جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

چشمه گردو نوشهر

تاریخ بروزرسانی :
۶ تیر ۱۴۰۰

چشمه گردو نوشهر نام چشمه زلال با آب فراوان می‌ باشد که در فاصله پنج کیلومتری نوشهر در استان مازندران در محلی به نام روستای سنگ تجن (قدیمی‌ ترین نام شهرستان نوشهر) واقع شده است. این چشمه پرآب ‌ترین چشمه در منطقه غربی استان مازندران است و به دلیل مناظر زیبای اطراف آن همه ساله پذیرای مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور به این منطقه می باشد. این چشمه آب شرب دو شهرستان نوشهر و چالوس و روستاهای اطراف را تامین می‌کند.چشمه گردو و اسپی‌ یو از چشمه های معروف و تفرجگاههای منطقه سنگ تجن نوشهر هستند. در این بخش به معرفی چشمه گردو میپردازیم.

چشمه گردو نوشهر چشمه گردو نوشهر
چشمه گردو یکی از پر آب ترین چشمه های استان است که در نوشهر واقع شده است. علت نامگذاری این چشمه با عنوان گردو، وجود باغهای فراوان گردو در گذشته‌ها در این منطقه بوده است که به دلیل افزایش جمعیت و حضور شرکت آب و فاضلاب شهرستان نوشهر و چالوس در این منطقه به مرور این باغ‌ها از بین رفته اند و فقط نام آن بر روی این چشمه باقی مانده است.

چشمه گردو نوشهر 1 چشمه گردو نوشهر

اطراف این چشمه پوشیده از گونه‌ های مختلف گیاهی می ‌باشد و در گذشته در میان جنگلهای انبوه واقع شده بود که این امر باعث فراوانی حجم آب این چشمه می‌گردید ولی متاسفانه در سالهای اخیر به دلیل برداشت غیر اصولی و غیر مسئولانه عده‌ای سودجو و انجام پروژه‌ هایی از قبیل انتقال آب جاده چالوس به مناطق شرقی استان جهت استفاده کشاورزی، انتقال لوله گاز، انتقال برق فشار قوی، احداث راههای جنگل جهت برداشت چوب و زغال، آب این چشمه به طور چشمگیری کاهش یافته است.

شایان ذکر است که دیو چشمه نیز از چشمه های معروف و تفرجگاههای استان مازندران است.

چشمه گردو نوشهر 2 چشمه گردو نوشهر

چشمه گردو نوشهر 3 چشمه گردو نوشهر

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد