رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ اسفند ۱۴۰۱

کویر کاراکال یزد، زیستگاه گربه کاراکال

اشتراک گذاری

یکی از کویرهای زیبای ایران کویر کاراکال یزد است که کویری است در نزدیکی شهر بافق و روستای صادق آباد است که برخی آن را زیباترین کویر یزد می دانند. کویر کاراکال یکی از معروفترین و شناخته شده ترین زیستگاه های کاراکال، که یکی از گربه سانان ایران است و به همین دلیل با این نام خوانده می شود. نزدیکی این کویر به روستای صادق آباد باعث شده تا نام کویر صادق آباد را نیز به آن بدهند.

کویر کاراکال یزد گربه کاراکال

تماشای آسمان شب، تجربه تفریحاتی چون شترسواری، آفرود و …، اقامت در اقامتگاهی سنتی و زیبا و بهره بردن از آرامشی بی پایان، تجاربی است که در سفر به کاراکال نصیب تان می شود. وجود کمپینگ تفریحی توریستی شهید برزگری در روستای صادق آباد نیز باعث شده تا گردشگران از نظر دسترسی به امکانات و تفریحات مشکلی نداشته باشند و بیشتر برای این سفر ترغیب شوند.

کویر کاراکال یزد

دلایل انتخاب کویر کاراکل به عنوان جاذبه گردشگری

از آن با عنوان زیباترین کویر یزد یاد می کنند.
امکانات اقامت در آن مهیاست و در سفر مشکلی از این بابت ندارید.
در اینجا تفریحات جذاب و هیجان انگیزی چون شترسواری، موتور چهارچرخ، آفرود و … در انتظارتان است.
در نزدیکی شهر قرار دارد و با طی کردن جاده ای آسفالته به راحتی به این کویر می رسید.

همچنین برای معرفی بیشتر یزد میتوانید مطلب سیری در یزد را مطالعه کنید.

مناسب ترین زمان بازدید کویر کاراکال

به طور کلی سفر به کویر اوایل پاییز تا نیمه بهار صورت می گیرد و بهترین زمان برای این سفر پاییز و زمستان است که هوا حالت معتدلی در روزها دارد.

کویر کاراکال یزد کویر کاراکال یزد

نحوه دسترسی به کویر کاراکال

برای رسیدن به کویر کاراکال، باید از بافق وارد جاده ای آسفالته شوید که تا روستای صادق آباد ادامه دارد. در حدود ۹ کیلومتری کویر کاراکال، قلعه ای دیده می شود که باقرآباد نام دارد؛ یکی از دژهای تاریخی یزد که یادگاری از دوره قاجار است. این بنا را به دستور عبدالرحیم خان فرزند محمد تقی خان بافقی ساخته اند تا مردم به هنگام بروز خطرات به آن پناه ببرند و یا غلات را در آن ذخیره کنند. ۴۵ اتاق، ۲ برج نگهبانی، ۳ جایگاه سنگ اندازی و ۱۰ جایگاه تیراندازی بخش های مختلف این قلعه هستند.

با ماشین شخصی
در بزرگراه بافق – یزد، وارد جاده سنگ آهن مرکزی شوید، در این جاده به یک میدان می رسید که یکی از خروجی های آن به روستای باقرآباد می رود. این مسیر را در پیش بگیرید، باقرآباد را رد کنید و به سوی صادق آباد مسیر خود را ادامه دهید تا به کویر کاراکال برسید.

اگر ماشین شخصی ندارید…
۱- قطار تهران -کرمان تهران-بندرعباس، تهران-زاهدان و بافق–مشهد را سوار شوید و به ایستگاه بافق بروید. در این شهر می توانید از سرویس ها و تورهای گردشگری به مقصد کاراکال استفاده کنید.
۲- اتوبوس از مراکز استان ها به یزد می رود و در آنها اتوبوس یزد- بافق هم شما را به ترمینال بافق می رساند. در این شهر می توانید به سرویس ها و تورهای گردشگری دسترسی داشته باشید.

از امکانات کویر کاراکال
سرویس بهداشتی، کافه رستوران، اقامتگاه، آلاچیق، تفریحات کویری، تورهای گردشگری، اقامت در کویر کاراکال، اقامتگاه‌های بوم‌گردی منطقه و هتل در شهر بافق.
توجه داشته باشید که اگر قصد چادرزنی و استراحت در چادر را دارید، باید حتماً ملحفه و پتوی مسافرتی و کیسه خواب به همراه داشته باشید؛ اما اگر می‌خواهید داخل اقامتگاه یا هتل بمانید، لوازم خواب تمیز و مرتب در اختیارتان قرار داده می‌شود.

علی‌رغم سکوت حیرت‌انگیز و زیبایی‌های تکرارنشدنی، آفتاب کویر بسیار سوزان است؛ از این رو توصیه می‌شود از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از آسیب پوست استفاده کنید. لباس گرم برای شب‌های سرد کویر، کلاه لبه‌دار، عینک آفتابی و لباس‌های نخی آستین‌بلند حتما در این سفر به کارتان می‌آید. به علاوه، توصیه می‌کنیم از پوتین‌هایی با ساق‌های بلند استفاده کنید تا شن‌ها و حشره‌های کوچک وارد کفش‌تان نشوند.

 

کویر کاراکال یزد کویر کاراکال یزد

جاهای دیدنی اطراف کویر کاراکال

نخلستان ها و باغ های انار و پسته:
یکی از جاذبه های این کویر، نخلستان هایی است که در اطراف آن شکل گرفته اند. پیاده روی در میان این نخلستان ها تجربه ای جذاب برای شما خواهد بود. درختان انار و پسته هم از زیبایی های این منطقه هستند.

تپه‌ های شن‌ های روان:
این کویر میزبان تعدادی از بزرگترین تپه های شنی است که ارتفاع آنها به ۵۰ متر هم می رسد. با بالا رفتن از این تپه ها، منظره ای خیره کننده پیش روی تان قرار می گیرد.

کویر کاراکال یزد کویر کاراکال یزد

کویر کاراکال یزد کویر کاراکال یزد

علت نام گذاری کویر کاراکال چیست؟

این کویر از قدیم زیستگاه یکی از گربه های ایران به اسم کاراکال بوده است

تفریحات کویر کاراکال چیست؟

شترسواری، سافاری، موتور سواری، غلت خوردن از بالای تپه های شن، عکاسی و پیاده روی در نخلستان ها است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *