جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

چشمه سراب کرتول

تاریخ بروزرسانی :
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

سراب کرتول یا کرتیل در دامنه کوه های گرین و در میان قله های زیبای هیجده یال و قله‌های نهاوند واقع شده است که در تمام ایام سال با استقبال مسافران و شهروندان همراه است.این سراب در نزدیکی روستای توده زن از توابع بخش اشترینان بروجرد واقع شده و از نظر تأمین آب برای زمین های کشاورزی منطقه ارزش زیادی دارد.
تفرجگاه بکر سراب کرتول همچون نگینی سبز و آبی با عطر روح بخش گلها و سبزه زارها پذیرای گردشگران و دوستداران طبیعت است، تفرجگاه سراب کرتول در دامنه کوههای گرین و در میان قلل زیبای هیجده یال و قله‌های نهاوند مانند یال کبود و چل نابالغان و دره سیب با پذیرایی از گردشگران به خود می‌بالد.
همه ساله به واسطه ریزش فراوان برف درارتفاعات این منطقه و آب شدن تدریجی برف در فصل بهار و تابستان، رودخانه‌ای خروشان و زیبا در دامنه این کوه ها پدیدار می‌شود که طراوت و رقص سبزه‌ها در این منطقه از برکت خروش و جوشش این رودخانه است.

تفرجگاه سراب کرتول در ایام سال و روزهای تعطیل هفته و به ویژه روز۱۳ ‪ نوروز آغوش سبز و زیبای خود را به روی خانواده‌های بروجردی و میهمانانشان باز و آرامش را برای گذران یک روز خوب در دامان طبیعت به آن ها هدیه می کند..این منطقه پر آب و درخت یکی از زیبا ترین مناطق گردشگری با طبیعتی بکر، درختان کهن سال و آب زلال فراوان است که در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر بروجرد است . برای رفتن به این مکان پس از طی ۱۰ کیلومتر از مسیر جاده بروجرد به اشترینان به سمت چپ پیچیده و بعد از طی هفت کیلومتر در یک جاده آسفالته فرعی به روستای توده زن می رسید .

با گذر از میان روستا و پس از تماشای مناطق و باغ‌های زیبا در اطراف یک جاده شنی به جنگل درخت‌های گردو و زردآلو می‌رسید که با محل خروج آب از درون کوه باید مقداری پیاده‎روی کرد، البته لزومی ندارد که این مسیر را رفت، چون رود تشکیل شده از سراب کرتول از مسیر درون جنگل می گذرد.

چشمه سراب کرتول چشمه سراب کرتول

کرتول 1 چشمه سراب کرتول

کرتول چشمه سراب کرتول

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *