جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

هجوم به دریا

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ مرداد ۱۳۹۳

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۵/۱۴ – ۳۰ درصد سفرها در چند روز تعطیلی گذشته به شمال کشور و رسیدن به دریا، هدف بیشتر مسافران بود؛ اما ساحل دریا به‌خاطر هجوم مردم، جای سوزن انداختن نداشت!

با آن‌که طرح سالم‌سازی دریا در برخی نقاط ساحلی استان مازندران اجرا شده، ولی ازدحام بیش از حد مسافران در این سواحل، ‌اجازه‌ی توزیع مناسب امکانات را نمی‌دهد و سواحل شمالی تا حد کمی جوابگوی مردم است، به‌طوری که نهادهایی مانند نیروی انتظامی و استانداری که بی‌ارتباط با طرح سالم‌سازی دریا نیستند، مجبورند، مردم را از ساحل دور کنند تا شاید با این کار، اوضاع کمی کنترل شود.

به گزارش خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ساحل «فرح‌آباد» یکی از مقصدهای شلوغ مسافرتی در روزهای تعطیلی است که به‌دلیل نزدیکی به شهرستان ساری و ساکنان استان‌های تهران، گلستان و خراسان معمولا با ازدحام بیشتر مسافران مواجه می‌شود. بخشی از ساحل، با آن‌که زیر پوشش طرح سالم‌سازی دریاست و امکانات بهداشتی و رفاهی حداقلی در آنجا ایجاد شده، ولی به هیچ‌وجه پاسخگوی آن حجم از مسافرانی که به این حوزه از دریای خزر سفر می‌کنند، نیست.

جمعیت مسافران در تعطیلات گذشته در ساحل فرح‌آباد ساری به‌اندازه‌ای بود که یگان ویژه‌ی نیروی انتظامی مسوولیت هدایت مسافران را برعهده ‌گرفت. از سوی دیگر، هجوم مردم به دریا و شنا کردن آن‌ها در حالی‌ که شرایط جوی دریا مناسب به‌نظر نمی‌رسید، باعث شد تا یگان ویژه وارد عمل شود و دریا را از شناگران مشتاق خالی کند.

برای ورود به ساحل فرح‌آباد مانند دیگر قسمت‌های دریای خزر که سالم‌سازی و به بهره‌برداران خصوصی واگذار شده است، از مسافران خودروسوار مبلغی به‌عنوان ورودی گرفته می‌شود که ظاهرا این مبلغ در حدی نیست که امکانات رفاهی مسافران در ساحل با آن تأمین شود، چراکه پارکینگ فرح‌آباد همچنان خاکی، آلاچیق‌های آن، محدود و کمپینگ آن، ناامن است و امکانات بهداشتی و رفاهی هم در حد کافی نیست. علاوه بر این، این بخش از ساحل هم مثل سایر نقاط ساحلی ایران، از مواد آلاینده و زباله‌های مسافران در امان نیست.

UTF 8 B SU1BRzMyMDguanBn  هجوم به دریا

UTF 8 B SU1BRzMyMDIuanBn  هجوم به دریا

UTF 8 B SU1BRzMyMDcuanBn  هجوم به دریا

UTF 8 B SU1BRzMyMDYuanBn  هجوم به دریا

UTF 8 B SU1BRzMyMDMuanBn  هجوم به دریا

UTF 8 B SU1BRzMyMDUuanBn  هجوم به دریا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *