جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آبشار بهرام بیگی

تاریخ بروزرسانی :
۵ خرداد ۱۳۹۴

آبشار بهرام بیگی در روستای دلی بهرام بیگی(سمندی) از توابع بخش مرکزی شهرستان دنا در ۵۰کیلومتری شمال غرب سی‌سخت و ۷۰کیلومتری یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد .
این آبشار از ارتفاعات با ارتفاعی حدود ۳۵ متر با آب بسیار خنک و گوارا به سمت دره‌های پر پیچ و خم که پوشیده از درختان چنار و گردو با قدمت چند صد ساله و پوشش گیاهی متنوع در دامنه آن آبشار زیبا به سمت دشت‌های پایین دست سرازیر می‌شود.
ساکنان روستای بهرام بیگی از آب آن برای مصارف آشامیدنی و برنج کاری و غیره استفاده می‌کنند.
آبشار بهرام بیگی، در یک کیلومتری روستا قرار دارد و در پایین این آبشار حوضچه‌ای کوچک پدید آمده که در اطراف آن مکان مناسبی برای نشستن مهیا است.
آب و هوای روستای دلی بهرام بیگی در فصول بهار و تابستان مطبوع و دلپذیر و در زمستان سرد است.
روستای دلی بهرام بیگی از دیرباز ییلاق عشایر بویراحمدی بوده است و براساس برخی منابع محلی، یکی از کانون‌های پرورش اسب‌های خوانین عشایری به شمار می‌رفته است.
مردم روستای دلی بهرام بیگی به زبان لری سخن می‌گویند، مسلمان و پیرو مذهبی شیعه جعفری هستند.
از مهم‌ترین صنایع دستی این روستا که به دست هنرمندانه زنان و دختران تولید می‌شود می‌توان به قالی، قالیچه، گبه، گلیم و خورجین اشاره کرد. همچنین عسل، گردو، خشکبار، صنایع دستی و انواع فرآورده‌های لبنی مانند کشک، کره و روغن حیوانی، سوغات روستای دلی بهرام بیگی به شمار می‌روند.

تفرجگاه پیرامونی آبشار بهرام بیگی در ایام مختلف سال نظر گردشگران بسیاری را به سوی خود جلب می‌کند.
دسترسی به آبشار بهرام بیگی استان کهگیلویه و بویراحمد – یاسوج – جاده یاسوج به اصفهان – شهر پاتاوه- در سمت غرب جاده وارد جاده پاتاوه به مارگون می‌شویم.
آبشار بهرام بیگی در کیلومتر ۱۵ این جاده، در کنار جاده قرار گرفته است و از درون جاده کاملا قابل رویت است. تمام مسیر آسفالت است و با هر نوع وسیله نقلیه می‌توان بدان جا رسید. بعد از پارک خودرو می‌توان با یک ربع پیاده روی به زیر آبشار رسید.

1557 آبشار بهرام بیگی

1558 آبشار بهرام بیگی

1559 آبشار بهرام بیگی

1560 آبشار بهرام بیگی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 1]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • پاتاوه

    مجاورت باکوهستانهای زیبا ورودهای خروشان وپراب ودل انگیز هم ازدیگر مشخصات ان است

    ۶ اسفند, ۱۳۹۴ پاسخ دادن
  • پاتاوه

    بسیارزیبا ورویایی وبه یادماندنی است طراوت خاصی دارد طبیعت بکر واب وهوای مطبوع مجاورت با دشت زیبای سقاوه ومارگون باصفا وچشمه سارهای زیبا برلذایذوزیباییهای ان افزوده است.استان کهگیلویه وبویراحمد شهرستان دنا خیلی زیبا وبکراست

    ۶ اسفند, ۱۳۹۴ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *