نمایشگاه هوایی تهران | جاهای دیدنی ایران
بلیط هواپیما تور خارجی

نمایشگاه هوایی تهران

دسته بندی مطالب بر اساس :
2017-05-24نمایشگاه هوایی تهران تهران تهران

دراین نمایشگاه که روبروی پارک ارم کیلومتر ۴ جاده تهران-کرج قرار گرفته است ، هواپیماهای قدیمی را به نمایش گذارده اند و بازدید برای عموم آزاد است . قدیمی ترین این هواپیماها EP-TWB می باشد که در دهه ۷۰ میلادی برای سازمان هواشناسی ایران پرواز می کرد. این موزه اولین و تنها مرکز دائمی نمایش های هوایی ایران و خاورمیانه است که به منظور نمایش هواپیماها و آشنایی نوجوانان و جوانان با پرواز و هوافضا راه اندازی شده است .ساعات بازدید : همه روزه از ۹ الی ۱۵:۳۰

آدرس :تهران کیلومتر ۴ اتوبان تهران- کرج، روبروی پارک ارم

نمایشگاه هوایی تهران

نمایشگاه هوایی تهران

نمایشگاه هوایی تهران

نمایشگاه هوایی تهران

نمایشگاه هوایی تهران

نمایشگاه هوایی تهران

PDFPrint
نقشه :
وضعیت آب و هوا :
دسته بندی :
برچسب ها :
جاجیگا تور

مطالب مرتبط :

در حال بارگزاری...

نظر کاربران :

بهروز يكشنبه 12 شهريور 1396 - ساعت 14:52:07

نمایشگاهی که دراصل گورستان هواپیما ولوازم یدکی های اسقاطی است و مایه خجالت و توهین به بازدید کننده

پاسخ دادن
سام لطفی جمعه 3 فروردين 1397 - ساعت 11:53:36

بسیار تاسف بار است.
این هواپیماهای قدیمی که برخی در جهان بی نظیر هستند به حال خود رها شده و برخی از آنها به علت باز بودن بخشی از بدنه تبدیل به لانه حیواندت شده و بوی تعفن گرفته و بسیار کثیف هستند، مشخص است سالهاست هیچ مسئول یا متصدی نگهداری آنها را حتی نگاه نکرده. اکثرا تبدیل به زباله دانی شده و این به اصطلاح موزه محلی برای جولان کلاغها و شغالها و سگ و گربه شده. هواپیمای زیبای داکوتا که نزدیک به 80 سال یا بیشتر ساخته شده مانند دیگر هواپیماها هیچ تابلو و نوشته ندارد و هیچ روهنمایی برای دادن مشخصات به چشم نمیخورد. یا اولین هواپیمای پستی کشور که در اواخر قاجار به ایران آمده و بسیار ارزشمند است در حال اوراق شدن است.
آیا این هواپیماها اگر در کشور فقیر دیگری بود هم اینطور نگهداری میشدند ؟! لطفا تگر بودجه و یا حال نگه داری ندارند به مردم اجاز دهند تا خودشان از اینها نگهداری کنند ! هواپیمای شخصی 727 محمد رضا شاه که تا چند سال قبل اتاق خواب و مبلمان داشت و کابین خلبانش ظاهری کامل داشت و سرویس بهداشتی و بار داشت و کاغذ دیواریهای بینظیرش همگی به تاراج رفته و در گوشه ای اوراق افتاده !! تنها هواپیمایی که خوب نگهداری میشود همان است که تبدیل به رستوران شده ! چند عدد 707 و 747 بلاتکلیف با دربهای قفل شده زیر آفتاب و برف و باران حال بسیار بدی دارند.
دوستداران هواپیما حتضر هستند نگهداری از اینها را داوطلبانه به عهده بگیرند. من اگر مئئولیتی در آنجا داشتم کلیه پرسنل را اخراج میکردم و از جوانهای علاقمند استفاده میکردم.
آنجا بیشتر یک زباده دانی است تا موزه. خجالت بکشید.

پاسخ دادن
صمد لطافتی جمعه 3 فروردين 1397 - ساعت 12:40:55

بسیار تاسف بار است.و جای خجالت دارد. آبرو ریزی شد وقتی مهمانان خارجی م را به این موزه ( زباله دانی ) بردم. با لبخندی تلخ عکس گرفتند و توسف خوردند که چرا اینجا بدین شکل است ؟! اینها بخشی مهم از تاریخ کشور ما هست.
این هواپیماهای قدیمی که برخی در جهان بی نظیر هستند به حال خود رها شده و برخی از آنها به علت باز بودن بخشی از بدنه تبدیل به لانه حیواندت شده و بوی تعفن گرفته و بسیار کثیف هستند، مشخص است سالهاست هیچ مسئول یا متصدی نگهداری آنها را حتی نگاه نکرده. اکثرا تبدیل به زباله دانی شده و این به اصطلاح موزه محلی برای جولان کلاغها و شغالها و سگ و گربه شده. هواپیمای زیبای داکوتا که نزدیک به 80 سال یا بیشتر ساخته شده مانند دیگر هواپیماها هیچ تابلو و نوشته ندارد و هیچ روهنمایی برای دادن مشخصات به چشم نمیخورد. یا اولین هواپیمای پستی کشور که در اواخر قاجار به ایران آمده و بسیار ارزشمند است در حال اوراق شدن است.
آیا این هواپیماها اگر در کشور فقیر دیگری بود هم اینطور نگهداری میشدند ؟! لطفا تگر بودجه و یا حال نگه داری ندارند به مردم اجاز دهند تا خودشان از اینها نگهداری کنند ! هواپیمای شخصی 727 محمد رضا شاه که تا چند سال قبل اتاق خواب و مبلمان داشت و کابین خلبانش ظاهری کامل داشت و سرویس بهداشتی و بار داشت و کاغذ دیواریهای بینظیرش همگی به تاراج رفته و در گوشه ای اوراق افتاده !! تنها هواپیمایی که خوب نگهداری میشود همان است که تبدیل به رستوران شده ! چند عدد 707 و 747 بلاتکلیف با دربهای قفل شده زیر آفتاب و برف و باران حال بسیار بدی دارند.
دوستداران هواپیما حاضر هستند نگهداری از اینها را داوطلبانه به عهده بگیرند. من اگر مسولیتی در آنجا داشتم کلیه پرسنل را اخراج میکردم و از جوانهای علاقمند استفاده میکردم.
آنجا بیشتر یک زباده دانی است تا موزه. خجالت بکشید.
کیسه های خالی سیمان و گچ را که شغال داخل هواپیمای آنتیک نبرده ؟ لااقل به اوراقچی ها بگویند کار برش و حمل قطعات آلمینیومی هواپیماها را در ساعت غیر بازدید ونجام دهند. چرا کار جداسازی آلمینوم و دیگر فلزات را دانشجویان هواپیمایی انجام نمیدهند تا لااقل آنهو بفهمند کجای هواپیما از چه فلزی استفاده شده. اوراقچی ها در حال تاراج هواپیماهای ارزشمند قدیمی ما در آنجا هستند.
اکثرا هم تعطیل هست. کلا تعطیلش کنید تا بیش از این آبرویمان نرود.

پاسخ دادن
الف پنج‌شنبه 1 شهريور 1397 - ساعت 18:00:15

اصلا خوب نبود.تا۵سال پیش بی نظیر بود اما حالا فقط به یه مخروبه تبدیل شده.۹۰درصد هواپیما های اون نابود و هیچ اثری ازشون نیست.

پاسخ دادن
امیر مرادی دوشنبه 5 شهريور 1397 - ساعت 12:37:08

وقتی آنجا رفتم واقعا ناراحت شدم.
هواپیماها را دارند اوراق میکنند و کارگر اوراقچی بدون هیچ تخصص و رحمی مشغول برش و تکه تکه کردن بدنه و دیگر قطعات قابل بازیافت بود و بخشهای مختلف هواپیماها در محوطه پخش است ! لااقل اینکار را به دتنشجویان خلبانی و فنی بسپارند تا هنگام باز کردن متوجه برخی مسائل شوند . چند هواپیمای
آنتیک و قیمتی که شاید در جهان بینظیر باشند در وضعیت بسیار بسیار بدی به حال خود رها شده و در حال پوسیدن هستند. من هم با دوستان هم عقیده هستم که نگه داری و رسیدگی به این هواپیماها را به داوطلبین و علاقه مندان به هواپیما و تاریخ هوایی کشور بسپارند.مطمئن باشید این پرنده های پر ارزش از وضعیت کنونی نجات پیدا میکنند.

پاسخ دادن
اعتمادی دوشنبه 5 شهريور 1397 - ساعت 12:48:20

آنجا موزه نیست و بیشتر به گورستان هواپیما شبیه است. در حالی که در تحریم بسر میبریم میشود از قطعات مختلف موتور و دیگر قطعات برای هواپیماهای در حال استفاده بهره برد.
وضعیت هواپیماهای قدیمی و با ارزش بسیار ناراحت کننده و تاسف بار است .کثیف و رنگ و رو رفته زیر آفتاب و برف و باران دارند از بین میروند.

پاسخ دادن

لطفا نظر خود را برای این مطلب بنویسید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.