جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پیاده راه خیابان حضرت عبدالعظیم شهرری

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ خرداد ۱۳۹۸

پیاده راه خیابان حضرت عبدالعظیم با طول ۳۵۰ متر هم اکنون به عنوان محیطی مناسب بازسازی شده و پیاده راه این خیابان فضای مناسبی برای زائران و فرصت خوبی برای قدم زدن در دل بازار قدیمی شهر ری است.پیاده راه خیابان حضرت عبدالعظیم در چند فاز و در نقاط مختلف اطراف حرم در دست اجرا است اما هم اکنون بخشی از این پیاده راه از میدان شهری تا ورودی بازار قدیم آماده سازی شده و با امکاناتی مناسب و محیطی زیبا در اختیار شهروندان تهرانی و زائران قرار گرفته است. طول پیاده راه خیابان حضرت عبدالعظیم از ورودی بازار قدیم تا میدان حضرت عبدالعظیم (ع) بالغ بر ۳۵۰ متر است. همچنین رض پیاده روهای این خیابان سه متر بود که ضمن حذف علائم و فضاهای زائد و سرپوشیده کردن انهار و نصب ۶۰ پایه روشنایی جدید عرض این پیاده راه به ۲۰ متر افزایش یافته است.
پیاده راه حرم به عنوان یک طرح ملی و فرامنطقه ای است که در آن با همکاری سازمان زیباسازی از طراحی زیبایی استفاده شد که هم معماری مذهبی و سنتی و هم معماری روز دنیا را شامل شود و در شان بارگاه و زائران باشد.
حرم شاه‌عبدالعظیم (یا عامیانه آن، شابدلعظیم) محل دفن عبدالعظیم حسنی است که در شهر ری (در جنوب تهران) قرار دارد. این آرامگاه مربوط به دوره ایلخانی – دوره صفوی – دوره قاجار است. این اثر در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۳۴ با شمارهٔ ثبت ۴۰۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.
شهر ری سالانه با هشت میلیون نفر زائر سومین شهر مذهبی کشور محسوب می شود ، اما متاسفانه خیابان حرم که به عنوان اصلی ترین معبر برای دسترسی زائران به حرم حضرت عبدالعظیم (ع) مورد استفاده قرارمی گرفت سال های متمادی دچار معضلات زیست محیطی، ترافیکیی و امنیتی بود که با اعمال محدودیت های ترافیکی و تبدیل این خیابان به پیاده راه، علاوه بر زیباسازی منظر عمومی و کاهش آلودگی های زیست محیطی و صوتی، میزان جرم و مزاحمت های خیابانی در این محدوده تا حدود قابل توجهی کاهش یافت.

پیاده راه خیابان حضرت عبدالعظیم 1 پیاده راه خیابان حضرت عبدالعظیم شهرری
پیاده راه خیابان حضرت عبدالعظیم 2 پیاده راه خیابان حضرت عبدالعظیم شهرری

منابع:
بزنیم بیرون
ویکیپدیا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *