جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ویژگیهای مسافرین بدسفر !

تاریخ بروزرسانی :
۶ آبان ۱۳۹۲

آیا تاکنون با افرادی روبه رو شده ید که برای چپاندن ساک ها، ژاکت، بالشت و کیف خود در قفسه بالای صندلی ها وقت پرواز را گرفته اند؟ جزو این افراد نباشید. در این مطلب ۱۰ نشانه از مسافر بد بودن را برایتان نام برده ایم که باید از آنها پرهیز کنید.
مسافربد ویژگیهای مسافرین بدسفر !

۱. تا دقیقه نود صبر می کنند

شاید تا چند سال پیش می توانستید فقط نیم ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید، اما در حال حاضر این طور نیست. همیشه سعی کنید حداقل یک ساعت زودتر از حرکت هواپیما، قطار یا اتوبوس از خانه به مقصد ترمینال یا فرودگاه حرکت کنید زیرا نمی دانید که کارهای امنیتی در فرودگاه چقدر طول می کشند. یا شاید در مسیر تصادف و ترافیک سنگین ایجاد شده باشد. اینکه چند دقیقه در گیت منتظر بمانید بسیار بهتر از این است که پرواز یا قطار را از دست بدهید.

۲. داشتن پاسپورت تاریخ گذشته و اطلاع نداشتن از آن
ir2198 17 ویژگیهای مسافرین بدسفر !

برخی از کشورها از مسافران می خواهند تا پاسپورت آنها حداقل برای شش ماه بعد از ورودشان نیز اعتبار داشته باشد. شاید تصور کنید پاسپورت شما هنوز اعتبار دارد اما به طور مثال، در نوامبر سال ۲۰۱۳ وارد یکی از این کشورها می شوید و اعتبار گذرنامه شما در سال ۲۰۱۴ منقضی می شود. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی باید همیشه حواستان به تاریخ پاسپورتتان باشد و نیازمندی های ورود به کشورهای مقصد را حتما بررسی کنید.

۳. چمدان های سنگین تر از حد مجاز داشتن

اگر در جلوی کانتر تحویل بار فرودگاه با عصبانیت مشغول دوباره جمع کردن وسایل و لباس های خود هستید تا آنها را به وزن مجاز برسانید، یک مسافر بد به شمار می روید. سعی کنید برای خود یک ترازوی چمدان بخرید یا از چمدان هایی استفاده کنید که داخل خود سیستم تعیین وزن دارند. و در نتیجه هزینه بیشتر برای اضافه بار پرداخت نکنید. همیشه حد مجاز هواپیمایی که با آنها پرواز دارید را کنترل کنید و مطمئن شوید چمدان های شما بیش از حد مجاز نیستند. به ویژه هنگامی که از سفر خارج از کشور باز می گردید.

۴. تحقیقات خود را کامل نکرده اید

پیش از سفر به کشور دیگر، تحقیق کنید به چه زبانی صحبت می کنند، آیا در زمان سفر شما مکان های دیدنی یا مورد نظر شما باز هستند؟ و بدانید واحد پول کشور مقصد چیست. اگر به این مسایل اهمیت ندهید مسلما یک مسافر بد هستید. بین ماجراجویی و سرخوش بودن و به طور جاهلانه ای غیرحاضر بودن تفاوت زیادی وجود دارد. اگر آدم ماجراجویی باشید حتما لحظه های شاد و سرگرم کننده زیادی خواهید داشت اما اگر بدون آمادگی و تحقیقات کامل سفر کرده باشید جز ناراحتی و بی برنامه گی هیچ چیز دیگری نخواهید داشت.

۵. قوانین حمل را نمی دانید

TSA ممکن است از حمل چاقو یا اسلحه بر اساس قوانین خاصی چشم پوشی کند اما آنها همیشه بطری های شامپو که در چمدان یا کیف دستی خود دارید را پیدا می کنند. لطفا از قواعد ۳-۱-۱ خود گاهی داشته باشید. صرف زمان برای گشتن کیف شما باعث می شود افرادی که پشت سرتان قرار دارند، معطل شوند.

۶. همه زمان خود را پای کامپیوتر سپری می کنید
ir2198 18 ویژگیهای مسافرین بدسفر !

آیا همه وقت خود را به دنبال سیگنال های وای‌فای درساحل سپری می کنید؟ عکس های زیادی به اینستاگرام آپلود می کنید؟ یا … واقعا چه زمانی را برای روابط اجتماعی خود در دنیای واقعی صرف می کنید؟ چه زمانی می خواهید از پست گذاشتن در اینترنت دست بردارید و از زیبایی های اطراف لذت ببرید؟ سعی کنید حداقل سفر خود را از پشت صفحه کامپیوتر نگاه نکنید. آپلود عکس در فیس بوک را می توانید به زمانی که به خانه بازگشتید عقب بیندازید.

۷. زمان سفر خود را به طور آنلاین کنترل نمی کنید

آیا زمان پرواز شما تغییر کرده است؟ اگر به طور آنلاین آن را چک نکرده باشید، مسلما متوجه این قضیه نمی شوید. ممکن است در فرودگاه از این مساله آگاه شوید اما یا هواپیما پر است یا در ردیف آخر و بدترین جای ممکن برایتان جا پیدا می شود. برای یافتن بهترین صندلی و اطلاعات لازم پرواز به طور آنلاین آن را کنترل کنید.

۸. فهرستی از وسایل موردنیاز خود تهیه نکرده اید
ir2198 19 ویژگیهای مسافرین بدسفر !

برای اینکه قرص ها یا مبدل برق شارژر گوشی خود را فراموش نکنید، سعی کنید پیش از سفر فهرستی از همه وسایل مورد نیاز خود را سفر تهیه کنید. برای این کار می توانید از نرم افزارهای موجود کمک بگیرید یا در یک کاغذ یادداشت کنید. به این ترتیب همه وسایل لازم برای سفر را همراه خواهید داشت.

۹. ساک دستی بیش از حد مجاز به همراه داشتن

اگر فکر می کنید با یک چمدان بزرگ و چندین ساک دستی کوچک تر می توانید قواعد حمل بار را دور بزنید، دست نگهدارید. با این کار فقط جای وسایل بقیه را اشغال می کنید و مسلما بقیه مسافران از شما بدشان خواهند آمد.

۱۰. داد کشیدن سر مردم

یکی از نشانه های مسافر بد بودن این است که سر افراد مختلف داد بکشید. عصبانیت ناشی از تاخیر هواپیما را سر مسوول بیچاره گیت خالی نکنید. او در این امر نقشی ندارد. یا این تقصیر بغل دستی شما نیست که در صندلی وسط قرار گرفته اید. سعی کنید کمی صبور و خویشتن دار باشید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد