رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۹ خرداد ۱۳۹۹

پارک پایداری پاسداران

لینک این مطلب کپی شد!

پارک پایداری پاسداران در منطقه ۳ تهران واقع شده و در گذشته نامش قبا بود. آبنمای زیبایی دارد که اکثر اوقات مردم در اطراف آن ورزش می‌کنند. به دلیل داشتن آمفی تئاتر باز و مجاورت با فرهنگسرا در منطقه پاسداران شناخته شده و معروف است.پارک پایداری یا پارک پایداری یکی از معدود پارک‌های محدوده محله‌های پاسداران، گلستان و قلهک است .

یکی از معدود بوستان های این محدوده، پارک پایداری یا همان پارک زمرد استپارک زمرد تهران که با نام های پارک پایداری و پارک قبا نیز شناخته می‌شود. با اینکه این پارک دارای وسعت چندانی نیست، اما از لحاظ زیبایی و دلنشینی، دست کمی از پارک های معروف پایتخت ندارد.بوستان زمرد دارای طرح و ساختی متفاوت است و با درختانی بلند و قدیمی مزین شده که زیبایی آن را دوچندان کرده اند. این پارک طوری طراحی شده که افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند نیز به راحتی می‌توانند درون آن حرکت و از امکانات آن استفاده کنند.

-پایداری-پاسداران1 پارک پایداری پاسداران

این بوستان ۱۱ سال پیش، یعنی سال ۱۳۸۶ در محله قبای پاسداران ساخته شده است و ۱۳۸۸۰ مترمربع مساحت دارد که کوچک‌بودن فضا با طراحی مناسب و فضاهای متنوع ایجاد‌شده برای پیاده‌روی جبران شده ‌است.«فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی» در این پارک، محل برگزاری همایش‌های ملی، فرهنگی، تئاتر و برنامه‌های کتاب‌خوانی و… است. نشست‌های خبری در حوزه‌های مختلف سینما، هنر و ادبیات نیز در این فرهنگسرا برگزار می‌شوند.
در زمین‌بازی پارک،وسایل جذاب و سرگرم کننده برای کودکان وجود دارد تا بتوانند اوقات خوش ولذت بخشی داشته باشند.

مجموعه آبی و بدنسازی رسانه یا مجموعه ورزشی قائم،از دیگر مکان های جذاب این پارک است که آن را از دیگر پارک ها جدا می سازد. ازامکانات ویژه ورزشی این مجموعه می توان به استخر سرپوشیده، سونا خشک و بخار، سالن بدنسازی، سالن ایروبیک و زمین بازی سرپوشیده فوتبال، بسکتبال و والیبال اشاره کرد.همچنین کلاس های آموزشی بسیاری مانند شنا، تی آر ایکس، ایروبیک و… در آن ها برگزار می‌شوند. مجموعه ورزشی رسانه دارای قسمت های درمانی مانند فیش اسپا، ماساژ درمانی و اتاق نمک نیز هست.

کافه گالری یا کافه کتاب در این پارک علاقه مندان به فرهنگ کتاب خوانی را به سوی خود جذب می کند. در این کتاب‌فروشی دوست‌داشتنی می‌توانید در حوزه‌های مختلف مثل فلسفه، علوم سیاسی، علوم انسانی، روانشناسی، تاریخ جهان، ادبیات، شعر، طنز، کودک و نوجوان، موفقیت و… کتاب پیدا می‌کنید

-پایداری-پاسداران22 پارک پایداری پاسداران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *