رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۰ شهریور ۱۳۹۸

موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی

لینک این مطلب کپی شد!

موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۹۳ راه اندازی شد. موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی فرصتی بسیار پر اهمیت و مغتنمی در معرفی دانشمندان منطقه به نسل ­های جوان و سوق دهی آنان به کسب علم و دانش و افتخارآفرینی برای منطقه و کشور و خدمت به جامعه است. موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی در مدت چهار سال فعالیت خود موفق به کسب پنج رتبه برتر در سطح ملی شده است. موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی تنها موزه ای است که در تمامی رده ها و گروه ها در بیشترین شاخص در چهار عنوان منتخب شده است.
موزه تاریخ علوم دانشگاه در سال ۱۳۹۴ در شاخصه‌های «گردآوری»، «خلاقیت و نوآوری»، «کودک و نوجوان» و «توسعه مدیریت»، در سال ۱۳۹۵ در شاخصه‌های «توسعه مدیریت» و «شعار روز جهانی» و در سال ۱۳۹۶ در شاخصه‌های «روز جهانی موزه»، «خلاقیت و نوآوری»، «گردآوری» و «بازدید از موزه» به عنوان موزه برتر کشور معرفی شده بود. همچنین این موزه در سال ۱۳۹۴ برنده هفدهمین جایزه ترویج علم جمهوری اسلامی ایران شده است.
دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت های آموزشی خود را آغاز کرد ، این مرکز آموزش عالی در سال ۱۳۷۱ از دانشگاه تبریز منتزع و مدتی به صورت مجتمع آموزش عالی به فعالیت خود ادامه داد و در سال ۱۳۷۲ با تبدیل آن به دانشگاه با عنوان دانشگاه محقق اردبیلی موافقت شد. این دانشگاه در ۲۰۱ رشته تحصیلی دانشجو پذیرش کرده و در حدود ۱۱ هزار نفر دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول به تحصیل هستند.
موزه تاریخ علوم دانشگاه در پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته بین‌المللی موزه‌ها و مجموعه‌های دانشگاهی (UMAC) شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) به آدرس اینترنتی http://university-museums-and-collections.net/ardebil/ardabil-science-history-museum ثبت و معرفی شده و در معرض دید جهانی قرار گرفته است.

-تاریخ-علوم-دانشگاه-محقق-اردبیلی-1 موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی

موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی هشتمین موزه دانشگاهی و پنجمین موزه دانشگاهی از مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شمار می‌رود و جزو موزه پیشتاز در شمال و شمال غرب کشور است که باید از این ظرفیت در راستای توسعه علمی در عرصه‌های مختلف استفاده شود. این موزه به عنوان هشتمین موزه دانشگاهی از جمهوری اسلامی ایران و پنجمین موزه دانشگاهی از مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ثبت رسیده است. پیش از این از مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موزه‌های مقدم و نگارستان از دانشگاه تهران، موزه برق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی و موزه تکنولوژی و تاریخ طبیعی دانشگاه شیراز ثبت جهانی شده و سایر موزه‌های عضو کمیته بین‌المللی موزه‌های دانشگاهی نیز موزه ملی تاریخ علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، موزه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و موزه تاریخ طبیعی دانشگاه فرهنگیان مشهد هستند.
موزه تاریخ علوم طی سال گذشته در کنار فعالیت های معمول خود و بازدید دائمی دانشجویان، دانش آموزان و اساتید، فرهنگیان و همچنین مهمانان داخلی و خارجی دانشگاه از موزه، نسبت به توسعه موزه در تمامی ابعاد و بسط و گسترش گالری های خود و تکمیل آنها اقدام کرده است.

آدرس: اردبیل – انتهای خیابان دانشگاه – دانشگاه محقق اردبیلی.
تماس با دانشگاه: ۳۱۵۰۵۰۰۰ ۰۴۵

-تاریخ-علوم-دانشگاه-محقق-اردبیلی-2 موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی
-تاریخ-علوم-دانشگاه-محقق-اردبیلی-3 موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی
-تاریخ-علوم-دانشگاه-محقق-اردبیلی-4 موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی

منابع:خبرگزاری کار ایران (ایلنا)-خبرگزاری ایسنا-خبرگزاری دانشجو

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *