جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پیست اسکی فریدون‌شهر

تاریخ بروزرسانی :
۶ اسفند ۱۳۹۵

پیست اسکی فریدونشهر در ۱۸۰کیلومتری غرب استان اصفهان در منطقه‌ای کوهستانی و در پنج کیلومتری غرب شهر فریدونشهر واقع در ارتفاعات موسوم به گردنه روستای چغیورت استقرار یافته است. پیست اسکی فریدونشهرکه تنها پیست اسکی استاندارد در استان اصفهان است و دارای شیب تند و منحصر به فرد حدود ۳۵درجه است، مرتفع‌ترین پیست اسکی فلات مرکزی ایران است. ارتفاع پایه پیست اسکی فریدونشهر از سطح دریا دو هزار و ۶۳۰ متر است و در بالاترین نقطه پیست به سه هزار متر می‌رسد که با این مشخصات این پیست اسکی مجهز به برفکوب وسایر امکانات رفاهی و درمانی می باشد.

شهرستان فریدون‌شهر با داشتن اقلیم کوهستانی با ارتفاعی بیش از ۲۵۰۰ متر و متوسط بارندگی ۶۰۰ میلی متر که با داشتن ۱۱۰ روز یخبندان به طور متوسط در طول سال، عمدتا نوع بارش آن به صورت برف می‌باشد. پیست اسکی فریدونشهر نیز بسته به نوع بارش در سال بطور نسبی پنچ تا هفت ماه از سال دارای امکان انجام ورزشهای زمستانی بخصوص در فصول سرد و ماه اول بهار است.

کارشناس برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری فریدونشهر، با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۳۰هزار نفر از ورزشگاه زمستانی فریدونشهر بازدید و استفاده می‌کنند، گفت: در روزهای عادی هفته روزانه ۱۰۰تا ۲۰۰ نفر و در ایام تعطیل به طور میانگین در هر روز سه هزار نفر برای ورزش‌های زمستانی شامل رشته‌های اسکی، اسنوبرد، صحرانوری، سرعت و حتی برف بازی به این شهرستان سفر می‌کنند.

از جمله امکانات این پیست اسکی می‌توان به اقامتگاه ویژه ورزشکاران، سالن مجهز به سیستم گرمایش، تل‌اسکی، پیست آموزشی مجزا برای افراد مبتدی، پارکینگی به گنجایش یک هزار دستگاه خودرو و یک بالابر ویژه اسکی بازان حرفه ای اشاره کرد که از نوع بالابر بشقابی است و در زمانی حدود ۶ دقیقه به بالای پیست انتقال می‌دهد. جاده منتهی به این پیست دو بانده است و دسترسی به پیست فریدونشهر تسهیل شده است.

در رابطه با مشخصات فنی پیست باید گفت، محدوده پیست ۶۸ هکتار، ارتفاع پایه پیست از سطح دریا ۲۶۳۰ متر، ارتفاع قلعه پیست از سطح دریا ۲۹۷۰ متر، شیب قلعه ۳۵ درجه، ارتفاع برف از ۱ تا ۶ متر، تعداد ستون بالابر ۱۶ عدد، ظزفیت بالابر ۷۰ نفر، طول بالابر بشقابی ۹۷۶متر و طول بالابر آموزشی ۱۱۰ متر می‌باشد.

پیست تیوپ‌ سواری به صورت مجزا در سه لاین برای آقایان و سه‌لاین برای بانوان ساخته شده است که امنیت تیوپ‌سواران را تامین می‌کند و همچنین بنا به گفته رئیس هیئت اسکی استان اصفهان، ساماندهی پیست آموزشی و نیز پیست حرفه‌ای با شیب ملایم مهندسی انجام شده و با استاندارد‌های فدراسیون ملی انجام شده است. از دیگر امکانات پیست یک ساختمان مجهز به رستوران،کافی شاپ، چند واحد سوئیت جهت اسکان اسکی بازان در فصل اسکی، سایت اداری و نگهبانی، پیست کوب و سرویس‌های بهداشتی است که در تابستان ۱۳۸۵ تکمیل شده است.

لازم به ذکر است، در برخی ایام سال مانند ایام سوگواری و شهادت‌ها که به نوعی تعطیلی رسمی است، پیست اسکی نیز تعطیل است، ‌.

182 پیست اسکی فریدون‌شهر

183 پیست اسکی فریدون‌شهر

184 پیست اسکی فریدون‌شهر

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 2.5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *