جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کتابخانه آتش نشانی تهران

تاریخ بروزرسانی :
۱ شهریور ۱۳۹۹

کتابخانه آتش نشانی تهران ، از سه بخش مجزا ( بخش مرجع ، سالن مطالعه و مخزن کتاب ) تشکیل شده است. تعداد کتابهای موجود ۸۷۰۰ نسخه می باشد. کتابهای موجود در این کتابخانه علاوه بر زمینه تخصصی آتش نشانی و ایمنی شامل کتابهای عمومی، ورزشی، روانشناسی نیز می باشد.امروزه همه افراد در هر جا و هر شغلی به اطلاعات نیازمند هستند و این اطلاعات را در زندگی شخصی و کاری خود بکار می‌برند.

کتابخانه آتش نشانی تهران 4 کتابخانه آتش نشانی تهران

هر فردی دانش و اطلاعات خود را به نحو خاصی تهیه می‌کند. ممکن است این امر از طریق جستجو در اینترنت، استفاده از مجله و روزنامه، کتاب و کتابخانه و … انجام شود. آتش‌نشانان نیز از جمله افرادی هستند که به اطلاعات نیاز ضروری دارند. در حال حاضر و با پیشرفت‌هایی که صورت گرفته، در بیشتر سازمان‌های آتش‌نشانی شهری و صنعتی کتابخانه‌های تخصصی شکل گرفته‌اند. هدف از ایجاد این کتابخانه‌ها، بالابردن دانش و تخصص کارمندان و نیروهای عملیاتی می‌باشد.در حال حاضرکتابخانه آتش نشانی تهران دارای ۸۷۰۰ نسخه کتاب در زمینه‌های حریق، ایمنی و بهداشت، برق، ساختمان، امداد و نجات، تربیت بدنی، روانشناسی، مذهبی و … می‌باشد که هدف اصلی آن جمع‌آوری تمام کتب در زمینه آتش‌نشانی است. همه‌ساله کتاب‌های مورد نیاز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب خریداری و بعد از ثبت، مورد استفاده آتش‌نشانان و دانشجویان دانشکده آتش‌نشانی قرار می‌گیرد.

این کتابخانه از سه بخش بزرگ تشکیل شده است: سالن مطالعه، بخش مرجع و مخزن کتاب
در سالن مطالعه، میزهای مطالعه با نظم خوبی کنار هم قرار داده شده‌اند که مکان مناسبی برای مطالعه روزنامه‌هایی که هر صبح به کتابخانه می‌آیند و مجله‌های عمومی و تخصصی و دروس دانشگاهی می‌باشد.

کتابخانه آتش نشانی تهران کتابخانه آتش نشانی تهران

بخش مرجع از بخش‌های مهم کتابخانه‌ها می‌باشد. کتاب مرجع کتابی است که از اول تا آخر آن خوانده نمی‌شود بلکه برای رفع نیاز فوری مورد استفاده قرار می‌گیرد. کتاب‌های مرجع که نسبت به کتاب‌های دیگر، گران‌تر هستند و کتاب‌هایی که در بخش مرجع قرار دارند، امانت داده نمی‌شوند. همچنین در این بخش فرهنگ لغت فارسی – انگلیسی آتش‌نشانی، دیکشنری، کتاب‌های مرجع خارجی و پروژه‌های دانشجویان دانشگاه آتش‌نشانی در سه گرایش اطفاء حریق، امداد و نجات، ساختمان‌های بلند نگهداری شده و مطالب جالب و خواندنی تخصصی در مورد آتش‌نشانی نیز در دسترس هستند.

کتابخانه آتش نشانی تهران 2 کتابخانه آتش نشانی تهران

کتاب‌های خارجی که در این بخش نگهداری می‌شوند، کتاب‌های مرجع و اصلی آتش‌نشانی هستند، از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
تصویر جدول انگلیسی
بخش مخزن کتابخانه، کتاب‌های فارسی را در خود جای داده است. به این بخش که وارد می‌شوید، دنیایی از کتاب‌ها را می‌بینید که در زمینه‌های مختلف با نظم خاصی جای گرفته‌اند.

کتابخانه آتش نشانی تهران 3 کتابخانه آتش نشانی تهران

از رده‌بندی کنگره برای نظم‌دادن به کتاب‌ها استفاده شده است. در کتابخانه تخصصی آتش‌نشانی سعی شده که تمامی کتاب‌های مرتبط با آتش‌نشانی خریداری شود تا گنجینه‌ای از کتاب‌های آتش‌نشانی در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد. کتاب‌های فارسی موجود در این بخش به شرح ذیل می‌باشد:

تصویر لیست کتاب‌ها
تمامی آتش‌نشانان می‌توانند با عضویت در این کتابخانه، از منابع ارزشمند موجود استفاده کنند.

شرایط عضویت: همراه داشتن کارت ملی، ارائه یک قطعه عکس ۴*۳

اعضای کتابخانه می‌توانند دو نسخه کتاب به امانت بگیرند، دو هفته را در اختیار داشته باشند و سپس به کتابخانه بازگردانند.

از فعالیت‌های جانبی کتابخانه، برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی، فناوری اطلاعات و نمایشگاه کتاب می‌باشد.

علاقه‌مندان در سایر سازمان‌های آتش‌نشانی شهری یا صنعتی کشور نیز برای آگاهی از منابع موجود و شیوه خریداری کتاب‌ها، می‌توانند از طریق شماره تلفن ۴-۵۵۵۴۱۶۶۰ داخلی ۵۰۷۶ با کتابخانه تماس و اطلاعات موردنیاز خود را بدست آورند.

نحوه دسترسی به کتابخانه آتش نشانی تهران

آدرس :تهران- اتوبان بهشت زهرا (س)- بعد از پل صنیع خانی- صالح آباد شرقی- مرکز آموزش بین المللی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *