جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

واگذاری برخی وظایف میراث فرهنگی به بخش خصوصی

تاریخ بروزرسانی :
۸ شهریور ۱۳۹۳

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۶/۰۸ – تهران – ایرنا – معاون گردشگری کشور از واگذاری برخی وظایف و تصدی گری های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش روز شنبه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرتضی رحمانی موحد گفت: دراین سازمان واگذاری برخی تصدی گری ها به بخش خصوصی با هدف برون سپاری و سبک سازی بدنه دولت درحال اجراست.

وی توضیح بیشتری در خصوص این واگذاری ارایه نکرد اما گفت: در این فرایند به دلیل پیچیدگی و نابسامان بودن شیوه ها، مناسبات و دستورالعمل ها باید زیربنای محکمی برای ارایه ساز و کارهای مناسب، تدوین شود.

وی با بیان اینکه گردشگری اصل و بنیان یک اقتصاد پاک، سالم و کم هزینه است گفت: برای دستیابی به جایگاه مطلوب در صنعت گردشگری کشور، باید سیاست های این بخش به طور دقیق تعیین تکلیف شود.

مرتضی رحمانی موحد در نشست شورای راهبری گردشگری سلامت کشور با موضوع بررسی فرصت ها و رفع موانع توسعه گردشگری سلامت با جمهوری آذربایجان افزود: زود بازده ترین سرمایه گذاری در بخش گردشگری است و به همین دلیل دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به این بخش دارد.

وی اراده قوی و گذشت از منافع شخصی در جهت تامین منافع ملی را محور اجرایی این بخش دانست و گفت: در مسیر تقویت گردشگری باید ایده ها و اراده ها تقویت و در جهت مدیریت یکپارچه هدایت شود.

رحمانی موحد تاکید کرد: دراین چارچوب سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دنبال هم افزایی نیروها، تعامل و ارتباط مستمر با بخش خصوصی و حوزه های مرتبط با عرصه گردشگری است.

رحمانی موحد با تاکید بر اینکه شرایط جذب گردشگر سلامت، فرایندی طولانی و پیچیده است، افزود: اجرای درست این فرایندها از لحظه ورود گردشگر به کشور تا ساعت خروج باید به درستی پیش برود.

وی گردشگران را به مثابه سرمایه های کشور ارزیابی کرد و گفت: مراجعه هر گردشگر به کشور مطبوعش و اعلام رضایت از خدمات دریافتی می تواند پیام رسان عملکردهای مثبت ما در این بخش و عاملی برای جذب گردشگران بیشتر باشد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جذب گردشگر خارجی را شامل سه مرحله پیش از ورود، ورود و مدیریت خدمات تقسیم بندی کرده و بر برنامه ریزی کارشناسی برای هر یک از این حوزه ها تاکید کرد.

رحمانی موحد با بیان اینکه در نشست امروز گردشگری سلامت با جمهوری آذربایجان محور گفت و گوها قرار داشت، افزود: دستیابی به برنامه های مدون و کارشناسی در این محور می تواند فرایند تهیه الگو برای دیگر کشورهای همسایه را تسهیل کند.

وی ادامه داد: برای جمع بندی کلی درعرصه گردشگری سلامت کشور در مجموع سه نشست با محوریت استان های شمال غربی، شمال شرقی و مرکزی ایران برگزار و برآیند مجموعه نظرات ارایه شده در آنها برای تدوین دستورالعمل منسجم و کلی به کار گرفته می شود.

رحمانی موحد با بیان اینکه این نشست ها حداکثر تا پایان آبان امسال برگزار خواهد شد، خواستار ارتباط دایمی و بدون محدودیت فعالان عرصه گردشگری کشور با سازمان میراث فرهنگی شد.

وی کار تشکیلاتی و منسجم، به روز رسانی اطلاعات مربوط به ظرفیت ها، توانمندی ها و مشکلات هر بخش را از اقدامات ضروری برای تهیه برنامه های کاربردی در این عرصه دانست.

رحمانی موحد اظهار کرد: پس از این مرحله، ظرفیت های کشور درکتابچه ای جمع آوری و ترجمه شده و در اختیار وزارت امور خارجه و نمایندگی های خارجی قرار می گیرد.

وی ایجاد واحد اطلاع رسانی در پایانه های مسافربری با محوریت خدمات رسانی به واحدهای گردشگری را ضروری عنوان و اضافه کرد: در این عرصه نیز فهرستی از دفاتر مجاز ارایه خدمات مسافرتی به گردشگران سلامت تهیه کرده و در اختیار نهادهای یاد شده قرار می دهیم.

رحمانی موحد با بیان اینکه باید تمام جامعه از مزایای توسعه گردشگری سلامت بهره مند شوند، تاکید کرد: برای دستیابی به این هدف باید به حد اعلای هماهنگی دست یابیم.

81292115 5916988 واگذاری برخی وظایف میراث فرهنگی به بخش خصوصی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *