رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

گنج بزرگ در موزه ملی

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۲/۰۸-یکصدوهشت شیء استردادی منحصربفرد چغامیش از آمریکا، صبح چهارشنبه (۹ اردیبهشت) در موزه ملی ایران رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی ایسنا،‌ محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، اعلام کرد: ۱۰۸ شیء تاریخی و منحصربفرد چغامیش که ۵۱ سال پیش با هدف انجام مطالعات علمی به دانشگاه شیکاگو امانت داده شده بود، از صبح فردا (چهارشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه) در ورودی موزه ملی ایران به نمایش درمی‌آید.

او همچنین با اشاره به ادامه‌دار بودن نمایش آثار خوروین که دی‌ماه سال گذشته پس از حدود ۴۵ سال از بلژیک برگردانده شد، گفت: نمایشگاه آثار چغامیش همراه با آثار خوروین تا پایان هفته میراث فرهنگی (۸ خرداد ۹۴) در موزه ملی ایران برپا خواهد بود.

طالبیان تاکید کرد: در برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قصد داریم آثار خوروین را در موزه‌های مختلف کشور به نمایش درآوریم.

به گزارش ایسنا، آثار خوروین که حدود ۴۵ سال پیش به صورت غیرقانونی از کشور خارج شده بود، اوایل دی‌ماه سال گذشته از بلژیک به ایران برگردانده شد و از اوایل اسفندماه ۹۳ در موزه‌ ملی ایران به نمایش درآمد. همچنین دوم اردیبهشت‌ماه امسال آثار چغامیش که ۵۱ سال پیش با هدف انجام مطالعات علمی به موسسه‌ رسمی شیکاگو امانت داده شده بود، به کشور برگردانده شد.

1216 گنج بزرگ در موزه ملی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *