جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

گنج پنهان ایران

تاریخ بروزرسانی :
۱۱ تیر ۱۳۹۶

«گنج پنهان ایران» تیتر پرونده‌ای ۲۰ صفحه‌ای است که در یک نشریه فرهنگی و گردشگری در اتریش منتشر شده است؛ پرونده‌ای درباره ایران و سفر به آن. اتفاقی که نزدیک به دو سال است در رسانه‌های بین‌المللی شاهد آن هستیم و حالا سوژه سفر به ایران آنقدر همه‌گیر شده که به نشریات محلی و داخلی رسیده. نام این نشریه «سوسایتی» است.
فصلنامه‌ای که در ۲۰ صفحه درباره ایران نوشته و به جز گزارش‌هایی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری مصاحبه‌ها و یادداشت‌هایی با مدیران گردشگری و سفیر ایران و اتریش دارد. معاون سازمان گردشگری در یادداشتی در این نشریه نوشته است: «جمهوری اسلامی ایران در سند چشم‌انداز ۲۰۲۵ میلادی، ورود سالانه ۲۰ میلیون گردشگر خارجی را هدف‌گذاری کرده است.
درآمد حاصل از این تعداد گردشگر سالانه بالغ بر ۳۵ میلیارد دلار خواهد بود. سال‌های ۹۲ تا ۹۶ و در راستای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز اهداف سند چشم‌انداز ۲۰۲۵، تعداد ۵۳ هتل جدید ساخته شده است. همچنین قراردادهایی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی کشورهای فرانسه و آلمان و اسپانیا و… برای ساخت هتل‌های مناسب با استانداردهای جهانی منعقد شده است».
به جز این یادداشت‌، گفت‌وگوهایی با سفیر ایران در اتریش و سفیر اتریش در ایران هم انجام شده است. در این گفت‌وگوها فردریش اشتیفت، سفیر وقت اتریش در تهران هم با اشاره به پیشرفت‌های عظیم در روابط دو کشور در سطوح مختلف، دیدار رییس‌جمهور این کشور از ایران را به عنوان نقطه عطف روابط دوجانبه در سال‌های اخیر دانسته و از گسترش روابط تجاری دو کشور به‌ویژه بعد از توافق هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها یاد کرده است. سفیر ایران در اتریش هم گفته است: «مزایا و امتیازات متعدد جمهوری اسلامی ایران از جمله جایگاه تمدنی و فرهنگی درخشان، موقعیت ژئوپولتیکی برجسته، استقلال سیاسی، ثبات و امنیت پایدار، منابع متنوع طبیعی و گسترده، زیرساخت‌های صنعتی قابل توجه، دسترسی آسان به بازارهای منطقه، نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده و ماهر و تدوین برنامه‌های توسعه بلندمدت را به عنوان فرصت‌ها و امکانات کم‌نظیر است».
در ادامه این پرونده هم گزارش‌های دیگری با عناوین «گنج‌های پنهان» و «سرزمین هزار رنگ» با مضامین فرهنگی، تاریخی و تمدنی همراه با مجموعه‌ای از داده‌ها و اطلاعات در رابطه با وضعیت اقتصادی، تجاری و موقعیت جغرافیایی و ژئوپولتیکی ایران همراه با تصاویر زیبا از میدان امام اصفهان، باغ ارم شیراز، میدان آزادی تهران، کویر لوت، تخت‌جمشید و… منتشر شده است. «سوسیاتی» در حال حاضر در دسترس مردم اتریش و مردم شهرهای جنوبی آلمان است و احتمالا خوانندگان بسیاری را برای سفر به ایران وسوسه می‌کند. درست مانند گزارش‌هایی که در سال‌های اخیر از سفر به ایران توسط «گاردین»، «دیلی‌میل»، «تایم» و… منتشر شده است.
بوم گردی گنج پنهان ایران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *