جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

نمایشگاه پرندگان زینتی چهارباغ

تاریخ بروزرسانی :
۳۱ مرداد ۱۴۰۱

نمایشگاه پرندگان زینتی چهارباغ یکی از بزرگترین کلکسیون کبوتران وماکیان زینتی در جهان را داراست ومجموعه ای بی نظیر از پرندگان آبزی،کنارآبزی،شکاری ها، طوطی هاو…را در خود جای داده است و این روزها پذیرای گردشگران است.دوستداران طبیعت و پرندگان هر بار نامی از باغ پرندگان را می شنوند ناخداگاه باغ زیبای پرندگان اصفهان رابه خاطر می آورند.در سالهای اخیر علاوه بر اصفهان چندین شهر دیگر نیز اقدام به راه اندازی باغ پرندگان کرده اند.یکی از زیباترین و در نوع خود کم نظیرترین مجموعه های نگهداری پرندگان نیز در استان البرز واقع است.

نمایشگاه 2 نمایشگاه پرندگان زینتی چهارباغ

نمایشگاه پرندگان شهر چهار باغ با مساحتی بالغ بر۱۰ هزار متر مربع(در طبقات) دارای سالن های سرپوشیده همچنین برکه و جزایر متعدد به عنوان یک مرکز علمی آموزشی وتفریحی به منظور نگه داری از گونه های نادر و رو به انقراض طراحی وساخته شده است.این نمایشگاه بزرگترین کلکسیون کبوتران وماکیان زینتی در جهان را دارا بوده ومجموعه ای بی نظیر از پرندگان آبزی، کنارآبزی، شکاری ها، طوطی هاو…را در خود جای داده است.

جالب است بدانید که این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه پرندگان زینتی و کمیاب در خاورمیانه است که پنج هزار پرنده نادر را از۶۵کشور جهان در خود جای داده است و جالبتر این که این نمایشگاه بی نظیر در استان البرز قرار دارد.

باغ پرندگان چهارباغ در اتوبان کرج هشتگرد، خروجی کردان، شهر چهارباغ نبش گلستان پنجم واقع است و علاقمندان می توانند همه روزه برای بازدید از بخشهای مختلف این نمایشگاه وباغ زیبا به ان مراجعه کنند.

نمایشگاه 3 نمایشگاه پرندگان زینتی چهارباغ

نمایشگاه های پرنده برای توسعه خود نیازمند وارد کردن برخی از گونه های پرنده از خارج کشور هستند اما متاسفانه دستگاه های ذیربط در این زمینه همکاری لازم را ندارند.دامپزشکی و محیط زیست در این زمینه با ما همکاری نمی کنند و به نظر می رسد که دلایل آنها در خصوص همکاری کردن در زمینه واردات پرنده غیرمنطقی باشد.

نحوه دسترسی به نمایشگاه پرندگان زینتی چهارباغ

بزرگترین کتابخانه تخصصی پرنده شناسی کشور در نمایشگاه پرندگان زینتی و کمیاب شهر چهارباغ ساوجبلاغ واقع در استان البرز راه اندازی شد. ۵۰هزار گونه پروانه در فاز اول نمایشگاه پروانه شناسی نگهداری می شود. ۵۰ هزار گونه پروانه در فاز اول نمایشگاه پروانه شناسی نگهداری می شود. این نمایشگاه در اتوبان کرج – قزوین، خروجی کردان، شهر چهارباغ، نبش گلستان پنجم واقع است.

نمایشگاه 4 نمایشگاه پرندگان زینتی چهارباغ

نمایشگاه 5 نمایشگاه پرندگان زینتی چهارباغ

نمایشگاه 6 نمایشگاه پرندگان زینتی چهارباغ

نمایشگاه نمایشگاه پرندگان زینتی چهارباغ

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    واقعا بازديد از اين نمايشگاه بسيار لذت بخشه اگر علاقه مند به پرندگان هستيد از دست نديد

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *