رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ آذر ۱۴۰۱

پارک مادر مبارکه

لینک این مطلب کپی شد!

پارک مادر مبارکه یکی از بهترین پارکها و مراکز تفریحی این شهر می باشد که مخصوص بانوان است . این پارک دارای امکانات متعدد تفریحی و ورزشی می باشد . مجموعه فرهنگی تفریحی مادر تنها یک پارک بانوان نیست بلکه حامل پیامی است از جنس حقوق زنان، که باهدف تأمین آرامش و امنیت بانوان احداث ‌شده است. نیمی از جمعیت شهرستان مبارکه را بانوان تشکیل داده ‌اند. این بوستان به‌ عنوان اولین پارک بانوان مبارکه نقطه آغازی برای تأمین نیازهای بانوان است. این مجموعه با مساحت ۱۹۰۰۰ متر مربع در حد فاصل میدان جهاد و میدان فردوسی قرارگرفته است.

شهرستان مبارکه

شهرستان مبارکه که در استان اصفهان واقع شده با امکانات تفرحی خود مورد توجه گردشگران است.شهرستان مبارکه ، شهرستانی تاریخی و امروزه بخاطر وجود صنایع فولاد مبارکه و سیمان سپاهان، یکی از شهرستان‌‌های صنعتی در استان اصفهان محسوب میگردد. مرکز این شهرستان شهر مبارکه است. این شهرستان دارای ۶ نقطه شهری به نام‌های مبارکه، دیزیچه، طالخونچه ،کرکوند، زیباشهر،ده‌سرخ و ۳۳ روستا می‌باشد. این شهرستان در مجموع ۱۰۲۴/۵ کیلومتر مربع از مساحت استان اصفهان را شامل می‌شود.

مبارکه در اصل سرزمینی سبز و خرم است که از قدیم الایام مورد توجه بوده و به خاطر موقعیت آب و هوایی مناسب ، باعث ایجاد تشکیلات جمعیتی درآن شده است.بنای مبارکه در عهد شاه عباس صفوی شروع شده و در ابتدا نام امین آباد را بر خود داشته است و این نام تا اواخر قرن ۱۳ هجری قمری به این محل اطلاق شده است.

-مادر-مبارکه-1 پارک مادر مبارکه

امکانات پارک مادر مبارکه

امکانات مجموعه عبارت است از: ساختمان مدیریت، استیج ورزش صبحگاهی و اسکیت، سرویس بهداشتی، سالن چند منظوره ورزشی، آمفی‌ تئاتر روباز، نمازخانه، ست های ورزشی بانوان، ست های بازی کودکان، ساختمان فرهنگسرا، سکوهای نشیمن خانوادگی، پینگ ‌پنگ و فوتبال دستی، ایستگاه تندرستی، سالن بدن‌ سازی، پیست دوچرخه ‌سواری، آلاچیق ‌های سرپوشیده، آب ‌نما، رختکن مجهز به کمد امانات آبخوری، میز شطرنج، زمین چمن و…. لازم به ذکر است. از ساعت ۱۹ ورود برای آقایان نیز مجاز است.

-مادر-مبارکه پارک مادر مبارکه

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *