رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۷ دی ۱۴۰۰

پیست اسکی شهدای سربند شازند

اشتراک گذاری

پیست اسکی شهدای سربند شازند (پاکل سابق) تنها پیست اسکی استان مرکزی است که در شهرستان شازند و در جاده شازند – هندودر در کوهپایه های روستای چاله ما قرار گرفته است. پیست اسکی شهدای سربند در ارتفاعات بعد از روستای پاکل و در دامنه کوههای روستای سرسبز و ییلاقی چالهما قرار دارد. پیست اسکی شهدای سربند که در ارتفاع ۲۷۶۰ متری در ۲۵ کیلومتری شهر شازند و ۵۵ کیلومتری اراک در استان مرکزی واقع شده است، با مسیری به طول ۶۰۰ متری از امکاناتی نظیر سه دستگاه تله‌سیژ و رستوران برخوردار است. پیست اسکی شهدای سربند تنها در فصل زمستان و بهار فعال است و از استان‌های همدان و لرستان و خوزستان نیز گردشگر جذب می‌کند.

زمستان شازند

زمستان دلربای شهرستان شازند و قرارگیری این شهرستان در میان کوه های سربه فلک کشیده باعث آن شده که در این فصل سرد شهرستان شازند به تنها نقطه بارز گردشگری استان مرکزی تبدیل شود و این تنها بسته به طبیعت زیبای زمستان آن نیست بلکه بدون درنگ باید به یاد پیست اسکی پاکل افتاد که با تمام محرومیت‌ها و نداشته‌های خود بار سنگین ورزشهای زمستانی استان را بر دوش می‌کشد.

این پیست در ارتفاعات پلنگ در و در نزدیکی روستای پاکل قرار دارد و هر ساله در فصل سرما این منطقه مرتفع با بارش های سنگین و زود هنگام برف همراه است و در اغلب ایام زمستان شرایط مساعدی را برای علاقه مندان به اسکی و تفریحات زمستانه در خود دارد. این پیست به دلیل موقعیت طبیعی و جغرافیایی بکر بهترین شرایط را برای پذیرش اسکی بازان کشور به ویژه استان‌های همدان و لرستان دارد و در روستاهای پایین دست منطقه نیز گردشگران می توانند با اسکان در خانه های قدیمی و تجربه زندگی و تغذیه روستایی خاطرات به یادماندنی برای خود خلق کنند.

پیست اسکی شهدای سربند شازند

زمان فعالیت پیست اسکی شهدای سربند شازند

این پیست در حال حاضر (در فصل زمستان و بهار) فعال و مورد استفاده علاقه مندان قرار می گیره. این تفرجگاه ورزشی در ایام هفته بخصوص در روزهای پنجشنبه و جمعه پذیرای هزاران نفر از علاقمندان به ورزش اسکیه. موقعیت طبیعی و جغرافیایی خوب پیست اسکی پاکل موجب شده علاوه بر مردم استان مرکزی علاقمندان به ورزش اسکی از استان های همجواراین استان مانند همدان و لرستان و حتی سایر نقاط کشور به شهر آستانه مسافرت و از امکانات و تجهیزات این پیست بهره ببرند.

ورزشکار به صورت همزمان می توانند در این پیست ورزش کنند. پیست اسکی شهدای سربند شازند کاربری آموزشی و تفریحی دارد ولی به دلیل ارتفاع کوتاه امکان استفاده اسکی کاران اسنوبرد وجود ندارد و با این وجود در مقایسه با پیست های استان های همجوار از قبیل همدان ظرفیت های قابل توجه ای دارد. پیست اسکی شهدای سربند شازند از لحاظ شرایط جغرافیایی در شرایط بسیار مناسبی واقع شده است.

پیست اسکی شازند و به طبع همه مکانهای گردشگری این شهرستان یک موهبت الهی و هدیه خداوندی و لطف او به این شهرستان است و همه می دانیم که این نعمت ها برای شازند پتانسیل بزرگی است که این شهرستان را در زمره شهرستانهای دارای جذب توریست(از استانهای اصفهان،قم،لرستان و…) معرفی کند.

آدرس پیست اسکی شهدای سربند شازند

پیست شهدای سربند، در جنوب شهر شازند، در روستای پاکل، کنار جاده‌ آسفالته‌ شازند–هندودر و در بخش سربند واقع است. این پیست تا شهرستان شازند ۲۵ کیلومتر و تا شهرستان اراک ۴۵ کیلومتر فاصله دارد.

پیست اسکی شهدای سربند شازند پیست اسکی شهدای سربند شازند
پیست اسکی شهدای سربند شازند پیست اسکی شهدای سربند شازند
پیست اسکی شهدای سربند شازند پیست اسکی شهدای سربند شازند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *