رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ تیر ۱۳۹۳

گردشگری سلامت برجسته‎ترین حوزه در جذب توریست است

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۴/۲۶ – به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن صادقلو چهارشنبه شب در جلسه شورای ایرانیان مقیم خارج از کشور که در دفتر استاندار گلستان برگزار شد، اظهار داشت: استان گلستان با برخورداری از ابنیه‎ تاریخی، میراث فرهنگی، محصولات کشاورزی و کویرگردی می‎تواند در جذب توریست بسیار قوی اقدام کند.

وی یکی از مهمترین اهداف برگرداندن ایرانیان خارج از کشور را در رأفت نظام اسلامی برشمرد و تصریح کرد: نظام اسلامی از سر لطف نسبت به دیدگاه ایرانیان که به هر دلیلی به خارج از کشور عزیمت کردند، رأفت نشان می‎دهد و همچنان قاطعانه آنها را در حلقه ارتباطی خویش تعریف می‎کند.

رأفت نظام اسلامی نسبت به ایرانیان خارج از کشور بی‎تفاوتی نیست

استاندار گلستان با بیان اینکه نظام نمی‎خواهد انفصال قطعی ایرانیان مقیم خارج از کشور اتفاق بیفتد، یادآور شد: نسلی که به هر دلیلی از کشور خارج شد، هنوز بعد از سال‎ها اکثر آنها به ایران علقه دارند و همچنانکه عمرشان بالاتر می‎رود در خاطراتشان زندگی می‎کنند.

صادقلو با اشاره به اینکه رأفت نظام اسلامی نسبت به ایرانیان خارج از کشور بی‎تفاوتی نیست، گفت: با ایجاد امید می‎توان برخی از آنهایی که با یکسری دیدگاه‎ها به خارج از کشور سفر کردند امکان بازگشتشان را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه توجه به ظرفیت تخصصی ایرانیان یک ضرورت اساسی است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه خروجی دانش علمی ایرانیان در دنیا خریدار دارد و ایران در حوزه علم و دانش همچنان پیشتاز است.

استاندار گلستان بر لزوم بهره‎وری از ظرفیت‎های تخصصی تاکید کرد و ادامه داد: باید هویت ایرانی بودن افرادی که در خارج از کشور ظرفیت تخصصی ایجاد کردند نمایان شود. ضمن آنکه پشتیبانی ویژه‎ای که داخل کشور نسبت به آنها ندارد اما این حمایت در خارج از کشور صورت می‎گیرد نسبت به حمایت این افراد جدی‎تری وارد شویم.

صادقلو با بیان اینکه جذب ایرانیان مقیم خارج از کشور فقط با رویکرد سرمایه‎گذاری نیست، گفت: رویکرد سرمایه‎گذاری هدف ثانوی است، هویت‎بخشی و هویت‎سازی از جمله تاثیرات بنیادی در این راستا خواهد بود و آنها یک تاریخ شفاهی برای برخی مسائل است.

شناخت وضعیت گلستانی‎های مقیم خارج از کشور ضروری

استاندار گلستان بر ضرورت شناخت وضعیت گلستانی‎های مقیم خارج از کشور تاکید کرد و گفت: انجام این راهکار را باید از خودمان آغاز کنیم و با شناسایی ابزار قابل دسترس نسبت به وضعیت‎سنجی مبادرت کنیم.

وی بر لزوم استفاده از ادبیات منزلت‎بخش تاکید کرد و افزود: مهمترین فراز اخلاقی در خارج از کشور منزلت‎بخشی است. اگر این دریچه ایجاد شود خیلی از یخ‎ها آب شده و خیلی از سرها به سمت ایران فرود می‎آید.

حفظ سرمایه‎گذار مهمتر از جذب آن است

استاندار گلستان بیان داشت: باید از ظرفیت سایت‎ها و شبکه‎های مختلف برای فراخوانی بهره‎مند شد، ادبیات این فراخوانی باید در کمیته‎ها مورد تبادل نظر قرار بگیرد و اینکه کدام رسانه و سایت انتخاب شود خود یک مسئله اساسی است.

صادقلو با بیان اینکه تفکیک تخصصی یک اولویت مهم است، یادآور شد: لازم است برای هر کدام از تخصص‎ها بایدها و نبایدهایی تنظیم شود.

وی نسبت به ترویج ایران‎گردی و گلستان‎گردی تاکید کرد و گفت: اگر هزینه‎ها در بخش گردشگری کاهش پیدا کند یقینا علاقه‌مندی بیشتری برای گلستانی‎های مقیم خارج فراهم خواهد شد.

صادقلو با بیان اینکه حفظ سرمایه‎گذار مهمتر از جذب آن است، ابراز داشت: ادبیات ما با مشتری باید بهتر از شرایط فعلی باشد، مشتری‎محوری مهمترین جوهره در جذب افراد خواهد بود.
-های-استان-اردبیل گردشگری سلامت برجسته‎ترین حوزه در جذب توریست است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *