رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پل شیشه ای هیر ، اولین پل شیشه ای قوسی جهان

تاریخ بروزرسانی :
۲۳ خرداد ۱۳۹۹

پل شیشه ای هیر ، اولین پل شیشه ای قوسی جهان می باشد که در شهر هیر استان اردبیل واقع شده است . پل معلق و زیبای مشگین شهر نیز در استان اردبیل مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.نخستین پل معلق تمام شیشه‌ای قوسی شکل جهان توسط مهندسان ایرانی اجرایی و عملیاتی شده و هیچ عنصر خارجی در طراحی و ساخت آن دخیل نبوده است.

-شیشه-ای-هیر-اردبیل پل شیشه ای هیر ، اولین پل شیشه ای قوسی جهان

پل معلق تمام شیشه‌ای قوسی شکل در هیر در مساحتی حدود ۲۰ هکتار و با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی در ۵ فاز مختلف، در حال اجرا است.این پل بعد از طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه در شهرستان مشگین‌شهر، سر و صدای زیادی در منطقه به پا کرد و به گفته مسئولان گردشگری استان، بعد از ساخت، تکمیل و افتتاح این پروژه، توسعه کلیدی در حوزه گردشگری و اقتصادی در منطقه ایجاد می‌شود. افتتاح نخستین پل تمام شیشه ای قوسی شکل جهان در این منطقه ، به شهر هیر کمک خواهد کرد تا با برند خاص خود ، سریع تر در بین علاقه مندان به سفر و گردشگری شناخته شود.

ساخت این پل در اواخر تابستان ۱۳۹۸ به پایان رسید و در حال حاضر مورد استفاده گردشگران می باشد.پل شیشه ای دربند هیر بر روی رودخانه هیر چای قرار دارد، طول این پل ۲۰۸ متر می باشد و ارتفاع آن از سطح زمین ۱۰۰ متر است. در هنگام عبور از روی پل از ارتفاع ۱۰۰ متری می توانید در زیر پای خود مناظر زیبای طبیعی و رود پر آب هیر چای را مشاهده کنید. این پل که روی رودخانه هیرچایی ساخته شده است ۲۰۸ متر طول، عرض آن ۱/۵ متر و ارتفاع آن ۱۰۰ متر است.

-شیشه-ای-هیر پل شیشه ای هیر ، اولین پل شیشه ای قوسی جهان
هیجان راه رفتن روی پل شیشه ای و حسی شبیه راه رفتن روی آسمان تجربه ای شگفت انگیز خواهد بود که شما می توانید شاهد دره ای صخره ای و نهری پرآب و خروشان در زیر پای خود باشید. وجود این همه باغ در دل شهر و روستاهای اطراف آن، طبیعتی زیبا و جلوه ای خاص به شهر هیر داده است به گونه ای که هیر به «باغ شهر استان اردبیل» معروف شده و «شهر شکوفه های گیلاس لقب» گرفته است.
دره زیبای «دربند» هیر با حدود ۲۳۴ هکتار وسعت در یک کیلومتری این شهر واقع شده است و نهر همیشه پرآبی از میان این دره عبور می کند . این دره پوشیده از باغ های میوه است و به بهشت گردشگری هیر مشهور شده است.

-شیشه-ای-هیر پل شیشه ای هیر ، اولین پل شیشه ای قوسی جهان
در حال حاضر تمامی پل های شیشه موجود در جهان به صورت مسطح و ثابت ساخته شده اند ،: پل شیشه ای هیر دارای دو ویژگی معلق بودن و قوسی شکل بودن است که هماند آن تاکنون در سطح دنیا ساخته نشده است و کلیه قطعات شیشه ای و کابل های فلزی آن با کیفیت عالی در داخل ایران ساخته شده است.
در فازهای بعدی این پروژه احداث شهر بازی مسقف ، رستوران تمام شیشه ای و هتل پیش بینی شده است. پل معلق هیر در فازهای مختلف طراحی شده که یکی از آنها گردشگری کودک است. راه‌اندازی شهر بازی برای کودکان در این مجموعه بر ماندگاری مسافر تاثیرگذار خواهد بود.

-شیشه-ای-هیر1 پل شیشه ای هیر ، اولین پل شیشه ای قوسی جهان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *