جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کمبودهایی در زیرساخت‌های گردشگری خواهیم داشت

تاریخ بروزرسانی :
۱۰ آبان ۱۳۹۲

یک عضو جامعه‌ی تورگردانان ایران معتقد است: روند ورود گردشگران خارجی به کشور به‌گونه‌ای است که پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ی نزدیک، در زمینه‌ی زیرساخت‌های گردشگری با چالش و کمبود جدی مواجه شویم.

محمدعلی واقفی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به وضعیت صنعت گردشگری در کشور، اظهار کرد: از وقتی دولت جدید روی کار آمده، متأسفانه اتفاق خاصی در گردشگری رخ نداده و حتی معاون گردشگری هم تغییر نکرده است؛ ولی با وجود همه‌ی این مسائل، به‌دلیل تحولات رخ‌داده در دولت و تلطیف شدن فضای سیاسی جهان نسبت به ایران، آمار گردشگران افزایش یافته است، به‌طوری که ما تابستان هر سال مسافر نداشتیم، چون هوا گرم بود و بسیاری از گردشگران با محدودیت‌ها و سختی‌هایی مواجه بودند و ترجیح می‌دادند به کشور ما کمتر سفر کنند؛ اما امسال برخلاف گذشته، تعداد زیادی گردشگر، بویژه از اروپا به ایران سفر کردند.

وی ادامه داد: وضع موجود نشان می‌دهد اگر فضای کشور، خوب و تصویر ایران در خارج از کشور مثبت و واقعی شود، گردشگران بیشتری به ایران می‌آیند. بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم از نظر زیرساخت، یعنی هتل‌ها و امکانات اقامتی‌، حمل و نقل و راهنما با چالش جدی مواجه شویم. این یک هشدار است و باید برای این شرایط پیش‌بینی‌هایی شود.

واقفی افزود: باید توجه کرد که ورود گردشگر خارجی، امنیت و سرمایه‌گذاری بیشتری را به‌دنبال خواهد داشت، پس لازم است زمینه‌ی ورود و زیرساخت‌ها را مهیا کنیم و ساده از کنار این تغییرات مثبت نگذریم.
zinat 010 کمبودهایی در زیرساخت‌های گردشگری خواهیم داشت

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *