رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۴ دی ۱۳۹۲

هیچ آژانس مسافرتی مجاز به‌ فروش بلیط جام جهانی همراه با تور نیست

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۰/۱۴ – با برگزاری مراسم گروه بندی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۴ ، تب حضور هواداران برای تشویق تیم ملی داغ‌تر شد. در این میان آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی نیز از قافله جا نماندند و تبلیغات تور برزیل برای جام جهانی را آغاز کردند.

این تبلیغات تا جایی پیش رفت که فدراسیون فوتبال اطلاعیه‌ای منتشر کرد مبنی بر آنکه، طبق تصمیمات و سیاست های اتخاذ شده در فیفا هیچ یک از خدمات آژانس های خدمات مسافرتی و جهانگردی مجاز به فروش بلیت مسابقات به همراه تورها و پکیج های مسافرتی خود نیستند. لذا کسانی که مایل به تهیه بلیت هستند می بایست ابتدا شخصا از طریق مراجعه به سایت فیفا اقدام به خرید بلیت کرده و سپس در صورت تمایل به استفاده از تورها و پکیج های مسافرتی به آژانس ها مراجعه کنند.

در این میان «مرتضی رحمانی موحد» معاون گردشگری در خصوص برگزار تورهای برزیل به CHN گفت: «برگزاری تورهای برزیل نیز همانند برگزاری سایر تورها خواهد بود. آژانس‌هایی که تور برزیل برگزار می‌کنند همانند سایر تورهایی که برگزار می‌شود می‌توانند اقدام کنند و تور برزیل تفاوتی با سایر تورهای گردشگری ندارد.»

به گفته رحمانی موحد، تبلیغ باید از واقعیت، صحت و کیفیت درستی برخوردار باشد. به کسی ضربه نزند و موضوع را بیش از اندازه منحصر به خود نشان ندهد.

معاون گردشگری با تاکید بر اطلاعیه فدراسیون فوتبال مبنی بر آنکه هیچ یک از خدمات آژانس های مسافرتی و جهانگردی مجاز به فروش بلیت مسابقات به همراه تورها و پکیج های مسافرتی خود نیستند گفت: «متاسفانه برخی از افراد در تبلیغات تورهای خود بحث بلیط را نیز مطرح کرده‌بودند و از داشتن نمایندگی فدراسیون فوتبال سخن گفته بودند که فدراسیون نیز با اطلاعیه‌ای که منتشر کرد این مسئله را روشن کرد.»

به اعتقاد او، سفر به برزیل بدون دیدن فوتبال، همیشه امکان پذیر است بنابراین تور برزیل برای جام جهانی ۲۰۱۴ باید با بلیط بازی‌ها همراه باشد و گردشگر باید بداند امکان داشتن بلیط و صندلی در استادیوم برای او فراهم است یا نه. در غیر این صورت سفر به برزیل در روزهای برگزاری جام جهانی با سایر روزهای سال تفاوتی نخواهد داشت.

معاون گردشگری با تاکید برآنکه همکاری بین سازمان میراث و گردشگری و فدراسیون فوتبال وجود ندارد یادآور شد: «فدراسیون فوتبال اعلام کرده‌است که هر کس می‌خواد بلیط تهیه کند در سایت فدراسیون جهانی فوتبال می‌تواند اقدام به خرید کند. در این میان هیچ آژآنسی نه قراردادی با فدراسیون فوتبال دارد و نه اقتدار و صلاحیت به او داده شده تا بلیط جام جهانی را بفروشد.»

به گزارش CHN، البته فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه دیگری که ۴ دی ماه منتشر کرد اعلام کرد در نظر دارد امور مرتبط به اعزام تماشاچیان مسابقات فوتبال جام‌جهانی‌ سال ۲۰۱۴ برزیل را به یک مؤسسه سیاحتی- توریستی صاحب‌صلاحیت واگذار کند.

این فدراسیون تاکید کرد، افرادی اعزام خواهند شد که شخصاً بلیت را از طریق قانونی (FIFA، FFIRI) خریداری کرده‌اند و آژانس هیچ‌گونه مسئولیت و دخالتی درخصوص تهیه بلیت مسابقات این افراد نخواهد داشت و صرفاً درخصوص تسهیلات پرواز، هتل و ترانسپورت اقدام می‌کند.

فدراسیون فوتبال برای انتخاب این مؤسسه مواردی از جمله صلاحیت و توانایی فنی و مالی برای اجرای این پروژه، کیفیت خدمات پیشنهادی مؤسسه و قیمت پیشنهادی مناسب را در نظر خواهد گرفت. فدراسیون فوتبال براساس صرفه و صلاحیت خود اتخاذ تصمیم می‌نماید و در انتخاب مؤسسه مورد نظر کاملاً مختار است.
طبق تصمیمات و سیاست های اتخاذ شده در فیفا هیچ یک از خدمات آژانس های خدمات مسافرتی و جهانگردی مجاز به فروش بلیت مسابقات به همراه تورها و پکیج های مسافرتی خود نیستند. لذا کسانی که مایل به تهیه بلیت هستند می بایست ابتدا شخصا از طریق مراجعه به سایت فیفا اقدام به طریق بلیت کرده و سپس در صورت تمایل به استفاده از تورها و پکیج های مسافرتی به آژانس ها مراجعه کنند.

در راستای برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ فیفا ضمن در نظر گرفتن ۸ درصد از ظرفیت کل ورزشگاههای برگزار کننده مسابقات برای حضور هواداران تیم ملی اقدام به راه اندازی سیستم خرید بلیت آنلاین کرده است به این ترتیب هر یک از هموطنانی که می خواهند در ورزشگاه‌های محل برگزاری مسابقات حضور داشته باشند این امکان را دارد تا ضمن مراجعه به سایت فیفا در زمان تعیین شده که ۸ دسامبر ۲۰۱۳ برابر با ۱۷ آذر ۹۲ تا ۷ فوریه برابر با ۱۸ بهمن ۹۲ است به صورت مستقیم نسبت به خرید بلیت اقدام کنند.
IMAGE635221051366515598 هیچ آژانس مسافرتی مجاز به‌ فروش بلیط جام جهانی همراه با تور نیست

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *