جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

موزه موسیقی اصفهان

تاریخ بروزرسانی :
۷ مرداد ۱۳۹۶

در یک خیابان سرسبز در محله قدیمی جلفا در اصفهان (مهم‌ترین شهر توریستی ایران)، به دور از میدان نقش جهان و بازار تاریخی معروف اصفهان، موزه جدید موسیقی به شما خوش‌آمد می‌گوید.

این موزه کوچک که در واقع «نامه عاشقانه‌ای به میراث غنی موسیقایی ایران» است، چیزی بیش از چند ساز آویزان از دیوارهاست که در سال ۲۰۱۵ توسط مهرداد جیحونی و شهریار شکرانی، از موسیقیدانان بومی اصفهان برپا شد که نمایش‌دهنده بیش از ۳۰۰ نمونه از آلات موسیقی از سراسر ایران است که ظاهر بسیاری از آن‌ها با آنچه در نقاشی‌ و مینیاتورهای قدیمی در محوطه‌های تاریخی اصفهان می‌بینیم تغییری نکرده است.
کمانچه که از آن به‌عنوان پیشگام ابداع ساز ویولن یاد می‌شود و تار که از قرار معلوم الهام‌بخش ساخت ساز گیتار بوده، همراه مجموعه‌ای از طبل و دهل‌های ساخته‌شده از پوست حیوانات، فلوت یا نی، زنگوله‌های شترهای کوچ‌نشینان و یک چنگ زیبا و باشکوه همگی از جمله مواردی هستند که در محفظه‌های نورانی و روی دیوارهای سفید موزه موسیقی اصفهان در معرض دید قرار گرفته‌اند و توضیحاتی به زبان فارسی و انگلیسی برای هر کدام آورده شده و بازدیدکنندگان می‌توانند برخی از این آلات موسیقی را که در مقایسه با سایر آن‌ها ارزش کمتری دارند در دست بگیرند و بنوازند.

بازدید از موزه موسیقی اصفهان با یک اجرای موسیقی کوچک و صمیمی موسیقی سنتی و اشعار فارسی توسط اساتید ایرانی برای هر گروه از توریست‌ها به پایان می‌رسد.

این موزه در مدت زمان کمی که از بازگشایی آن گذشته است، موفق به کسب دو جایزه شده که آخرین آن از سوی شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) به‌عنوان بهترین موزه خصوصی ایران شد.

این موزه نخستین موزه خصوصی موسیقی در ایران است که دو تالار به نام‌های تالار سازهای ملی و تالار سازهای محلی دارد که مجموعه‌ای بسیار متنوع از سازهای ایرانی را شامل می‌شود.

بخشی از موزه به معرفی بزرگان موسیقی اختصاص دارد که «سرای سرآهنگان» نام گرفته است و در موسیقی سرای موزه، بازدیدکنندگان می توانند از اجرای موسیقی زنده بهره‌مند شوند.

در حالی که فقط چند ماه از شروع فعالیت موزه موسیقی اصفهان می‌گذرد، اما با نظرات و آرای مثبت فراوانی که گردشگران خارجی برای اظهار رضایت و شگفتی از این موزه در وب‌سایت معروف ” Tripadviser” ثبت کرده‌اند، موزه موسیقی اصفهان را به یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری اصفهان تبدیل کرده‌اند.

295 1 موزه موسیقی اصفهان

296 موزه موسیقی اصفهان

297 1 موزه موسیقی اصفهان

298 1 موزه موسیقی اصفهان

299 1 موزه موسیقی اصفهان

300 1 موزه موسیقی اصفهان

301 1 موزه موسیقی اصفهان

302 1 موزه موسیقی اصفهان

303 1 موزه موسیقی اصفهان

304 1 موزه موسیقی اصفهان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *