رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۴ آبان ۱۳۹۹

وسایلی که در بازرسی فرودگاه ممنوعه نیستند

لینک این مطلب کپی شد!

وسایلی که در بازرسی فرودگاه ممنوعه نیستند ، اطلاعاتی است که اگر قبل از رفتن به فرودگاه از آن اطلاع داشته باشید بالطبع کمتر دچار دردسر و گرفتاری و استرسی قبل از پرواز می شوید .بسیاری از مردم هنگام عبور از بازرسی امنیتی فرودگاه، از قبل با این سازمان آشنایی دارند. ماموران امنیت حمل و نقل برای ایمنی مسافران آنجا هستند تا جلوی عبور کالاهای ممنوعه را بگیرند. با مطالعه دقیق موارد ذکر شده هوشمندانه سفر کنید.برخی چیزها مانند( تفنگ ) چه واقعی و چه تقلبی ( قیچی بزرگ و مایعات قابل اشتعال در حال حاضر و به احتمال زیاد حتی در آینده هم اجازه عبور از بازرسی نخواهند داشت. با این وجود، تعدادی از اقلام قابلیت عبور از قسمت امنیتی را دارند که بسیار متعجب کننده هستند.

-غیر-ممنوعه-فرودگاه-8 وسایلی که در بازرسی فرودگاه ممنوعه نیستند
اما باید خاطر نشان کرد که قوانین گاها تغییر می کنند بنابراین بهتر است قبل از عبور دادن اقلام مشکوک از دستگاه اشعه ایکس، مستقیما از اداره امنیت حمل و نقل درباره آن سوال کرد. شما می توانید عکس مورد مربوطه را بگیرید و از طریق فیسبوک مسنجر یا توییتر آن را به قسمت سوال و جواب اداره امنیت حمل و نقل ارسال کنید و مامور مربوطه با دقت به سوال شما پاسخ خواهد داد. کارکنان بصورت آنلاین فعال هستند و در طول هفته از ۸ صبح تا ۱۰ شب و روزهای آخر هفته و تعطیلات از ۹ صبح تا ۷ بعد از ظهر آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

نوشیدنی های الکی

اداره امنیت حمل و نقل با نوشیدنی های الکی ۲۴ درصد و ۷۰ درصد، مانند سایر مایعات برخورد می کند. در بطری نباید باز شده باشد و ۳.۴ انس یا کمتر باشد و داخل یک کیسه با سایز مناسب باشد. اما مقررات اداره هوانوردی فدرال، مسافران را از نوشیدن نوشیدنی های الکی قابل حمل منع می کند مگر اینکه این نوشیدنی توسط مهماندار هواپیما سرو شده باشد.

-غیر-ممنوعه-فرودگاه-7 وسایلی که در بازرسی فرودگاه ممنوعه نیستند

استخوان و شاخ

گرچه حمل استخوان و شاخ در کیف دستی از لحاظ فنی مجاز است، اداره امنیت حمل و نقل توصیه می کند مسافرانی که تمایل به حمل این اقلام را دارند از طریق شرکت هواپیمایی مربوطه سوال کنند که آیا این اقلام را می توان زیر صندلی یا اتاقک بالای سرشان قرار داد یا خیر. همچنین توصیه می شود که در صورت قرار دادن شاخ در اتاقک بالای سر حتما آن را به صورتی بسته بندی کرد که منجر به آسیب به کسی نشود. علاوه بر این، ماموران اداره امنیت حمل و نقل اجازه دارند هرگونه شاخ یا استخوان را با در نظر گرفتن مسایل امنیتی توقیف کنند، بنابراین بهتر است این گونه اقلام را در چمدان و بصورت بسته بندی شده قرار داد.

غذای کودک، شیر مادر و آبمیوه

تمامی این موارد با مقادیر معقول در کیف دستی مسافران قابل حمل هستند گرچه اداره امنیت حمل و نقل مشخص نمی کند مقدار معقول از نظر آن ها چقدر است. این موارد باید جداگانه بررسی شوند. والدین برای عبور دادن شیر مادر از قسمت بازرسیف نیازی به همراه داشتن فرزند خود ندارند.

-غیر-ممنوعه-فرودگاه-6 وسایلی که در بازرسی فرودگاه ممنوعه نیستند

قطعات خودرو

تا زمانیکه روی قطعات هیچ اثری از سوخت وجود نداشته باشد، می توان آن ها را در کیف دستی حمل کرد. اما توصیه اداره امنیت حمل و نقل این است که مسافران از طریق تماس با شرکت هواپیمایی مربوطه اطمینان حاصل کنند که آیا این قطعات زیر صندلی یا در اتاقک بالای سر قابل جاسازی هستند یا خیر.

لوله اکسیژن برای جلیقه نجات غریق

مسافارن مجازند دو عدد جلیقه نجات غریق با دو لوله اکسیژن در داخل آن و دو لوله یدکی در کیف دستی شان حمل کنند. اما هشدار داده می شود که در صورت نیاز به عبور مسافران از بازرسی ثانویه، در صورت فعال شدن آژیر خطر در طول بازرسی، حمل جلیقه ممکن نخواهد بود.

گوشت پخته شده، غذاهای دریایی و سبزیجات  بدون مایع

این اقلام قابل حمل در کیف دستی هستند اما مجددا می گوییم که حتما با شرکت هواپیمایی مربوطه تماس بگیرید و از امکان قرار دادن آن ها زیر صندلی یا در اتاقک بالای سرتان اطمینان حاصل کنید. همچنین مسافران باید مطمین شوند که چیزی که برای سرد نگه داشتن مواد غذایی از آن استفاده می کنند به مانند یخ و یا بسته های یخی، مورد تایید اداره امنیت حمل و نقل است.

میل قلاب بافی یا سوزن های بافندگی

این اقلام قابل حمل در کیف دستی هستند اما به مسافران توصیه می شود که هنگام عدم استفاده از سوزن ها، آن ها را به صورت امن بسته بندی کنند.

-غیر-ممنوعه-فرودگاه-4 وسایلی که در بازرسی فرودگاه ممنوعه نیستند

فندک های یکبار مصرف

در سال ۲۰۰۵ اداره امنیت حمل و نقل تصمیم گرفت حمل فندک در هواپیما را ممنوع کند. دو سال بعد، این تصمیم را عوض کرد و به سمافران اجازه داد فندک را در کیف دستی شان حمل کنند. اما چراغ قوه و فندک های بسیار کوچک هنوز هم قابل حمل نیستند. همچنین فندک های دارای سوخت جز در صورتیکه به شکل مورد تایید اداره امنیت بسته بندی نشده باشند، قابل حمل نیستند. همچنین شایان ذکر است که گاهی اوقات فندک های معمولی در کشوهای خارجی قابل حمل در هواپیما نیستند، بنابراین اگر سفر بین المللی دارید خود را برای دور انداختن احتمالی آن ها آماده کنید.

 سیگار الکتریکی

بر اساس قوانین اداره امنیت حمل و نقل، مسافران مجازند سیگارهای الکتریکی باتری دار، سپری، ویپ و نیکوتین الکتریکی را در کیف دستی شان حمل کنند. اما به مسافران توصیه می شود برای کسب اطمینان با شرکت هواپیمایی تماس بگیرند تا مطمین شوند که شرکت قوانین برای عدم حمل این گونه اقلام دارد یا خیر.

ژل ها، مایعات، اسپری تنفسی و اپی نفرین

بر اساس قوانین اداره امنیت حمل و نقل، بهتر است از حمل مایعات ۳.۴ انسی در کیف دستی از جمله مایعات خاص دارویی، ژل ها و اسپری ها با مقادیر معقول و مناسب صرف نظر کنید. این موارد باید برای بررسی دستی تحویل اداره امنیت حمل و نقل شوند و اگر داروها دارای برچسب تجویز و نحوه مصرف وهمچنین نام شخص استعمال کننده روی آن ها نوشته شده باشد، روند بازرسی سهل تر می شود.

 روکش حفاظتی

قطعات فلزی هستند که دور یک گلوله قرار دارند. تا زمانیکه گلوله دست نخورده باقی بماند یا فشنگ از بین رفته یا تخلیه شده باشد، محفظه های خالی قابل حمل در کیف دستی هستند.

 قلاب ماهیگیری

ماهیگیران می توانند قلابهایشان را با خود داخل هواپیما حمل کنند اما باید از رطیق تماس با شرکت هواپیمایی اطمینان حاصل کنند که محدودیت سایز وجود دارد یا خیر و آیا می توان آن را داخل اتاقک بالای سر قرار داد یا خیر.

-ماهیگیری وسایلی که در بازرسی فرودگاه ممنوعه نیستند

 ماهی و خرچنگ زنده

بر اساس قوانین ادراه امنیت حمل و نقل هر دوی این موارد باید در ظروف پلاستیکی شفاف و ضد نشت حمل شوند. توصیه می شود با شرکت هواپیمایی مربوطه تماس بگیرید تا مطمین شوید سیاست آن ها در قبال حمل خرچنگ چیست چون ممکن است برخی شرکت های هواپیمایی قوانین خاصی برای حمل حیوانات آبزی زنده داشته باشند.

-غیر-ممنوعه-فرودگاه-1 وسایلی که در بازرسی فرودگاه ممنوعه نیستند

گوی برفی

در سال ۲۰۱۱، اداره امنیت حمل و نقل بعد از ممنوع کردن حمل گوی های برفی دارای مایعات ، واکنش های زیادی از سوی والدین دریافت کرد که فرزندان آن ها از این ممنوعیت بسیار ناراحت بودند. حمل این گوی ها در حال حاضر در کیف دستی مجاز است اما فقط در صورتیکه بنا بر قوانین باشد یعنی ۳.۴ انس باشد و داخل یک کیسه با سایز مناسب قرار بگیرد.

-برفی وسایلی که در بازرسی فرودگاه ممنوعه نیستند

سرنگ های استفاده شده یا استفاده نشده

مسافارن مجاز به حمل سرنگ در کیف دستی شان هستند اما فقط در صورتیکه سرنگ داخل یک ظرف با بدنه سخت قرار بگیرند. مسافران می توانند سرنگ های استفاده نشده را در صورتیکه جزیی از داروی تزریقی باشند با خود به همراه داشته باشند. هردوی این اقلام باید به اطلاع اداره امنیت حمل و نقل برسد و مورد بازرسی قرار بگیرد. داروهای دارای برچسب های تجویز رسمی و قانونی به تسهیل فرایند بازرسی کمک می کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *