جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

وسایل ضروری برای کودک و نوزاد در سفر

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ دی ۱۴۰۱

لیست وسایل ضروری برای کودک و نوزاد در سفر را برای والدینی که تازه صاحب فرزند شدند و تجربه سفر با کودک را ندارند، جمع آوری کرده ایم . سفر با کودک و نوزاد در کنار لذتی که دارد دردسرهایی هم دارد . کافیست یکی از وسایل کودک را با خود نبرید ذهنتان در سفر درگیر شده و به فکر تهیه آن هستید . پس قبل از سفر بهتر است اول وسایل کودکتان را جمع کنید تا با خیال راحتتری به سفر بروید.

وسایل ضروری برای کودک و نوزاد وسایل ضروری برای کودک و نوزاد در سفر

فرقی نمی‌کند که در مسافرت باشید یا یک پیک‌نیک خانوادگی. در هر صورت وقتی بار کمتری برای حمل‌ونقل کردن داشته باشید، آزادی عمل شما بیشتر می‌شود. نتیجه راحت‌تر می‌توانید با کودک خود سفر کنید. کودکان به‌خصوص هر چقدر کم‌سن‌تر باشند، وسایل بیشتری دارند که باید همیشه هراهتان باشد.

برای اینکه بار سبک‌تری داشته باشید، این فهرست به شما کمک می‌کند که فقط وسایل ضروری را بردارید.

وسایل ضروری برای کودک و نوزاد3 وسایل ضروری برای کودک و نوزاد در سفر

برای سفر چه وسایلی باید جمع کنیم؟

با توجه به سن کودک و نیازهای ویژه‌ای که در هر بازه‌ی سنی دارد، ممکن است بعضی از وسایل این فهرست، ضروری نباشد. با توجه به سن و نیازهای کودک خود می‌توانید برخی از اقلام این فهرست را حذف کنید.

پوشک از وسایل ضروری برای کودک و نوزاد

پوشک یکی از مهم‌ترین وسایل نوزادان در طول سفر است. اگر به سفرهای کوتاه می‌روید که دسترسی به فروشگاه ندارید، برای هر دو تا سه ساعت از سفر، یک پوشک در نظر بگیرید و چند پوشک هم برای احتیاط بردارید. اگر سفر طولانی‌مدت می‌روید و مقصد شما جایی است که به‌راحتی به محصولات بهداشتی دسترسی دارید، می‌توانید فقط به اندازه‌ی طول مسیر پوشک بردارید و پوشک موردنیاز برای طول سفر را در مقصد بخرید.

زیرانداز تعویض نوزاد

در سفر به‌خصوص اگر در خودرو یا در مکان نامناسبی حضور داشته باشید، عوض کردن پوشک نوزاد سخت می‌شود. همیشه زیرانداز تعویض نوزاد را همراه داشته باشید تا بتوانید هر جایی که لازم شد، پوشک نوزاد را عوض کنید.

پتو

پتوی نوزاد می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. علاوه بر اینکه در طول سفر ممکن است هوا به‌سرعت تغییر کند و برای پوشاندن و گرم نگه‌داشتن کودک به پتو نیاز دارید. غیر از گرم نگه داشتن کودک، از پتو می‌توانید برای پوشاندن پنجره برای جلوگیری از تابش شدید آفتاب استفاده کنید.

کیسه‌های مخصوص زباله و لباس‌های کثیف

برای جدا کردن لباس‌های کثیف و پوشک‌های استفاده‌شده، کیسه‌های جداگانه داشته باشید. این قبیل زباله‌ها و لباس‌های کثیف را باید جدا نگهداری کنید تا در اولین فرصت زباله‌ها را دور بریزید و لباس‌های کثیف را بشویید. برای زباله‌ها کیسه‌ای جداگانه در نظر بگیرید.غیر از پوشک، همیشه برای نگه داشتن زباله‌ها و رساندن آن به سطل زباله، کیسه‌های مخصوص همراه داشته باشید.

چراغ‌قوه

نوزاد شما ممکن است در طول شب نیاز به شیر خوردن داشته باشد یا لازم باشد که پوشک نوزاد را عوض کنید. در سفر برای اینکه در طول شب مزاحم کسی نباشید، از یک چراغ‌قوه برای روشن کردن محیط استفاده کنید.

جعبه یا کیف کمک‌های اولیه

جعبه کمک‌های اولیه یکی از مهم‌ترین وسایلی است که موقع سفر باید همراه داشته باشید چه نوزاد همراهتان باشد چه نباشد. وسایلی مثل لوسیون، کرم، پمادهای سوختگی و گزش حشرات، قرص‌های مسکن، باند برای بستن زخم، بتادین و… از جمله وسایلی است که باید در این جعبه بگنجانید. ممکن است این وسایل هرگز به کارتان نیایند اما همیشه آماده بودن، بهتر از این است که در شرایط اضطراری، وسایل ضروری را همراه نداشته باشید.
اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید حتما به‌اندازه‌ی کافی همراهتان ببرید. اگر نوزاد شما قطره یا داروی خاصی نیاز دارد، به‌اندازه‌ی مصرف در طول سفر، همراه داشته باشید.

آغوشی نوزاد

استفاده از آغوشی نوزاد در سفر، کار شما را راحت‌تر می‌کند. با کمک آغوشی، نوزاد در مکانی امن و راحت، همیشه در کنار شما حضور دارد. در عین حال، دست‌های شما کاملا آزاد است تا وسایل دیگر خود را به‌راحتی حمل کنید. ضمنا برای انجام کارهایی مثل دادن بلیت، حساب کردن پول و… دست‌های شما بند نیست.

 ضروری برای کودک و نوزاد5 e1674022077546 وسایل ضروری برای کودک و نوزاد در سفر

وان‌های بادی

بسیاری از هتل‌هایی که در آن اقامت می‌کنید، وان مخصوص کودک ندارند. اگر نوزاد دارید می‌توانید وان‌های بادی مخصوص نوزاد همراه خودتان ببرید. این وان‌ها با کمک تلمبه باد می‌شوند و بعد از سفر می‌توانید باد آن‌ها را خالی کنید تا جا نگیرند.این وان‌ها خیلی زود راه‌اندازی می‌شوند و می‌توانید کودک و نوزاد را بدون دردسر بشویید. علاوه بر حمام کردن نوزاد، برای تفریح و سرگرمی کودک هم می‌توانید از همین وان‌ها استفاده کنید. مثلا در ساحل برای کودک یک دریاچه‌ی کوچک درست کنید تا از آب لذت ببرد.

شیرخشک و شیشه

حتی اگر نوزاد شما شیر مادر می‌خورد، بهتر است که در طول سفر حتما شیرخشک و شیشه همراه داشته باشید. نوزاد شما ممکن است بیشتر از حالت معمول به غذا نیاز پیدا کند یا در شرایطی گرسنه شود که شما امکان شیر دادن به او نداشته باشید. وقتی شیشه و شیرخشک همراه دارید، خیالتان از بابت غذای نوزاد راحت می‌شود و خودتان هم با خیال راحت می‌توانید از سفر لذت ببرید.

کلاه آفتاب‌گیر

در سفر زیاد پیش می‌آید که بیشتر وقت خود را در فضای باز بگذرانید. ممکن است تابش آفتاب، شدید و آزاردهنده شود. برای این مواقع یک کلاه آفتاب‌گیر برای کودک یا نوزاد بردارید تا زیر آفتاب، آسیب نبیند. برای کودکان کرم‌های مخصوص ضدآفتاب هم تولید می‌شود و برای کودکانی که سن بیشتری دارند می‌توانید از این کرم‌ها استفاده کنید.

لباس بیشتر

همیشه برای سفر و به‌خصوص برای نوزاد، باید لباس بیشتری بردارید. لباس کودکان و نوزادان خیلی زود کثیف می‌شود. ممکن است در طول سفر فرصتی برای شستن لباس‌ها پیدا نکنید. در این صورت بهتر است که چند دست لباس اضافه‌تر برای نوزاد خود بردارید.علاوه‌بر‌این، در شهری که با آب‌وهوای آن آشنا نیستید، ممکن است تغییرات آب‌وهوایی شدید را تجربه کنید. مثلا ممکن است هوا ناگهان خیلی سرد شود. در این صورت به لباس گرم برای نوزاد نیاز دارید.

دوربین کنترل کودک

وقتی سفر می‌روید لازم نیست که دائم در کنار نوزاد خود باشید. می‌توانید زمانی که کودک در اتاق خواب است، با کمک دوربین‌های کنترل کودک، مواظب او باشید و خودتان در فضای باز هتل تفریح کنید. سفر با کودک با کمک این ابزارها راحت‌تر و دلپذیرتر می‌شود و مجبور نیستید تمام زمان خود را صرف نگهداری از کودک کنید.

ناخن‌گیر

در طول سفر ناخن‌های کودک را کوتاه و تمیز نگه دارید. بلند شدن ناخن‌های کودک باعث می‌شود که گاهی ناخواسته به صورت خود آسیب بزند. ضمنا ناخن‌گیر یک وسیله‌ی ضروری برای قرار دادن در کیف لوازم آرایشی و بهداشتی است.

مدارک شناسایی از وسایل ضروری برای کودک و نوزاد

مدارک شناسایی لازم برای خودتان و فرزندان خود را همراه داشته باشید. این مدارک شامل کارت ملی، کارت‌های بانکی و هر نوع مدرک شناسایی است که ممکن است در طول سفر لازم شود. شاید فکر کنید که همراه داشتن کارت شناسایی نوزاد لازم نیست ولی بهتر است که مدارک نوزاد را هم همراه خود ببرید.
مدارک را در یک کیف مدارک نگهداری کنید و می‌توانید آن را در گاوصندوق اتاق هتل بگذارید.

وسایل ضروری برای کودک و نوزاد2 وسایل ضروری برای کودک و نوزاد در سفر

شیرخشک پاکتی

غیر از قوطی شیرخشک که باید شیرخشک کافی برای طول سفر داشته باشد، می‌توانید شیرخشک‌های کوچک و پاکتی هم همراهتان داشته باشید تا در گشت‌وگذارهای کوتاه همراه خودتان ببرید. وقتی شیرخشک همراه می‌برید باید فلاسک و آب گرم را هم فراموش نکنید.

دستمال مرطوب

دستمال مرطوب یکی از اقلامی است که در طول سفر زیاد به آن نیاز دارید  و جزء وسایل ضروری برای کودک و نوزاد میباشد. از دستمال‌های مرطوب برای تمیز کردن نوزاد، برای ضدعفونی کردن دست‌های او و در مجموع تمیز و بهداشتی نگه داشتن کودک در طول سفر استفاده کنید.

پمادهای مخصوص راش پوستی نوزاد

در طول سفر ممکن است به دلایل مختلف، نوزاد دچار راش یا بثورات پوستی شود. این بثورات ممکن است ناشی از بستن پوشک، نیش حشرات، حساسیت، آفتاب‌سوختگی و… باشد. همیشه پماد یا کرم مخصوص برای درمان این راش‌های پوستی همراه داشته باشید. در طول سفر همیشه پوست نوزاد را مرطوب نگه دارید.
پوست نوزاد بسیار حساس است و بر اثر تغییر آب‌وهوا، تغییر محیط و… خیلی زود خشک می‌شود و آسیب می‌بیند. بنابراین برای جلوگیری از وخیم شدن شرایط پوست نوزاد، باید همیشه پوست او را مرطوب و تمیز نگه دارید. ساعت‌های طولانی استفاده از پوشک و باز نشدن آن، نوزاد را مستعد ابتلا به راش پوشک می‌کند. راش پوشک حساسیت ناشی از استفاده از پوشک برای مدت‌های طولانی است.

اسباب بازی

شاید فکر کنید که برای سفر نیازی به اسباب‌بازی نیست و جایی برای وسایل ضروری برای کودک و نوزاد باقی نمی‌ماند. ولی وقتی با کودک و نوزاد سفر می‌کنید، اسباب‌بازی هم یکی از وسایل ضروری است که باید همراه داشته باشید. بچه‌ها ممکن است داخل ماشین، در هتل یا هر جای دیگری بهانه بگیرند و دلشان اسباب‌بازی بخواهد.
اگر کودک شما کمی بزرگ‌تر شده از خودش بخواهید که یکی دو نمونه از اسباب‌بازی‌های محبوب خود را بردارد. اگر فرزند شما هنوز نوزاد است، یکی دو اسباب‌بازی نرم و بی‌خطر و جمع‌وجور را برای او بردارید.

لباس خواب

برای کودک یک دست لباس خواب نرم و راحت بردارید. لباسی که در آن احساس راحتی داشته باشد و هوا در آن جریان پیدا کند. داشتن لباس خواب راحت، کمک می‌کند که فرزند شما بهتر و زودتر بخوابد.

مایع ظرفشویی

در بطری‌های کوچک مقداری مایع ظرفشویی بردارید. ممکن است در طول سفر نیاز پیدا کنید که ظرف‌ها و فنجان‌های خود را بشویید. یک بطری دیگر، مایع دستشویی همراه داشته باشید.سرویس‌های بهداشتی بین راه ممکن است مایع دستشویی نباشد. در مجموع بهتر است که محصولات بهداشتی را همیشه در اندازه‌های کوچک و مسافرتی، همراه خود ببرید.

تب‌سنج ازوسایل ضروری برای کودک و نوزاد

وقتی نوزاد دارید، باید در سفر همیشه یک تب‌سنج هم همراه داشته باشید. کودک شما ممکن است در طول سفر بیمار شود. با تب‌سنج همیشه دمای بدن او را کنترل کنید تا بتوانید توضیحات دقیقی به پزشک بدهید. تب معمولا یکی از اولین علائم بیماری‌های رایج در نوزادان و کودکان است.

ژل‌های ضدعفونی‌کننده

بعد از شیوع کرونا، انواع ژل‌ها و شوینده‌های ضدعفونی‌کننده همیشه در کیف ما پیدا می‌شود. برای سفر به‌خصوص سفر با نوزاد نیز همیشه به‌اندازه‌ی کافی ژل شست‌وشو همراه داشته باشید. ممکن است در طول سفر نیاز باشد که خیلی سریع دست‌های خود را تمیز و ضدعفونی کنید و به آب دسترسی نداشته باشید. در این شرایط، ژل‌های ضدعفونی‌کننده به دادتان می‌رسند.

پشه‌بند قابل حمل

برای اینکه در طول سفر و گردش، حشرات مختلف و پشه‌ها کودک شما را اذیت نکنند و سفری آرام داشته باشید، از پشه‌بند استفاده کنید. البته لازم نیست پشه‌بندهای بزرگ را با خودتان حمل کنید. پشه‌بندهای کوچک مخصوص تخت نوزاد هم در بازار وجود دارد که ابعاد کوچکی دارد و به‌راحتی قابل حمل است. قبل از خواباندن کودک، پشه‌بند را برای او آماده کنید و نوزاد را در آن بخوابانید.

پستونک از وسایل ضروری برای کودک و نوزاد

پستونک یکی از چیزهایی است که معمولا به نوزادان آرامش می‌دهد و کمک می‌کند که شما هم شبی آرام و خوابی راحت داشته باشید. گاهی اوقات که نوزاد بی‌دلیل بهانه می‌گیرد، با یک پستونک می‌توانید مشکل را حل کنید. با پستونک، خود نوزاد هم خیلی زودتر به خواب می‌رود.

دندان‌گیر نوزاد

اگر کودک شما در سنی است که دوست دارد همه‌چیز را بجود و گاز بگیرد و دندان‌هایش در حال رشد کردن است، حتما دندان‌گیر نوزاد همراه داشته باشید. با کمک این دندان‌گیرها، دیگر کودک شما هر چیزی را گاز نمی‌گیرد؛ چیزهایی که ممکن است آلوده باشند و او را مریض کنند.

وسایل ضروری برای کودک و نوزاد4 وسایل ضروری برای کودک و نوزاد در سفر

کتاب

اگر کودک همراه شما سن بیشتری دارد می‌توانید تعدادی کتاب مصور یا کتاب رنگ‌آمیزی هم همراه خود ببرید تا در اوقات بیکاری که زمانی که کودک بهانه می‌گیرد، سر او را گرم کنید.

نکاتی در مورد وسایل ضروری برای کودک و نوزاد

از قبل برای سفر با کودک آماده شوید و فهرستی از همه‌ی چیزهایی که باید همراهتان ببرید تهیه کنید.
برای حمل بیشتر وسایل از کیسه‌های ضدآب استفاده کنید.
یک لباس اضافی را همیشه در دسترس داشته باشید. آن را در چمدان و دور از دسترس نگذارید.
داروها و مایعات را در کیسه‌های پلاستیکی جداگانه بسته‌بندی کنید.
یک شارژر، پاوبانک و یک باتری اضافی برای وسایل الکترونیکی خود در دسترس داشته باشید.
همیشه شماره تلفن‌های اضطراری را در دسترس داشته باشید و در اختیار کودک قرار دهید.
اگر با هواپیما سفر می کنید پیشنهاد می کنیم مطلب آرام کردن کودکان در طول پرواز را مطالعه بفرمایید.

وسایل ضروری برای کودک و نوزاد1 وسایل ضروری برای کودک و نوزاد در سفر

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد