکیش همین آبشار مبارک آباد هست که به صورت پلکانی در امده و به راحتی میتونید تا نزدیکی لبه آبشار هم برید اما باحتیاط فراوان

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
    • اسفندیار

      من از خود مبارک ابادی ها پرسیدم اصلا چنین ابشاری وجود نداره

      ۱۱ آبان, ۱۳۹۹
    • اسفندیار املاکی

      این عکسا اصلا واسه مبارک اباد نیست . نمیگم بده جنگلش بی نهایت بکر و زیباست با چشمه های فروان یه جای متفاوت و دوس داشتنیه ولی ابشار نداره

      ۲۴ فروردین, ۱۴۰۰

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *