جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پاییز خوزستان، نمایانگر رنگین‌کمان زیبای جاذبه‌ها

تاریخ بروزرسانی :
۷ آبان ۱۳۹۷

خوزستان شگفت‌انگیز با تاریخ پرافتخارش، خشت خشت تاریخ کشور را و تمدنی به بلندای شکوه و عظمت تاریخ سرزمینمان را آواز می‌دهد. چغازنبیل به‌عنوان اولین اثری که از کشورمان در فهرست میراث جهانی جای گرفت، گواهی نیک بر تاریخ ارزشمند خوزستان کهن است. تاریخ در جای جای و نقطه به نقطه‌‌ این استان خود را به تصویر کشیده و در گوشه و کنار و شمال و جنوب و شرق و غرب آن، آثار فرهنگ و تمدن غنی میهنمان رخ نموده است.
شهر جهانی شوش، منظومه‌ای بی‌نظیر از مهندسی آب در سازه‌های آبی تاریخی شوشتر، سنگ‌نگاره‌های ایذه، دزفول شهر آجر کشور، مسجدسلیمان و آبادان با اولین‌هایشان که به نیکی نام پرآوازه خود را درتاریخ ثبت کرده‌اند، شیرهای سنگی در شهرهای بختیاری‌نشین خوزستان، تمدن چندهزارساله در بهبهان و بسیاری آثار و ویژگی‌های دیگر گواهی بر تاریخ پر رمز و راز و دیرین این دیار است.

میراث خوزستان پاییز خوزستان، نمایانگر رنگین‌کمان زیبای جاذبه‌ها

صنایع دستی متنوع خوزستان هم جذابیت‌های خاص خود را دارد که در سفر به این استان آشنایی با آن لطف خاص خود را دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به ک‍پ‍و‌، حصیر، گلیم، احرامی، گیوه، ت‍ول‍ی‍د‌ات‌ ‌ع‍ش‍‍ای‍ر‌ی‌ از جمله وری‍س‌ ب‍‍اف‍‍ی‌ (ک‍‍ارت‍‍ی‌)، خراطی و م‍ی‍ن‍‍ا‌ی صبی اشاره کردکه علاقمندان زیادی در بین گردشگران داخلی و خارجی دارند.

طبیعت خوزستان نیز در نوع خود بی‌نظیر است. استان چهارفصلی که از گوشه‌ای تا گوشه دیگرش در یک زمان می‌توان فصول مختلف را تجربه کرد. خوزستان زیبا با تالاب‌ها، رودخانه‌های اروند، کارون، زهره، بهمنشیر، کرخه و دز، آبشارها، سواحل آب‌های نیلگون خلیج فارس، دشت‌های سرسبز، کوه‌های سربه فلک کشیده، روستاهای بسیار زیبا و مظاهر بسیاری دیگر از طبیعت دل‌نوازش، چشم‌ها را خیره و ذهن‌ها را به تفکر در این همه شگفتی وا می‌دارد.

اکنون در پاییز که در جای جای کشور، فصل سرما آغاز شده و روند سفر به برخی مناطق سردسیر کشور رو به کندی گذارده است، خوزستان در شرایطی بسیار مطلوب از لحاظ اقلیمی قرار دارد و آب و هوایی مطبوع و دلپذیر را تجربه می‌کند. نسیم ملایم، حرکت ابرها، باران‌های خاطره‌انگیز و هوایی بسیار دلنشین در مرکز استان و بسیاری شهرهای دیگر آن و نیز آب و هوایی پاییزی چون دیگر استان‌های کشور به‌ویژه در شمال استان، سبب شده تا بهار و پاییز با هم در این روزهای خوزستان هنرنمایی کنند و اینگونه گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف کشور و حتی دنیا به خود می‌خواند.

خوزستان، استانی با دنیایی شگفتی است که در پاییز بهارگونه‌اش که نمایانگر رنگین‌کمان زیبایی از جاذبه‌هاست، همگان را به خود می‌خواند.
منبع:میراث آریا/بینه‌سادات صدر/ مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • میراث خبر

    باسلام و احترام
    ایشان دیگر مسئولیتی در روابط عمومی میراث فرهنگی خوزستان ندارند.

    ۲۹ شهریور, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *