جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آبشار تلخ آب سعدآباد

تاریخ بروزرسانی :
۱۰ مهر ۱۴۰۰

آبشار تلخ آب سعدآباد ،از جمله نقاط دیدنی و گردشگری بخش سعدآباد دشتستان در استان بوشهر است. این آبشار در شمال روستای تل سرکوه و در جنوب روستای شول واقع شده و از آبشارهای منحصر به فرد و زیبای استان بوشهر می باشد. آب خروجی این آبشار در یک محوطه وسیع فرود می‌آید . این منطقه را به استخری طبیعی برای شنا در فصول گرم سال بدل کرده است. آبشار تلخ‌آب سالانه گردشگران فراوانی را از سراسر استان و کشور به خود جذب می‌کند.

آبشار تلخ آب 5 800x600 آبشار تلخ آب سعدآباد

 

جوانان و نوجوانانی از اهالی روستاهای مجاور این آبشار در ایام تعطیلات در اطراف این آبشار حضور دارند. که با انجام حرکاتی زیبا و البته خطرناک از ارتفاع حدود ۱۰ متری این آبشار به داخل رودخانه می‌پرند. تا هم مسافران را به وجد بیاورند و هم پولی برای خود به دست آورده باشند.

آبشار تلخ آب 6 آبشار تلخ آب سعدآباد

بخش سعدآباد با داشتن ۲ میلیون اصله نخل از۵ میلیون نخل استان با مساحت ۱۲ هزار هکتار با تولید سالانه ۵۰ هزارتن خرما و ۶ هزارهکتار کشتزار با تولید سالانه گندم قطب کشاورزی استان و دشتستان محسوب می شود. یکی از سرسبزترین و زیباترین مجموعه گردشگری طبیعبی در استان را به خود اختصاص داده است . در حال حاضر بزرگترین منطقه توریستی استان از پل تاریخی حاج محمد رحیم تا کاخ بردک سیاه در میان آن می گذرد.

talkh ab1 آبشار تلخ آب سعدآباد

talkh ab2 آبشار تلخ آب سعدآباد

talkh ab3 آبشار تلخ آب سعدآباد

talkh ab5 آبشار تلخ آب سعدآباد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    منظره بسيار سرسبز و زيباي داره واقعا چشم نوازه و ميتونه براي اقصاد منطقه كمك كنه

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *