جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

چشمه آب معدنی قرمرض

تاریخ بروزرسانی :
۴ خرداد ۱۳۹۷

آب معدنی قرمرض چشمه ایست که در ۱۰ کیلومتری شهرستان نکا و در میان کوه های جنگلی و سرسبز منطقه هزارجریب قرار دارد. آبی که دارای املاح معدنی است و خواص طبی و طبیعی زیادی دارد. هدفم از نام بردن این چشمه در این پست این است که بگویم در سالهای دور و آن زمانهایی که پدربزرگهای ما از دشت مازندران به سمت روستای کلا همراه با چارپایان شان ییلاق قشلاق می کردند، از شهرستان نکا عبور می کردند و یکی از نقاط اُتراقی آنها همین چشمه آب معدنی قرمرض بود. این نقطه از منطقه هزارجریب در واقع توقفگاهی همه جانبه و عالی برای آنها بود چون هم آب و علوفه در دسترس دام هایشان بود و هم از آب این چشمه استفاده های فراوانی می بردند. امروزه یکی از جاهایی که اکثر ما کلائیان برای تفریح و گذران اوقات خوشی استفاده می کنیم همین چشمه و همین منطقه جنگلی قرمرض است. اینجا جایی است که یاد آور خاطرات بسیاری از دوران جوانی پدرانمان است. تعصب زایدالوصفی نسبت به این مکان داریم. به طوری که این مکان را نسبت به اماکن جنگلی دیگر ترجیح می دهیم. یادم می اید سالها پیش، کسی این مکان را به خوبی نمی شناخت و توجهی به این مکان نمی کرد. مثلا در طول یک سال شاید تعداد کمی به کنار این چشمه می رفتند. ولی هم اکنون جزء تفرجگاه های بزرگ شده است و از شهرهای مختلف استان مازندران و حتی از استانهای دیگر به این چشمه می آیند.

قرمرض 1 چشمه آب معدنی قرمرض

قرمرض 2 چشمه آب معدنی قرمرض

قرمرض 3 چشمه آب معدنی قرمرض

قرمرض 5 چشمه آب معدنی قرمرض

قرمرض چشمه آب معدنی قرمرض

قرمرض4 چشمه آب معدنی قرمرض

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 6 میانگین: 3.5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • نسترن حبیب الهی

    مسیر رسیدن به این چشمه از شهر نکا طبیعت زیبا و جنگلهای بکری داره، آب چشمه هم فواید زیادی داره وخیلیها برای درمان یا پیشگیری استفاده می کنند.

    ۱۶ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
    • محمود

      سلام من سنگ دارم اهل زاهدانم لطفا کمک کنید میخوام بیا چشمه نکا

      ۲۶ مرداد, ۱۳۹۹
  • رها مسعودی

    ب غیر از طبیعت زیبایی ک داره بیشتر مردم میان دبه های آبشونو از چشمه پر میکنند و باری مصرف خانگیشون میبرن.میگن ابش پر از املاحه.

    ۸ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد