جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

چگونگی گرفتن عکسهای پاناروما

تاریخ بروزرسانی :
۶ مهر ۱۳۹۲

۱– تنظیم دستی دایافراگم: پرنورترین کادر پاناروما رو پیدا کنید و در حالت اتوماتیک از این کادر یک عکس آزمایشی بگیرید و یا تنها نگاه کنید که دوربین برای این کادر از چه سرعت شاتر و اندازه دیافراگم می خواهد استفاده کند. حال دوربین را از حالت اتوماتیک روی حالت دستی قرار دهید و سرعت شاتر و اندازه دیافراگم را بر روی همان مقادیر کادر پر نور قرار دهید.

۲-حالت White Balance یا همان تراز سفیدی را خاموش کنید یا از حالت اتوماتیک خارج کنید.

۳- فاصله کانونی مناسب یا همان زوم اپتیکال دوربین را روی حالت مناسب قرار دهید و در طول عکسبرداری آن را تغییر ندهید. حالت مناسب یعنی حالتی که بلندترین و پایین ترین اجسام مورد نظر شما در کادر جا گرفته و به علاوه مقداری از بالا و پایین کادر هم جای اضافه باشد چون همانطور که تجربه کرده اید مقداری از فضای بالا و پایین عکسها هنگام چسباندن آنها از دست می رود.

۴-حدود ۲۵% عکسهای متوالی شما ، باید هم پوشانی داشته باشد. به طور کل گرفتن ۴ یا در نهایت ۵ عکس برای یک عکس پاناروما ۱۸۰ درجه ای مناسب است. برای یک عکس عریض واقعا گرفتن ۲ عکس کافی است.

۵- کادر عکس اول را کمی عقب تر از شروع سوژه بگیرید و کادر عکس آخر هم کمی فضای خالی پس از سوژه در کادر در نظر بگیرید. چون مثل مورد ۳ که از بالا و پایین فضای اضافه در نظر می گرفتیم ، اینجا هم از راست و چپ عکس نهایی پاناروما فضای اضافه در نظر میگیرم تا به هنگام چسباندن عکس ، سوژه اصلی ما کاملا در عکس نهایی قرار گیرد.

۶-استفاده از سه پایه که خیلی عالی و برای همین کار است اما چون ما کوهنوردا معمولا چنین چیزی همراه نمی بریم باید دقت کنیم که در عکسهای متوالی دوربین را در جهت بالا و پایین تکان ندهیم و روی یک خط مستقیم فرضی افقی موازی زمین ، دوربین را برای گرفتن عکسها بچرخانیم . روشن کردن حالت نمایش جدول یا همان Grid به این کار بدون داشتن سه پایه و همچنین تخمین مقدار هم پوشانی عکسها کمک فوق العاده ای میکند.

۷- تحت هیچ شرایطی نباید از فلاش استفاده کنید.

۸- می توانید با چرخاندن ۹۰ درجه ای دوربین ،عکسهایی با ارتفاع بیشتر (portrate) بگیرید اما باید تعداد عکسهایتان را برای پوشش بیشتر فضای افقی، بیشتر کنید.

۹- می توانید قبل و بعد از شروع عکاسی پاناروما، دو عکس سیاه – با گرفتن دست جلوی لنز یا گذاشتن پوشش لنز – بگیرید تا وقتی عکسها را به کامپیوتر منتقل می کنید جدا کردن عکسهای مربوط به هر پاناروما برای شما راحت تر باشد.

 
ارگ بم کرمان چگونگی گرفتن عکسهای پاناروما

ارومیه 2 چگونگی گرفتن عکسهای پاناروما

ارومیه 3 چگونگی گرفتن عکسهای پاناروما

اسکله ماهیگیری بوشهر چگونگی گرفتن عکسهای پاناروما

اورامانات کردستان چگونگی گرفتن عکسهای پاناروما

پسابندر سیستان چگونگی گرفتن عکسهای پاناروما

پل متروی وردآورد البرز چگونگی گرفتن عکسهای پاناروما

خانه شاپوری شیراز چگونگی گرفتن عکسهای پاناروما

سلانسر گیلان چگونگی گرفتن عکسهای پاناروما

سه کوهه زابل چگونگی گرفتن عکسهای پاناروما

سیاهکل گیلان چگونگی گرفتن عکسهای پاناروما

طبیعت رویین خراسان شمالی چگونگی گرفتن عکسهای پاناروما

مرداب استیل1 چگونگی گرفتن عکسهای پاناروما

نقش رستم فارس چگونگی گرفتن عکسهای پاناروما

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 1]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *