رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ خرداد ۱۳۹۷

آبشار آب مراد لاسم

لینک این مطلب کپی شد!

روستای لاسم در دهستان بالا لاریجان قرار داشته و از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل در استان مازندران است. از مکان‌های دیدنی و زیبای منطقه بالالاریجان و منطقه لاسم مجموعه آبشار‌های دیدنی معروف به آب مراد است که در دامنه شمالی خط الاراس دوبرار قرار دارد که تعداد آنها به طور تقریبی به ۱۳ آبشار می‌رسد. از این میان فقط اولین و بلندترین آنها که در پایین‌ترین نقطه آن در شکاف دو صخره قرار دارد و منظره بسیار زیبایی را پدید آورده و به آسانی در دسترس می‌باشد.

آبشار آب مراد در گذشته تفرجگاه شاهان قاجار از جمله ناصر الدین‌شاه بوده است که بر سر در ورودی غار این ابیات با تصاویر بدیع و زیبای شکار و شکارچی بر روی سنگ حک شده و قدمت تاریخی دارد. این دو بیت را ناصرالدین شاه گفته است :

بخ بخ این ماء سلسبیل است می کند اینجا گذار

یا که زمزم گشت جاری قدرت پروردگار

خوش بود اینجا سماور با کباب و یار و می

گه بنوشد گه ببوسد گه خورد گوشت شکار
-هراز-1359622170 آبشار آب مراد لاسم

-آب-مراد-1359622170 آبشار آب مراد لاسم

در بالای آبشار یخ و برف دائمی (یخچال) وجود دارد که در بهار، آب آن بسیار زیاد بوده و رفته رفته تا شروع سرمایی دوباره کاهش می یابد. وجود پوشش گیاهی زیبا و تخته سنگ های صیقل داده شده به وسیله آب و آبشار های کوچک در مسیر رسیدن به آبشار اصلی و نوای چوپانان و وجود قله کوه دماوند در روبرو و آب بسیار سرد و گوارا این منطقه را به بهشتی حیرت انگیز بدل کرده است.

مردم روستا از قول پیشینیان می گویند : هر که حاجتی داشته باشد و به زیر آبشار رود به مرادش خواهد رسید.

پیشنهاد ویژه

خیابان آبشار را دنبال کنید. برای رسیدن به آن می بایست از قسمت مرکزی دهکده فاصله گرفت و با پیاده روی در چند کیلومتری جاده خاکی به آن رسید. در این مسیر که از کنار رودخانه بزرگ لاسم که منتهی به رودخانه هراز است گذر می کنید شاهد باغ هایی پر از محصولات کشاورزی که بسیار سرسبز است خواهید بود.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *