رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۶ دی ۱۳۹۲

نخستین نمایشگاه گل و گیاه، صنایع دستی و گردشگری

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۰/۱۵ – خبرگزاری مهر: معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: نخستین نمایشگاه گل و گیاه، صنایع دستی و ، سوغات و هدایا دی ماه جاری در منطقه آزاد اروند برپا می شود.

سید علی موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به همزمانی برپایی نمایشگاه مذکور با نخستین نمایشگاه گل و گیاه و گیاهان دارویی افزود: این دو نمایشگاه با حضور بیش از ۷۰ شرکت و تولیدکننده معتبر داخلی و در فضایی به مساحت ۵ هزار متر مربع و با حضور پر تعداد شرکتها و تولیدکنندگان معتبر داخلی از شانزدهم الی بیست و یکم دی ماه برگزار می شود.

به گفته وی شرکتها و تولیدکنندگانی از استان های خوزستان، تهران، تبریز، اصفهان، شیراز، کرمانشاه، یزد، سمنان، ارومیه، کرمان، همدان، شمال و لرستان و دیگر شهرهای ایران برای شرکت در نمایشگاه مذکور و ارائه دستاوردهای خود اعلام آمادگی کرده اند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند از ترویج فرهنگ اسلامی و بومی و زنده نگه داشتن فرهنگ‌های مختلف ایرانی و آشنایی شهروندان با صنایع دستی، جاذبه های گردشگری و شناساندن آداب و رسوم اقوام ایرانی به نسل جوان و الگو پذیری از آداب و رسوم اصیل ایرانی به عنوان اهداف اصلی برپایی این نمایشگاه نام برد و اظهار کرد: در این نمایشگاه هنرمندان به نمایش هنرهای سنتی و صنایع دستی و آداب و رسوم اقوام خود می پردازند.

موسوی با اشاره به جایگاه و ضرورت ایجاد زمینه های لازم برای شادی، ‌نشاط و تفریح شهروندان تصریح کرد: در این نمایشگاه برنامه های فرهنگی و هنری متنوع و مختلفی در دستور کار قرار گرفته که از جمله آنها می توان به اجرای موسیقی زنده، اجرای برنامه های فرهنگی، عرضه سوغات محلی و برپایی سیاه چادرهای عشایری و اجرای موسیقی محلی برای به بازدید کنندگان اشاره کرد.

وی در خصوص برپایی همزمان نمایشگاه گل و گیاه گفت: این نمایشگاه با هدف ترویج فرهنگ گیاه پروری و معرفی توانمندیها و نوآوریهای تولیدکنندگان و دست اندرکاران عرصه های تولید گل و گیاه در کنار نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری برپا می شود.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند از ایجاد موقعیت شغلی در زمینه تولید گل و گیاه و صنایع مربوطه، اشتغال زایی و کار آفرینی به عنوان دست آورد های ارزنده این نمایشگاه نام برد.

موسوی ابراز امیدواری کرد که تداوم برگزاری نمایشگاههای عمومی و تخصصی در آینده گامی مؤثر در جهت توسعه و استفاده از ظرفیت ها و توانمندیهای تولیدی و خدمات فنی مهندسی برای گسترش صادرات غیر نفتی باشد.

به گفته وی نمایشگاههای یاد شده به مدت یک هفته از ساعت ۱۶ الی ۲۳ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد اروند میزبان هنردوستان و علاقمندان خواهد بود.

IMG21100501 نخستین نمایشگاه گل و گیاه، صنایع دستی و گردشگری

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *